Vad tar upp plats i mobilen?

Inställningar -> appar och skriv mail i sökrutan

Visa bifogad fil 143442

Sen är det bara att skapa en genväg till skrivbordet
Det finns bara Outlook och Gmail i telefonen.

Det ska tydligen gå att installera en egen e-postadress med egen domän i Outlook, men jag lyckas inte. Mitt webbhotell tillhandahåller inte detaljerad information om hur man lägger till mailen.
 
Jag hade ingen aning om att det här telefonbytet skulle stressa mig så pass som det gör. Jag är i upplösningstillstånd, nära ett totalt psykbryt.
 
Jag hade ingen aning om att det här telefonbytet skulle stressa mig så pass som det gör. Jag är i upplösningstillstånd, nära ett totalt psykbryt.

Verkar inte det vara vad teknik oftast lyckas göra med oss 🙃🙃🙃🙃

Jag googlade lite snabbt och man verkar kunna GÖMMA appar. Så knäppt. Han tog fram gömda appar via inställningar/display fattade jag det som. Om det nu skulle vara orsaken ens I ditt fall.
 
Verkar inte det vara vad teknik oftast lyckas göra med oss 🙃🙃🙃🙃

Jag googlade lite snabbt och man verkar kunna GÖMMA appar. Så knäppt. Han tog fram gömda appar via inställningar/display fattade jag det som. Om det nu skulle vara orsaken ens I ditt fall.
Hade jag haft ens en gnutta tålamod så skulle allt förmodligen lösa sig. Men nu har jag inte det.
 
Hade jag haft ens en gnutta tålamod så skulle allt förmodligen lösa sig. Men nu har jag inte det.
Om det är till någon tröst så driver ett telefonbyte vem som helst till vansinne.
Jag kör parallella telefoner och BankID även på surfplattan bara för att slippa hetsa upp mig.
Att behöva byta telefon vid haveri vore en katastrof.
 
Alltså den här ändringen kring förutsättningar för att skaffa nytt BankID är väl förståelig ur säkerhetsskäl men jag undrar verkligen om det tillgänglighetsmässigt är ok då det i förlängningen utesluter folk som inte kan ta sig till ett pass- eller bankkontor från användning av BankID och därmed många samhällsfunktioner.


Heja dig @Wille ! IT-strul och anställningsintervju på samma dag är en rejäl dos bök. Hoppas nya telefonen blir bra när allt är på plats.
 
Om det är till någon tröst så driver ett telefonbyte vem som helst till vansinne.
Jag kör parallella telefoner och BankID även på surfplattan bara för att slippa hetsa upp mig.
Att behöva byta telefon vid haveri vore en katastrof.
Skönt att det inte bara är jag som får psykbryt av sånt här. Men nu är det värsta ordnat och jag ska ägna resten av kvällen till att lugna ner mig. Har tagit full dos lugnande också.

Alltså den här ändringen kring förutsättningar för att skaffa nytt BankID är väl förståelig ur säkerhetsskäl men jag undrar verkligen om det tillgänglighetsmässigt är ok då det i förlängningen utesluter folk som inte kan ta sig till ett pass- eller bankkontor från användning av BankID och därmed många samhällsfunktioner.


Heja dig @Wille ! IT-strul och anställningsintervju på samma dag är en rejäl dos bök. Hoppas nya telefonen blir bra när allt är på plats.
Ja, tillgänglighetsmässigt så är det ju ett problem, helt klart. Jag måste ta mig 6 mil bort för att lösa det. Hoppas jag sen kan hämta ut passet på det lokala poliskontoret som också hanterar pass, men inte hade några lediga tider alls nu.
 
Ja, tillgänglighetsmässigt så är det ju ett problem, helt klart. Jag måste ta mig 6 mil bort för att lösa det. Hoppas jag sen kan hämta ut passet på det lokala poliskontoret som också hanterar pass, men inte hade några lediga tider alls nu.

Du säger till när du gör passet att du vill h adet tll närmsta polisstation, i mitt fall är det inte ens en som gör pass själva men som sagt är en polisstation.. Tog en vecka så kom det ett sms om att det fanns att hämta i min närmsta "stad" fast jag gjorde passet i en stad 1,5 h bort...
 
Du säger till när du gör passet att du vill h adet tll närmsta polisstation, i mitt fall är det inte ens en som gör pass själva men som sagt är en polisstation.. Tog en vecka så kom det ett sms om att det fanns att hämta i min närmsta "stad" fast jag gjorde passet i en stad 1,5 h bort...
När jag skaffade mitt ID-kort ca 5 mil hemifrån frågade de vilken polisstation jag ville hämta ut kortet på. Så jag valde orten där jag jobbar. Mycket praktiskt.
 
Bra att du startade den här tråden @Wille jag ska också skaffa pass så när luren behöver bytas vilket den riskerar snart så kan jag ladda ned bankid.
Jag tänker att det rent allmänt kan vara dags att skaffa ett nationellt ID om körkortet är det enda leg man har idag. Är nog bara en tidsfråga tills man står inför en situation där det kan vara krav. Och då blir det lätt jobbigt att inte redan ha det fixat.
 
Jag tänker att det rent allmänt kan vara dags att skaffa ett nationellt ID om körkortet är det enda leg man har idag. Är nog bara en tidsfråga tills man står inför en situation där det kan vara krav. Och då blir det lätt jobbigt att inte redan ha det fixat.
Håller med. Jag gjorde det som extra trygghet ifall jag skulle tappa körkortet. Inte för att det någonsin har hänt, men man vet ju aldrig!
 
Jag lär gå miste om rätt mycket information med bytet till ny telefon. I gamla luren har jag en app som heter ColorNote och där har jag mängder med anteckningar. Jag vet inte vad mer jag förlorar med bytet om jag inte för över information manuellt.
 
Jag lär gå miste om rätt mycket information med bytet till ny telefon. I gamla luren har jag en app som heter ColorNote och där har jag mängder med anteckningar. Jag vet inte vad mer jag förlorar med bytet om jag inte för över information manuellt.
Jag är inget mobilsnille och avskyr att byta telefon. Med det sagt så när jag bytte senast hjälpte de mig i butik (man kan göra detta själv) att kopiera över allt innehåll ifrån gamla till nya, rakt av via bluetooth där man placerar telefonerna bredvid varandra och gör sedan något så förs allt över. Tror tom alla mina inställningar och bakgrundsbild mm kom över så när jag startade var den precis som min gamla. Alla sms kom över, bilder osv.
Detta borde gå att googla fram hur man gör. Det var ingen app involverad iaf.

Behöver själv snart byta igen, 6 år sen senast och jag vill verkligen inte, det är sååå jobbigt. Lider med dig.
 
Jag behövde få in morgondagens uppgifter i kalendern i nya mobilen och blev rätt förvånad över att uppgifterna från todoist redan låg där. Men den appen finns däremot inte i mobilen. Saker som jag skrivit in i kalendern i gamla luren finns dock inte i den nya.
 
Jag tänker att det rent allmänt kan vara dags att skaffa ett nationellt ID om körkortet är det enda leg man har idag. Är nog bara en tidsfråga tills man står inför en situation där det kan vara krav. Och då blir det lätt jobbigt att inte redan ha det fixat.
Jag behöver två ID-kort för att kunna använda ombud för att hämta brev på Posten och medicin på Apoteket.
Och körkortet måste jag ju ha själv.
Därför så brukar jag ha ett pass.
Men den här gången så blev det ett Nationellt ID-kort då priset var ¼ och väntetiden ⅙.
 
Jag lär gå miste om rätt mycket information med bytet till ny telefon. I gamla luren har jag en app som heter ColorNote och där har jag mängder med anteckningar. Jag vet inte vad mer jag förlorar med bytet om jag inte för över information manuellt.

Använder också den. Den synkas för mig. Men måste ju vara synkad sedan den gamla telefonen då alltså.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Motvillig macanvändare här (the Sigificant Other i nöjesbranschen hade ett systäm när vi slog våra påsar ihop... efter 3 år föll jag...
Svar
0
· Visningar
191
Senast: Murphy
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: Myrten
·
Samhälle Kollase på kommunens hemsida och följande krävs: "Detta krävs av dig som ska införa fastighetsnära insamling Du som är fastighetsägare...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
2 675
Senast: Badtz Maru
·
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
1 980
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp