Bukefalos 28 år!

Vad vet ni om Wall Street Banker?

Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

*knapprån*
Okej, WSB är säkerligen ingen man kelar med i farstun, men personerna på bilderna ser ju inte sådär lastgamla ut. Kan de vara lite överförsiktiga, ovana vid att hantera hingstar?

Det hade man inte tänkt på förrän du sagt det o sedan kollade man på bilderna igen. Tycker oxå att dom ser lite ungdomliga ut?
Denna hingst trodde jag först var nån ponny, men blev :eek: när dom sa att det var WSB........
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Tja,det var ju samma procedur vid avelspremieringen.Och rätta mig om jag har fel,men då visades han av två karlar.
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Okej...de där tjejerna verkade klara det ganska bra? WSB kanske är reserverade mot män....? :angel:
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Okej...de där tjejerna verkade klara det ganska bra? WSB kanske är reserverade mot män....? :angel:

Haha, jag lägger inga aspekter i detta, jag konstaterade bara att de såg väldigt unga ut, och kanske var försiktiga med all rätt. Tom jag tycker att tjejer oftast har betydligt bättre hand med travhästar än killar.
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Jo, det är ju klart! :D Eftersom tjejerna är "snällare" och "mammiga" mot travhästar medan karlar är hårda o rättvisa....Nä, inte är det alltid så.
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Nu har jag gjort bort mej :crazy: Nu när man tänkt efter så har ju dom andra fått det efter honom.
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

*KL*

Har sett nytagna bilder på WSB, där han inte hanteras av 'unga flickor'. Samma munkorg, samma ledstänger, samma totalt rara uppsyn (han har ett underbart uttryck herrn, undrar hur många som låtit sig luras av det).

Men tillgänglig i Sverige, måste vara på fryst eller på skick då? Han lämnade nämligen landet för en månad sen, för att tjänstgöra i Ungern för årets avelssäsong.

Och, herrns rykte är knappast ogrundat när ägaren själv säger sådana saker som 'skjut honom!' som svar på 'vad göra om han kommer lös?' :crazy:

Han visades ju i munkorg för avelsvärdering (eller vad det heter för travarna) med, så det är ju inget det hyssjas om..
 
Senast ändrad:
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Tänk att det skall till en arabuppfödare här för att vi travmaffia ska få veta vart WSB tog vägen..:devil: ;) ;) :D

Tack Alex för infon.
Nu slipper jag leta i Estländska google.. :bow:

AM
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Tänk att det skall till en arabuppfödare här för att vi travmaffia ska få veta vart WSB tog vägen..:devil: ;) ;) :D

Tack Alex för infon.
Nu slipper jag leta i Estländska google.. :bow:

AM

Coolt, jag blev kallad arabuppfödare :bump:

Fast det är en tinkeruppfödare vi ska 'tacka' :devil:

Herrn mellanlandade hos hennes granne (som har stuteri, och hon har sin hingst där) under resan mot Ungern, och hon blev involverad i lastningen av herrn, och det är också hon som tagit bilderna på herrn. (och ja jag fick tillstånd att lägga ut dem, därför jag inte la ut dem direkt, ville fråga först. )

Annars hade jag inte haft en aning ens om vem WSB var/är :devil:
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

*kl*

Det är alltså jag som fotat de sista bilderna på WSB och varit involverad i honom under den korta period på nästan 2 veckor som han stod på stuteriet.

WSB har även stått stationerad på detta stuteri förut så de visste vad de hade i "snöret" och de hade rutin för att kunna hålla honom på plats.
Konstigt att bli tipsd om en tråd som denna idag då jag faktiskt idag mitt på dan frågade om hur det hade gått för Walle.
I mina ögon,snyggare gammal travhingst har jag inte sett,men han hade vissa egenskaper som inte var å leka med..
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

hmm,på nått "statsstuteri" tror jag det sas..Kommer inte ihåg namnet men kan ta reda på det under morgondagen
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

*KL*

Har sett nytagna bilder på WSB, där han inte hanteras av 'unga flickor'. Samma munkorg, samma ledstänger, samma totalt rara uppsyn (han har ett underbart uttryck herrn, undrar hur många som låtit sig luras av det).

Men tillgänglig i Sverige, måste vara på fryst eller på skick då? Han lämnade nämligen landet för en månad sen, för att tjänstgöra i Ungern för årets avelssäsong.

Och, herrns rykte är knappast ogrundat när ägaren själv säger sådana saker som 'skjut honom!' som svar på 'vad göra om han kommer lös?' :crazy:

Han visades ju i munkorg för avelsvärdering (eller vad det heter för travarna) med, så det är ju inget det hyssjas om..

Jaja, jag vet vad han är för en. Men det där med att ägaren sa, "skjut honom!"....Hästen läste av denna människa, o då blev han ännu odrägligare.
Fast han är nog född sån, o kommer alltid bli sådan men jag måste bara säga att han är verkligen snygg o ser "gulligt" ut med detta uttryck.
Nevele Pride nr2?
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Men det där med att ägaren sa, "skjut honom!"....Hästen läste av denna människa, o då blev han ännu odrägligare.

Mig veterligen så har aldrig ägaren själv hanterat hästen.. ;)

Nevele Pride nr2?

Om jag inte minns fel så har han bl a N.P i sina led,fler än en gång...
Men jag kanske missminner mig och orkar inte kolla upp detta nu,men nån annan kanske kan rätta mig..

Nafayette>Jag ska försöka komma ihåg det imorgon.. :)
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Undrar om dom har stelopererat öronen på honom :D

Nä men det är synd....synd att en häst blir så att man knappt kan gå i närheten av honom, inte ens han kan ju mår bra tycker man
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 278
Senast: lilstar
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
778
Senast: valy
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 106
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 660
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp