Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

Konstigt, när jag satt och skulle svara stängdes tråden så jag försöker en gång till.

Jag tror nog att den kommer frågan är bara när. Jag tror jag hinner avlida innan jag får se den där ungen. Konstigt men det här är värre än att vänta barn själv tycker jag.
 
Sv: Väntans Tider - del 3

kl

Är det någon av er andra som har/har haft övertids ston som helt plötsligt går runt som osaliga andar ?
min dam har sen några timmar tillbaka vandrat hit o dit,fram o tillbaka,in o så ut igen,normalt :confused::crazy:
 
Sv: Väntans Tider - del 3

KL

jag jag funderar fortfarnde på min donnas juver INTE en tillstymmlese till att fylla juvren taxöron är vad hon har så nu går jag och oroar mig här hon har ju inte såå många veckor kvar till 17 juni

// vickis som vill ha en fölis NUUUUUUU
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Hej gumman ! Tro mig du vill inte ha föl nuuuuuuuuu och föresten ska väl du ochså ha din beskärda del av övertid,trötta ögon,stressade nerver och dålig mathållning (godis,chips,paj,chocklad mm):devil::idea::angel:
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Hej gumman ! Tro mig du vill inte ha föl nuuuuuuuuu och föresten ska väl du ochså ha din beskärda del av övertid,trötta ögon,stressade nerver och dålig mathållning (godis,chips,paj,chocklad mm):devil::idea::angel:

Håller med fullkomligt. Mina matvanor är totalt kass just nu. Sitter i sadelkammaren och tuggar på en påse (ja, inte på själva påsen förståss, det får vänta tills jag blir hypernervös) med mentos frukt, en mjölkchoklad kaka och en påse med lakrits. Hur nyttigt är det på en skala. Och hästen bara sover och sover.
 
Sv: Väntans Tider - del 3

har du inga bilder på det? har ett sto som ska föla, elelr de e tänkt så i alla fall den 22 juni.. och inget juver här helelr..

dock tvivlar jag på dräktigheten, men frågan är var tar ALL mat on får vägen? Nu måste jag dessutom öka givan ytligare... det måste väl ändå va ett tecken:P
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Haha, men Sorbisen, man får ju en gottestund samtidigt :rofl:
Tänk om jag kunde ha dom pengarna till och få njuta lite på sådant sen. Tyvärr är jag snorfattig typ :crazy: Å jag får bara nej på alla jobb jag söker :cry:

Så nu vill jag bara ha mitt föl och sen njuuuta av den och Pillan å såklart karln ;)

Pillan hade lite större juver idag, men inte mycket större skillnad iaf, suck säger jag bara. HAr tänkt sova i stallet från fredag, vi får se. Karln blir äntligen ledig då så det är surt :(

Förresten här kan ni få se min tösa och en "kompis" i hagen, var lite ostadig i början (gick).
http://s130.photobucket.com/albums/...=view&current=Pillanochrdjur080604_mindre.flv
 
Senast ändrad:
Sv: Väntans Tider - del 3

Savannah vandrade i hagen hela dagen o sen fölade hon strax innan 1 på natten
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Ååh rabarberpaj lät gott, kan ingen komma hit med lite sen när jag väl sitter i vak :angel:

Åt rabarberpaj för första gången i mina 22år detta år :p :o Aldrig ätit det förut, hållt mig mest till blåbärspaj :d
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Skickar gärna över en rabarberpaj till dig när du sitter och ugglar i väntan på föl. Varför ligger du inte och sussar nu förresten, du måste ju samla krafter till vaket :banana::banana:
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Jaså du kommer ihåg den :D det var väl den o lucia chockald glöggen som inledde vakandet för snart 3 v sedan

Men självklart byter jag påse mot rabarberpaj
 
Senast ändrad:
Sv: Väntans Tider - del 3

Skickar gärna över en rabarberpaj till dig när du sitter och ugglar i väntan på föl. Varför ligger du inte och sussar nu förresten, du måste ju samla krafter till vaket :banana::banana:

Jag vill också ha rabarberpaj!!! :d

Har en halväten frukt/mandel/russin-chokladkaka att byta in.

Uppe och tittar på Miss och Clipper och passar på att röja ut lite i kallstallet..
AM
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Haha vad snällt, vore ju himmelskt faktiskt!

Nja jag har lite svårigheter med min sömn och det blir inte bättre när karln inte är hemma. Suck!
Jag har nog krafter kvar förhoppningsvis när det välär dax för vak, men ärligt så tror jag de är lång tid eller så säger det poff så står hon där med jätte juver och ska till och föla, vi får se.

Min magkänsla får fel iaf...

Nu ska ja försöka sova! Natti
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Nu har jag klarat av min 5e vaknatt. Har inte hänt så mycket. Hon har mest varit sur på boxgrannen och kliat sig :grin: Jag börjar redan tro att det inte kommer något föl men hon har ju inte ens gått 330 dygn ännu :p
Juver tillväxten har stannat av för tillfället. Hon är såå trött stackaren så jag hoppas att hon kan lätta lite på trycket :D
Hon har förresten börjat äta massor! Från att ha ratat kraftfoder och hösilage så har hon vräkt i sig i en vecka! :banana:
 
Sv: Väntans Tider - del 3

Min har oxå börjat äta mer än förut igen, ska se hur det ser ut sen när jag kommer ut, nu går hon på bete om dagarna oxå så jag är paff över att hon äter så mycket inne iaf.

Hur långt är din nu Bellini?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 102
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 533
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 190
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 290

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp