Bukefalos 28 år!

Nej, ju mer man vet om det desto större respekt för svårigheterna får man. Tycker jag.

Enda rädslan jag har när man fått mer insyn är att begåvningssnittet/kunskapsnivån inte är av den grad man skulle önska av de som styr.

Jag skulle önska att fler kloka och kunniga medmänniskor engagerade sig i politiken. Därför är det viktigt att arbeta mot nidbilder och förakt för engagerade politiker.
Och hur gör näringslivet när man vill höja kompetensnivån i en sektor? Man höjer lönerna och gör den mer attraktiv och får fram en verklig konkurrens. bara en tanke ;)
 
Militären är en nyckel för demokrati. Liksom polis och rättsväsende.

Nedrustningen har pågått länge så det finns inte så mycket mer att spara.
Det är en tragisk verklighet att militären och militära allianser behövs. Men det är ju en gammal vedertagen sanning, den, att om man eftersträvar fred så ska man rusta sig för krig.
 
Jag hoppar in med en fråga! Har alltid varit politiskt ointresserad, men känner att jag kanske skulle lära mig lite innan nästa val. Tidigare val har jag röstat, för att sverigedemokraterna ska få fler "motståndsröster".

Var kan jag läsa på, kortfattat, om vad alla partier vill, gärna på samma sida så man kan jämföra rakt av? Att fylla i ett snabbt test känns lite.. oseriöst?
Det jag gjort tidigare, som känns bra, är att göra alla olika test som finns och spara resultaten. Troligen kommer 2-3 partier hamna i topp på varje test för vad du "ska" rösta på. Därefter har jag läst om de partierna mer ingående och det som känts mest rätt/minst fel har fått min röst. Troligen gör jag likadant i år igen.
 
@Unafraid Håller med vad @Red_Chili skrev. Det du kan göra är att göra lite olika tester, sammanfatta med vilka som hamnar i topp och sedan läsa vidare lite. Att kolla på partiledardebatterna är väl också ett vettigt sätt att få ta del av vad de olika partierna tycker. Å, en sak till som är väldigt underskattat - gå fram till partiernas valstugor och ställ frågor! Du kan ställa samma frågor till de partier som intresserar dig och se hur olika de svarar/hur de tänker.

Jag har själv varit engagerad politiskt med uppdrag och allt. Är det inte längre och tycker verkligen att valet i år kommer bli lurigt. Jag gick ur partiet då jag kände att jag inte längre kunde identifiera mig med dem. Nu är jag lite vilsen. :p
 
:) Därför att kommuner o landsting har en budget. som inte täcker alla behov som finns. Antingen handlar det om folk som inte får plats till vård boende etc etc eller stängning av skolor eller BB av kostnadsskäl..ska jag fortsätta:confused:

Tror du att jag är dum i huvudet? Jag fattar att resurserna inte är ändlösa. Däremot så tycker jag att de som går på SDs jävla dynga om att det går utför med Sverige och att alla har det sämre än nånsin är idioter.
 
Jag vet inte alls vad jag ska rösta på i år! De partier jag vanligtvis lutar åt har verkligen gjort mig besviken på senaste tiden och det tar SÅ emot att rösta på någon av dem.

Till skillnad från många i tråden (tror jag?) tycker jag att det finns få bra alternativ att rösta på. Jag tycker så många partier är ute och seglar och håller på med en massa trams istället för att fokusera på vad som behöver göras.

Viktiga frågor för mig är (utan inbördes ordning): jämställdhet, integration, skola, JOBB, stöd till förorterna mm. Jag är liberal med vänsterhjärta men med vissa högertendenser.
 
Jag vet inte alls vad jag ska rösta på i år! De partier jag vanligtvis lutar åt har verkligen gjort mig besviken på senaste tiden och det tar SÅ emot att rösta på någon av dem.

Till skillnad från många i tråden (tror jag?) tycker jag att det finns få bra alternativ att rösta på. Jag tycker så många partier är ute och seglar och håller på med en massa trams istället för att fokusera på vad som behöver göras.

Viktiga frågor för mig är (utan inbördes ordning): jämställdhet, integration, skola, JOBB, stöd till förorterna mm. Jag är liberal med vänsterhjärta men med vissa högertendenser.
Jag får förlika mig med att taktikrösta på det minst illa som ändå kommer vara stora nog att påverka.
 
Tror du att jag är dum i huvudet? Jag fattar att resurserna inte är ändlösa. Däremot så tycker jag att de som går på SDs jävla dynga om att det går utför med Sverige och att alla har det sämre än nånsin är idioter.
Då förstår jag inte varför du ifrågasätter mitt påstående om att kommuner och landsting ständigt tvingas prioritera mellan olika grupper som är beroende av deras hjälp. . en smula ologisk argumentering från din sida...
Vad det gäller SD:s dynga, så stämmer ju de flesta partier in i delar av den sången. idag. Både vad det gäller strängare straff, hårdare migrationsregler och snabbare utvisningar. Så vilka partier är då inte dynga? dvs partier med realistiska partiprogram vilket diskar MP/V och FI och naturligtvis SD
 
Då förstår jag inte varför du ifrågasätter mitt påstående om att kommuner och landsting ständigt tvingas prioritera mellan olika grupper som är beroende av deras hjälp. . en smula ologisk argumentering från din sida...

Jag fattar inte varför du överhuvudtaget citerar mig i ditt första inlägg. Jag har inte ifrågasatt något annat.
 
Då förstår jag inte varför du ifrågasätter mitt påstående om att kommuner och landsting ständigt tvingas prioritera mellan olika grupper som är beroende av deras hjälp. . en smula ologisk argumentering från din sida...
Vad det gäller SD:s dynga, så stämmer ju de flesta partier in i delar av den sången. idag. Både vad det gäller strängare straff, hårdare migrationsregler och snabbare utvisningar. Så vilka partier är då inte dynga? dvs partier med realistiska partiprogram vilket diskar MP/V och FI och naturligtvis SD
Läs det inlägg av @cirkus du började citera och läs vad hon svarade på så klarnar det kanske.
 
Det är precis så jag känner!
Jag fattar precis! Jag hör jättemånga runtomkring mig säga samma sak; de vet inte vem de ska rösta på utan har en pest eller kolera-känsla.

Jag vet vilka partier jag vanligtvis sympatiserar med men rätt vad det är så kommer de med nåt urbota dumt jävla förslag som får mig att totalt koka över och så känner jag bara NEJ MEN DRIVER NI MED MIG och tänker att jag absolut inte kan rösta på dem.
 
Läs det inlägg av @cirkus du började citera och läs vad hon svarade på så klarnar det kanske.
Ja jag har läst "
Det är svårt att inte ”suga i sig” (illa valt ord) när man tex jobbar med utländska barn och folk flera dagar varje vecka (IRL) talar om att det är deras fel att deras mormor har det dåligt på ålderdomshemmet.

Svar
Såna människor är allvarligt dumma i huvudet.

Jag lider med dig och att du måste stå ut med sånt"

Och eftersom kommunernas belastas över deras förmåga så prioriterar man. Lagstiftningen tvingar dem att göra just det.
 
Jag fattar precis! Jag hör jättemånga runtomkring mig säga samma sak; de vet inte vem de ska rösta på utan har en pest eller kolera-känsla.

Jag vet vilka partier jag vanligtvis sympatiserar med men rätt vad det är så kommer de med nåt urbota dumt jävla förslag som får mig att totalt koka över och så känner jag bara NEJ MEN DRIVER NI MED MIG och tänker att jag absolut inte kan rösta på dem.
Precis så!
 
Ja jag har läst "
Det är svårt att inte ”suga i sig” (illa valt ord) när man tex jobbar med utländska barn och folk flera dagar varje vecka (IRL) talar om att det är deras fel att deras mormor har det dåligt på ålderdomshemmet.

Svar
Såna människor är allvarligt dumma i huvudet.

Jag lider med dig och att du måste stå ut med sånt"

Och eftersom kommunernas belastas över deras förmåga så prioriterar man. Lagstiftningen tvingar dem att göra just det.

Problemet är att det är så extremt få fall där det är sant att deras mormor har det dåligt på äldreboendet. EXTREMT få fall. Så jag anser att de som säger sånt ljuger och är dumma i huvudet.
 

Liknande trådar

Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 126
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
364
Senast: __sofia__
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
1 888
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 785
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp