Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet. besöket idag gick bra, vi lämnade urinprov som vi får svar på om 2 dagar och ska lämna avföringsprov från 3 olika dagar på torsdag. Santo var väldigt bubblig och vattnig i tarmarna men vet. sa att han kändes mjuk och fin i övrigt, ingen feber.

Eftersom vi måste lämna avföringsprov senare sattes ingen antibiotika in då den hade förstört proverna, det ända vi köpte var mat med högt fiberinnehåll som skulle "stoppa upp" lite. Vill bara att lillfjant ska bli bra igen..
 
Vet. besöket idag gick bra, vi lämnade urinprov som vi får svar på om 2 dagar och ska lämna avföringsprov från 3 olika dagar på torsdag. Santo var väldigt bubblig och vattnig i tarmarna men vet. sa att han kändes mjuk och fin i övrigt, ingen feber.

Eftersom vi måste lämna avföringsprov senare sattes ingen antibiotika in då den hade förstört proverna, det ända vi köpte var mat med högt fiberinnehåll som skulle "stoppa upp" lite. Vill bara att lillfjant ska bli bra igen..

Vi har alltid haft canikur hemma, bra vid tillfällig diarré. Kanske kan vara till hjälp i framtiden?
Hoppas proverna visar att det är helt ofarligt!
 
Disa är duktig på att roa sig själv när vi är på jobbet. Idag lekte hon nästan en hel timme med sin nya leksak, en pipande Fåret Shaun, medan jag satt och jobbade.
Jag tyckte det var jättebra, men kollegerna i rummen intill tröttnade på ljudet efter ett tag...

 
Vet. besöket idag gick bra, vi lämnade urinprov som vi får svar på om 2 dagar och ska lämna avföringsprov från 3 olika dagar på torsdag. Santo var väldigt bubblig och vattnig i tarmarna men vet. sa att han kändes mjuk och fin i övrigt, ingen feber.

Eftersom vi måste lämna avföringsprov senare sattes ingen antibiotika in då den hade förstört proverna, det ända vi köpte var mat med högt fiberinnehåll som skulle "stoppa upp" lite. Vill bara att lillfjant ska bli bra igen..
Hoppas ni snart får reda på vad som felar och att det går att behandla så att han blir bra i magen :)
 
Jag rakade precis Tage själv för första gången. Eller ja, sambon höll i Tage men jag höll i trimmern :D De klipps ju bara vid rumpan, snoppen, fram på bringan och öronen sen ska jag plocka resten för hand. Men Tage är SÅ duktig, detta var tredje gången han klipptes med en trimmer - första gången tyckte han det var sjukt läskigt och höll på att krypa ur skinnet, andra gången tyckte han främst öronen var väldigt obehagligt och nu ikväll betedde han sig som om han är klippt 100 ggr :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 060
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 844
Senast: ako
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 692
Senast: anna_panna
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 152
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp