Bukefalos 28 år!

Val av hönsras och färg

S

Stoppard

Jag hade nästan bestämt mig för att
skaffa Maraner, men nu börjar jag
tveka.
Är det någon som kan rekommendera
någon ras, helst inte för vanlig
och gärna i någon rolig färg. De
ska även lägga hyfsat stora ägg
eftersom min pojkvän inte tycker
att dvärkochinas ägg inte duger.
 
Jag har Blommehöns och Plymoth Rock hönor. Lagom stora och lägger underbara beiga ägg.

Ti_Ti
 
Håller med dej, Brahma, de är helt underbara, lugna, snälla och blir lätt tama, så är de ju så vackra. Mina värper stora bruna ägg med rosa-vinröda prickar på! :love:
 
Jag har tre st blommehöns + tupp och alla i olika färger, en brun-vit, en svart-vit och en brun höna med lite svart i, typ leopardfärgad fast omvandlat till fjäderfä om det går att begripa :confused:. Tuppen är en riktig "påskkortstupp" med lite blandfärger. De värper flitigt, både bruna och vita ägg av normalstorlek. Rekommenderas varmt om du vill ha någon lantras! :)
 
Sv: Re: Val av hönsras och färg

Håller med dej, Brahma, de är helt underbara, lugna, snälla och blir lätt tama, så är de ju så vackra. Mina värper stora bruna ägg med rosa-vinröda prickar på! :love:


Om det är röda prickar har dina höns antagligen drabbats av blodsugande kvalster. Måla väggar,tak och gärna golv med Oljefärg. Och lägg aldrig trä mot trä, utan använd alltid en metallkonsol för att sätta upp sittpinnarna.;)

Jag har föresten också Brahmor :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 157
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 778
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 717
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp