Välja fackförbund, Ledarna?

Texaz

Trådstartare
Står i valet och kvalet, byta fackförbund eller inte?
Är just nu med i SEKO, men har sen en tid halva tjänsten som chef.
SEKO är ju de jag bör vända mig till i den ena rollen, å andra sidan har Ledarna massor av spännande utbildningar🤔
Idé om hur jag ska/kan tänka?

Någon som har erfarenhet av Ledarna?
 
Du ska vara med i det fackförbund som har kollektivavtal på din arbetsplats. En facklig organisation som inte äger kollektivavtalet på arbetsplatsen har liten, om ens någon möjlighet att hjälpa dig. Det eftersom din arbetsgivare enbart förhandlar med den motpart man har kollektivavtal med......
 
Du ska vara med i det fackförbund som har kollektivavtal på din arbetsplats. En facklig organisation som inte äger kollektivavtalet på arbetsplatsen har liten, om ens någon möjlighet att hjälpa dig. Det eftersom din arbetsgivare enbart förhandlar med den motpart man har kollektivavtal med......
Det är Saco, dock är ju inte jag akademiker, och min (ena) befattning ligger under SEKO.
Kan tillägga att det är en statlig verksamhet
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 017
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag har vetat sedan barn att jag har mild allergi mot björkpollen (märks bara när det är som värst typ). Med tiden har jag dock märkt...
2
Svar
21
· Visningar
1 293
Senast: Harmomini
·
Kropp & Själ Jag står inför ett val, inget av de två alternativen är dåliga på något vis. Ena är att bara fortsätta som nu, samma hjulspår jag kört i...
Svar
2
· Visningar
476
Senast: Jumangi
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 943
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp