Bukefalos 28 år!

Vad skicka till fadderbarn?

Rosett

Trådstartare
Tänkte skicka lite saker till mitt fadderbarn, har skrivblock och pennor men vill skicka någon leksak också. Har kollat på bondgårdsfigurer men ett set kostade drygt 300kr. Lite för dyrt.
Vet inte riktigt vad en tjej född 2006 vill ha. På Coop finns ett lego-set med hund och agilityhinder men hon vet förmodligen inte vad agility är.
Har ni några idéer?
 
Senast ändrad:
Har du koll på vad det är för mått- och viktbegränsning på gåvor hos din organisation? Det är ju tråkigt om du lägger ner slantar på sånt som inte kan skickas. :)

Jag hade skickat pennor och ritblock. Om det fanns utrymme för mer hade jag nog lagt i ett pussel, hopprep eller twistband.
 
Tänkte skicka lite saker till mitt fadderbarn, har skrivblock och pennor men vill skicka någon leksak också. Har kollat på bondgårdsfigurer men ett set kostade drygt 300kr. Lite för dyrt.
Vet inte riktigt vad en tjej född 2006 vill ha. På Coop finns ett lego-set med hund och agilityhinder men hon vet förmodligen inte vad agility är.
Har ni några idéer?

I vilket land bor fadderbarnet?
 
Har du koll på vad det är för mått- och viktbegränsning på gåvor hos din organisation? Det är ju tråkigt om du lägger ner slantar på sånt som inte kan skickas. :)

Jag hade skickat pennor och ritblock. Om det fanns utrymme för mer hade jag nog lagt i ett pussel, hopprep eller twistband.
Ska skicka som brev så max 2 kg men organisationen har inga mått- och viktgränser. Jag mailade för att fråga hur mycket man kan skicka utan tullavgift och de svarade att tullen där brukar släppa igenom paket när de ser att det är till barnen på barncentret så det skulle inte bli något problem enligt dem.
 
Vet inte riktigt vad en tjej född 2006 vill
11-åriga tjejer i Sverige vill gärna ha nagellack och sådana saker. Men frågan är vart hon kommer ifrån och vad hon vet om omvärlden. Tror inte att 11-åringarna i min omgivning hade uppskattat leksaker som lantbruksdjur och sånt. De vill mer ha smink, nagellack, hårgrejer, etc. Om de inte har något specifikt intresse, tex hästar.

Vad vet du om henne?
 
11-åriga tjejer i Sverige vill gärna ha nagellack och sådana saker. Men frågan är vart hon kommer ifrån och vad hon vet om omvärlden. Tror inte att 11-åringarna i min omgivning hade uppskattat leksaker som lantbruksdjur och sånt. De vill mer ha smink, nagellack, hårgrejer, etc. Om de inte har något specifikt intresse, tex hästar.

Vad vet du om henne?
Inte mycket … hon är född 2006 och går i 4e klass. Bor i ett skjul med föräldrar och syskon. Gillar fysik i skolan.

Ska nog köpa hårsnoddar. Såna funkar ju oavsett ålder.
Antagligen är de katoliker (gissar bara) så då går väl smink och nagellack bort?
 
Senast ändrad:
Nu vet jag inget om ditt fadderbarn eller hens familj, men tänk på att inte alla kan läsa. Jag hade ett fadderbarn från att han var 14-18 (sedan får man inte ha dem längre eftersom de räknas som vuxna då) och han började andra klass det året han var 14. Dock var detta i mellanafrika.

Du har säkert koll men en sån sak som är självklart för oss kan vara lätt att glömma :) mitt fadderbarn fick hjälp med att skriva breven till mig och hade en via organisationen som hjälpte honom att läsa dem.
 
Alltså det som jag vet är poppis här är att ha fina pärlor och kunna göra egna armband. Även av sådana små gummiband där man "virkar" med fingrarna själv.
Gärna med bokstäver så att man kan skriva sitt eget namn/ kompisen.
 
Nåt fint klädplagg? Ett par riktigt fina tshirts, eller kanske en jättefin hoodie? Har du sett foton på henne så du har en aning om vilken stil hon har? Om hon gillar rosa och gulligt eller lite tuffare?
 
Nåt fint klädplagg? Ett par riktigt fina tshirts, eller kanske en jättefin hoodie? Har du sett foton på henne så du har en aning om vilken stil hon har? Om hon gillar rosa och gulligt eller lite tuffare?
Har bara ansiktsbilder tror jag. Kan kika i det första brevet jag fick, där tror jag det fanns andra bilder men de är iofs några år gamla.

Gud vad svårt :D tror jag köper hårspännen och snoddar plus nåt ritblock … :D Sen kanske skicka lite extra pengar till födelsedagen i sommar så kan hon välja ut nåt själv. :idea:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 698
Senast: MML
·
Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 217
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 184
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 067
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp