Bukefalos 28 år!

Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min uppfödare har ett par kullar inplanerade nu till våren, men det är inte kombinationer som jag känner att jag måste ha en valp ur. Och jag menar, även om Lasse är enkel får jag nog vara liiite realistisk. 100% studier, eget företag, extrajobb och blivande hjälpinstruktör på vår bk, samtidigt som jag ska försöka få Lasse i form att starta bruksspår akl (båda är nybörjare) till sommaren. Nja. Lite stressigt med ännu en valp hade det kanske blivit...

Men vad hjälper det när det finns en alldeles fantastiskt fin, röd (!) cardigantik till salu just nu... :angel::love:
Haha det lät rätt späckat ;) Mitt liv är lite lugnare ;)
 
Jag var ju lite inne på en labbevalp i år och har tittat ut några fina kombinationer men... Så skaffade en kompis till mig en jaktcocker, och nu känner jag att jag typ måste ha en sån i mitt liv?!

Igår kom det ut en annons om en jaktcocker på omplacering. Funkar ej i spanieljakten med den föraren, men stöter klövvilt med skall. Hane, 2,5 år. Sockersöt och full av energi. Går dessutom som mediumhund i agilityn... Låter perfekt för mig ;)
 
Kollade på lite bilder nyss. Ammo har ju växt lite ;) Han fyller 10 månader den 2 Februari.
Typ 9 veckor, 6 månader på bild två o bild från igår sist.
t-1lI6eiT-SEkjP6Uxrt8YNIxo8XErZptrtRT-fMqTegWKS0vyXOWRD4lidViny3iteBaj3tvphN3FKcMc-XZilPrvZl-f2D2BkLMBRngdTYUgKDi0KFIbebLeuwqGR7eApQngtbWyTlgvGawikWBuxBDAXV85tfrmYEVvdfOITUPOkGmIQ269IMcyEMlhVrD84Jcjdic4HRWnXZ16E8B6GziB3vGse_bCibOHkT7PDvicqG55A0kIhxmg-a022lKJguwc7Cgj7Rb8YPWnRlCzqbMqF5m346BZUYqnpmAwc5kTurCCp0AqpiYd63dGoonZ1g5f-Fke5FRiCAy0v2IsRzXGqXW67W9uOfWRusBg1jjjnTnFVIzvUik1vlgF6sMp7V3lVUA99UE5J8HXnKlH5VjHvv8HOumfqDdRgzM9vyLwjmsfMcAnmBQRKAE3zjn29v9lsYLRoGLzLX9YMjsz_pPQQDLg0pJjZe4DZLKYVbhMFgu2kzoYYmSMx9kkmi8Zd5q_XpYLEEiDjRHvnF7pQ2GsK_hScy2ns_f_nu1eGBkk68_1QooTbmCZZqegGvNq5H=w1920-h640-no
 
Jag var ju lite inne på en labbevalp i år och har tittat ut några fina kombinationer men... Så skaffade en kompis till mig en jaktcocker, och nu känner jag att jag typ måste ha en sån i mitt liv?!

Igår kom det ut en annons om en jaktcocker på omplacering. Funkar ej i spanieljakten med den föraren, men stöter klövvilt med skall. Hane, 2,5 år. Sockersöt och full av energi. Går dessutom som mediumhund i agilityn... Låter perfekt för mig ;)

Åh, trodde jag la detta i Valp 2016-tråden...
 
Åh lilla stackars Ozzy plutten. Idag var jag och lämnade honom hos min mamma som ska vara hundvakt en dryg vecka. Han märkte så väl att han skulle få stanna och var helt hysterisk, flåsade (gör han bara när han är stressad) och bet och for omkring när jag försökte gosa. Lite ont gör det i matte-hjärtat.

För övrigt är han 6 månader på fredag och lyfter ny tjusigt på benet och markerar på alla snöhögar.
 
Min uppfödare har ett par kullar inplanerade nu till våren, men det är inte kombinationer som jag känner att jag måste ha en valp ur. Och jag menar, även om Lasse är enkel får jag nog vara liiite realistisk. 100% studier, eget företag, extrajobb och blivande hjälpinstruktör på vår bk, samtidigt som jag ska försöka få Lasse i form att starta bruksspår akl (båda är nybörjare) till sommaren. Nja. Lite stressigt med ännu en valp hade det kanske blivit...

Men vad hjälper det när det finns en alldeles fantastiskt fin, röd (!) cardigantik till salu just nu... :angel::love:

Hon är väldigt tjusig, klart Lasse ska ha en kompis!
 
Inte lätt att ha koll på alla trådar :p jag är ju smått kär i @squarepants Ben, så självklart tycker jag att du ska skaffa en cocker! Det finns nog tid för en labbe längre fram ;)

Sannerligen inte :p
Ja, Ben är ju underbar! :love: Min kompis har skaffat en jaktcocker också, som är helt ljuvlig.
Sambon menar dock att om hunden flyttar in så flyttar han ut, men jag tror inte han är så allvarlig i det ;)
 
Sannerligen inte :p
Ja, Ben är ju underbar! :love: Min kompis har skaffat en jaktcocker också, som är helt ljuvlig.
Sambon menar dock att om hunden flyttar in så flyttar han ut, men jag tror inte han är så allvarlig i det ;)
Äsch, precis så sa dåvarande sambon när jag skaffade mallen. Vi höll ihop i tre år till, och det var inte mallan som gjorde att vi delade på oss. Så det är bara att våga ;)
 
@AraSlei och @attheedge min sambo har hotade med samma när jag skaffade Ben, och jag kan säga som så att det var inte jag som låg på rygg ute i gräset och gullade efter att ha träffat Ben 4 veckor för första gången :D

Klart du ska ha jaktcocker! Det är en ultimata rasen. Ben och Jolly är tydliga exempel på det :love:

:D
P kallar ju t om Otis för "husses hund" nu för tiden, så det köpet gick ju också hem :D

Eller hur :love:
 
Just nu sitter jag hos min mor. Var nyss tvungen att öppna balkongdörren för att få det kallare här och la en filt på golvet. Nu ligger Ebrah på filten och är nöjd. Hon är så jäkla varm av sig! Ska ta och köpa någon liten bädd som hon kan ha här som är svalare än soffan som annars används av alla...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 266
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 991
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 018
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp