vad väger era katter och..

sweep

Trådstartare
.. hur gamla är dom?

min kisse väger 5 kilo :o och är 9-10 månader (vet ej exakt ålder)
 
min katt är 9 månader och väger 3,4 kg. Han är nykastreras så jag räknar med att kommer att öka i vikt
 
Min katthona är 5 år och väger fyra kilo. Katthannen (kastrerad) är 3,5 år och väger 7,6 kg.
 
Min skogishanne på 16 månader väger 5 kilo
min andra hanne på 10 månader väger 4,5 kilo
min hona på 10 månader väger 3 kilo
min nyförskaffade hona på 7 månader väger 3 kilo
min dräktiga hona med 10 dagar kvar väger 5 kilo(igår)

Alla är skogisar :love: stora och fina blir de :love:
 
Beror lite på dagsform.Har en skogis som har lätt att lägga på sig, så topptrimmad väger han 6,5 - 7 kg. Har dock varit uppe i 10kg.
 
Mina korsningar (bla ngn oriental och maine coon i smeten) som nu är 4½ år väger;
tjejen 3 kg
killen 6,2 kg (ja vi försöker banta honom. borde ligga vid 5-5½ kg)
 
Gammelkissen är 12år och väger ca 5 kg.
Mellankissen är 6år och väger 12 kg hon står på ständig bantnings diet för närvarande en halv dl hills diet + kokt sej tips mottages gärna.
Lillkissen är snart 2år och väger drygt 1,5 kg är ej mager bara liten.
 
Min hankatt som är 2,5 år pendlar mellan 4,0 och 4,3.
Min bäbis som jag inte fått hem ännu väger väl nåt hekto :D
 
Vad kul att höra att det finns fler med stora katter!! Min ena sexåring väger sex och den andra väger drygt sju. Stor kissen är smal han är bara stor. De är halvskogisar.
 
Äldsta honan (devon rex) väger 3 kg
Huskatthonan (kastrat( väger 3,5 kg och
unghonan (devon rex, 10 mån) väger 2,7 kg
 
Min katt är 3 år och väger 4,5 kg i normalhull (blir lätt lite väl smal). Det är en kastrerad huskattsgosse.
 
är det normalt att han väger 5 kilo och är en helt vanlig huskatt..
han är ju inte ens ett år
 
Mix: knappt 3 år 4,9 kg
Trixi: 3 månader 1,642
Lennox: 3 månader 2,216 kg (!!!)
Ajax: 3 månader 2,059 kg

Mix är mamma till de andra och Ajax och Lennox ska flytta till helgen...lite för stora (är rätt trött på dem) men p.g.a omständigheter kunde inte ta dem tidigare.
 
Ja, det låter helt normal. Men det beror ju också på hur stor han är. Är han väldigt liten så är ju 5 kg mycket, då är han förmodligen lite tjock. Är han väldigt stor så kan 5 kg vara magert. Eftersom en huskatt kan vara hur liten eller hur stor som helst så är det svårt att säga om 5 kg är lagom, utan att titta på katten.

Men i "normalhull" så är 5 kg en vanlig vikt på vuxna normalstora hannar.
 

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 376
Senast: monster1
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
522
Senast: Catsu
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 665
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
767
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp