Vad tycker ni om de nya flaskkorkarna som sitter fast?

Är de fasta flaskkorkarna bra eller dåliga?

  • Bra

    Röster: 35 14,9%
  • Dåliga

    Röster: 170 72,3%
  • Ingen åsikt

    Röster: 30 12,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    235
Jag har nyss fått mitt första yoghurtpaket med fastsittande kork.
Och de paketen som ändå är så svåra att tömma ur allt från. Håller man upp och ner och pressar platt med båda händerna så kommer väl korken hänga underst och så dräller allt över den? Känns som upplagt för att det ska bli ännu mer matsvinn där när folk inte orkar fippla.

Nu verkade den nästan preppad så att den var väldigt lätt att klippa bort med ett litet snitt. Kan överleva om det ska vara så. Men löjligt blir det ju om det tillverkas obligatoriskt fasta korkar som görs för att vara lätta att lossa... :D
 
Avskyr det! Just idag hade jag stora problem med en flaska Cuba cola där jag inte ryckt av korken för jag körde och tänkte att det kunde vara praktiskt. Det gick verkligen inte alls och jag svor högt🤬
 
Jag har nyss fått mitt första yoghurtpaket med fastsittande kork.
Och de paketen som ändå är så svåra att tömma ur allt från. Håller man upp och ner och pressar platt med båda händerna så kommer väl korken hänga underst och så dräller allt över den? Känns som upplagt för att det ska bli ännu mer matsvinn där när folk inte orkar fippla.

Nu verkade den nästan preppad så att den var väldigt lätt att klippa bort med ett litet snitt. Kan överleva om det ska vara så. Men löjligt blir det ju om det tillverkas obligatoriskt fasta korkar som görs för att vara lätta att lossa... :D
Man kan väl snurra hela ringen inklusive kork så det hamnar uppåt? Så gör vi iaf.
Det jävligaste är att många av fil/yogurt/mjölkpaketen inte håller tätt i korken när man lägger paketen ner🤬☠️💩:meh:
Värdelöst i husvagnskylen där paketen inte kan stå.
 
Jag har nyss fått mitt första yoghurtpaket med fastsittande kork.
Och de paketen som ändå är så svåra att tömma ur allt från. Håller man upp och ner och pressar platt med båda händerna så kommer väl korken hänga underst och så dräller allt över den? Känns som upplagt för att det ska bli ännu mer matsvinn där när folk inte orkar fippla.
Jag delar paketet i två delar och skrapar ur dem när det är slut. Eller när övriga i familjen hävdar det.
 
De på läskflaskorna tycker jag är whatever.
De på mjölk, yoghurt etc tetrorna gillade jag inte tills jag fattade att man ska vika bak locket (ganska hårt första gången) tills det säger klick. Efter att jag fattat det blev även de korkarna whatever. :D
 
1714070840220.png

https://www.facebook.com/reel/3772661369672830
 
Testa dricka proteindryck med chokladsmak ur de med ny kork.

Det blir lätt katastrof... Och sambon försökte därför dra av korken för att slippa drället, med resultatet att det flög chokladdryck precis överallt 😂🙈. Tur det gick bort i tvätten...
 
Okej, jag har ändrat mig!
Nu har jag vant mig och tycker korkarna på läskflaskor är bra. När man drar loss den på ena sidan så är det lättare att skruva på korken än om den sitter fast i båda flärparna, eller vad det heter.
Rätt skönt att slippa tappa korkar på golvet/marken. :up:

Vad tycker ni andra så här efter några år? :D
Hatar de fortfarande. Jag köper stora flaskor cola och häller över i små pepsiflaskor bara för att slippa skiten 🙈
Testa dricka proteindryck med chokladsmak ur de med ny kork.

Det blir lätt katastrof... Och sambon försökte därför dra av korken för att slippa drället, med resultatet att det flög chokladdryck precis överallt 😂🙈. Tur det gick bort i tvätten...
De jävla Profeel! Jag slickar ur korken varje morgon och är glad över att jag inte är ute bland folk. Och om jag tar en ute på språng... Well, jag försöker vara diskret 😅
 
Pepsi har ju också nya korkar men de är bättre än colas korkar. Mycket enklare och bättre! Man lyfter bara den lite när man ska skruva på den så är den som en vanlig kork, så funkar inte colas korkar....
 
Hatar hatar. Den är i vägen när man ska dricka direkt ur flaskan (upp i ögat, på kinden eller hakan) och ska man skruva på korken igen måste man liksom lyfta den lite, annars skruvas den på snett. Det går alltså inte att göra lätt och sitter man i bil är det omöjligt att göra själv.

Hemma måste man ställa ner flaskan om det är en stor och tung, för att med en hand hålla flaska och den andra "lyfta" korken i rätt läge.

Nä, jag svär fortfarande.......
 
Och jag som redan avskyr de här idiotiska mjölkförpackningarna. Tetra bric var mycket bättre förutom för grädden (den håller betydligt längre numera). Ska man nu behöva slåss mot en jäkla kapsyl som sitter fast också
Gillade dem på grädde med.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 393
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 034
Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
703
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 869
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp