Bukefalos 28 år!

Vagn till Shetlandsponny

minimal

Trådstartare
Hej!
Vad kör ni era shetlandsponnys med? Är det någon som har eller har provat Kutzmanns SLG? Har sett den till större ponny och häst och den ser trevlig ut och kan göras till shettis också, men undrar hur den är i det utförandet?
Inte helt lätt beslut detta. Det är ju lite pengar som ska ut. Har kikat på Tidaholms 203 oxå, men är lite tveksam till det lutande sätet... Och hur stabil den är? Skulle behöva en ganska stadig vagn. Gillar 201, men den är lite i dyraste laget och jag har fått en känsla av att SLG påminner om den. Kom gärna med förslag! :) tack på förhand!
 
Sv: Vagn till Shetlandsponny

Har en roslagsrockard till min (som visserligen inte är shettis, men bra nära i storlek, 112cm), hade önskat lite mer utrymme för benen men är i övrigt helnöjd :) Har en äldre modell!

Ang lutande säte hade jag gärna haft den valmöjligheten på min!
 
Sv: Vagn till Shetlandsponny

Har en roslagsrockard till min (som visserligen inte är shettis, men bra nära i storlek, 112cm), hade önskat lite mer utrymme för benen men är i övrigt helnöjd :) Har en äldre modell!

Ang lutande säte hade jag gärna haft den valmöjligheten på min!

Tack!

Har mailat med Tidaholm och han rekommenderade oss inte roslagsrockarden, men det var för att vår ponny kan slå när han blir lite sur. ;) Och då vill man ha ett bättre skydd fram. (Och såklart jobba med problemet, men för att kunna göra det bör man ju ha en vagn... )
 
Sv: Vagn till Shetlandsponny

vagn.jpg


Denna bidde det. En Tidaholm 203, vinröd med gula hjul! Vi är så nöjda, och ponnyn också! :)
 

Liknande trådar

Körning Jag har äntligen, efter mycket letande, hittat en vagn med rätt mått till min häst. Den kom i söndags och lyckan var rätt total...
Svar
11
· Visningar
2 142
Senast: schelin_j
·
M
Avel Hej! Jag står i ett litet dilemma. =) Äger ett jätte trevlig arabsto ( F:1985 E:Rashman (E:Doman) U:Ramona (E:Pargos) (1.50 i manken...
Svar
11
· Visningar
1 406
Senast: Manatee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp