Väldigt smal kaninunge

Förresten, du kan förmodligen se vilket år kaninen är född i vänster öra (kaninens vänstra). De flesta uppfödare märker år-kull-individ.

331 betyder oftast född år 2013, kull 3, unge 1.
4171 betyder oftast född år 2014, kull 17, unge 1. etc.

I höger öra ser du uppfödarnumret, en bokstav och två siffror. Det är så man hittar uppfödaren.
 
Sorry för det, men utan grundförutsättningarna för en god kaninhållning så är det lite poänglöst att diskutera viktökning på kanin. Hade det varit en av mina kaniner hade jag börjat med att avmaska, sen långsamt ökat energi- och proteininnehållet i kraftfodret, samt hållt noggrann koll på kaninens hull. Om det inte ökat i vikt som den skulle hade jag behövt ringa veterinär. Det krävs pengar och kunskap.

Snälla kontakta föreningen så att kaninen kan hitta sin ägare :(, eller åtminstone får bo hos någon med erfarenhet under rehabiliteringen.

Ska ringa veterinär när mina föräldrar kommer hem.
Och det är antagligen så att denna kaninen kommer ifrån marknaden som var här för någon månad sedan.
Och jag har bara haft den i tre dagar. Läser på om grunderna nu och ska snart skaffa allt som behövs, tyvärr så kunde jag inte sätta upp en annons idag men ska göra det så fort jag kan.
Om jag klurar ut hur man lägger upp bilder, så kan jag lägga upp sedan hur mycket den ökar i vikt.
Annars så är den inte snorig, har rinniga ögon eller något som helst problem med resten av sin kropp.
Den är inte halt heller.
Men den ges emot nummret den har i sitt öra.
 
Förresten, du kan förmodligen se vilket år kaninen är född i vänster öra (kaninens vänstra). De flesta uppfödare märker år-kull-individ.

331 betyder oftast född år 2013, kull 3, unge 1.
4171 betyder oftast född år 2014, kull 17, unge 1. etc.

I höger öra ser du uppfödarnumret, en bokstav och två siffror. Det är så man hittar uppfödaren.

Aha!
Ska kolla.
 
Förresten, du kan förmodligen se vilket år kaninen är född i vänster öra (kaninens vänstra). De flesta uppfödare märker år-kull-individ.

331 betyder oftast född år 2013, kull 3, unge 1.
4171 betyder oftast född år 2014, kull 17, unge 1. etc.

I höger öra ser du uppfödarnumret, en bokstav och två siffror. Det är så man hittar uppfödaren.

Inget uppfödarnummer.
 
Jag tycker ändå att dina föräldrar borde läst på mer än du, är man bara ett barn ska man inte behöva ta det ansvaret själv.

Men såklart, att skaffa en till som sen blir ensam är inte ett bra val. Inte eftersom ditt marsvin redan uppnåt en sådan ålder.
Vårt första marsvin vi skaffade när jag var liten (10 år) hade vi själv. Då visste vi inte bättre och lagstiftningen var heller inte sådan att man skulle ha två. Men sedan dess har det blivit fler marsvin, de har minst varit två tillsammans. Och jag ser ju hur mycket de tycker om att ha kompisar.

Hö måste du däremot be dina föräldrar skaffa, det ska bägge djurslagen ha fri tillgång till.

Skaffas på Måndag.
 
Förmodligen såld som kelkanin, men född hos uppfödare. Har du satt upp lappar i närområdet för att ägaren ska kunna hitta den? Lagt upp blänkare på Facebook?
 
Förmodligen såld som kelkanin, men född hos uppfödare. Har du satt upp lappar i närområdet för att ägaren ska kunna hitta den? Lagt upp blänkare på Facebook?

Tror att den har rymt från marknaden.
Japp, har lagt upp på FB och instagram, ska sätta upp en lapp på Ica så fort som möjligt.
 
Tror att den har rymt från marknaden.
Japp, har lagt upp på FB och instagram, ska sätta upp en lapp på Ica så fort som möjligt.
Kontakta polisen också, de kanske kan lägga ut det på sin Fb och få större spridning. Alt om de skulle råkat få in en anmälan om en försvunnen kanin. Chansen är liten, men på Fb borde de kunna lägga ut.
 
Har nu gjort en egen bur till honom. Kanske inte lika säker som marsvins buren, men den funkar. Han kan inte komma ut någonstans (bara om jag glömmer att sätta deras kraftfoder i hörnet av buren).
Det kollas även efter en kaninbur.
Och han mår bra, äter och dricker. Jag går även ut på promenad med honom (uteburen känns så osäker), han har börjat gå lite när jag släpper ner honom på marken och han äter gräs.
Snart så har även båda hö i övermorgon. (Ska köpa jättemycket, Charlie är en liten höplattare ;))
Han vill däremot fortfarande bo i Charlie's bur.. Men efter att många har sagt att Charlie kan bli sjuk, så fixade jag en till honom. Men dom har sina burar bredvid varandra.
Nu så kan Charlie också äta ordentligt med kraftfoder så jag behöver inte ta ut henne och mata henne på golvet (kaninen var för det mesta uppe på huset där hon har sitt kraftfoder).
Men det tar nog några dagar för honom att trivas i sin nya bur. Och han har blivit lite lite rundare, och mycket tamare. Sprattlar inte så mycket när man plockar upp honom och man kan klappa honom utan att han blir rädd och springer iväg. Äter fortfarande inte så mycket, men dricker ordentligt. Men han äter lite mer iallafall.
 
Det är delvis mitt fel och delvis djuraffären. Men mest mitt egna.
Det är INTE ditt fel. Du var 7 år. Dina föräldrar bär ansvaret och ska givetvis se till att ditt marsvin har hö. Även kaninen som jag antar att de märkt finns hos er. Det är vanligt att barn skyller på sig själv i såna här fall men det är inte ditt fel.
 
Det är INTE ditt fel. Du var 7 år. Dina föräldrar bär ansvaret och ska givetvis se till att ditt marsvin har hö. Även kaninen som jag antar att de märkt finns hos er. Det är vanligt att barn skyller på sig själv i såna här fall men det är inte ditt fel.

Jo, det är det.
Och vi har en djuraffär mil ifrån oss. Vi kan inte åka dit nästan varenda vecka (Charlie plattar hö och vill sedan ha mer).
Skyll inte på mina föräldrar. Jag bär ansvaret för mitt marsvin, och jag vill göra det.
Jag läste inte på ordentligt, och jag har lärt mig av det.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 616
Senast: Icfafn
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 576
Senast: Ajda
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 759
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 717
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp