Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Screenshot_20221120-101510_Gallery.jpg


🤣🤣🤣

Hon är skitstörig men samtidigt väldigt noga med att checka av med jämna mellanrum att det bara är på skoj.
De är så jäkla bra vänner! 😍

Imorse morrade hon för hon såg grannen på grusvägen genom glasdörren i sovrummet och sen tittar hon på den andra som att "visst gjorde jag rätt nu?".
 
Harrys mage är helt bra nu, så himla skönt. Eftersom han varit pigg hela tiden, hungrig och druckit bra så var jag inte orolig på så vis men man vill ju ändå att magen ska må bra.
Var lite orolig över att han inte skulle vilja skita ute när snön kom eftersom det alltid är ett projekt att hitta det perfekta stället 😅
Men det blev tvärtom, ser likadant ut överallt nu så så kan han även skita överallt också 😁
 
Knut är inte så intresserad alls av att hälsa på folk när vi är ute o går. Har jag lyckats få en labrador introvert? 😅
Flera som vill hälsa. Sen förundras jag lite över att de som vill o haft hund innan inte hukar sig ner när de vill hälsa utan helt enkelt böjjer sig över hunden istället?
Jaja

Väldigt glad i min fina hund iaf 🥰
Gry (min äldre hund) skulle bara varit borta 5 dagar men nu pga snän blev de längre. Tur i oturen då det tog precis 5 dagar för kung Knut att landa i att hon inte är här. Nu går han lös framför mig några meter på promenaden och sov hela natten inatt ♥️

Helt otroligt igentligen hur snabbt han lär sig. Går till dörren nu när han behöver gå ut.
 

Okej, ibland blir det inte som man tänkte sig....

I 4 år har sambon och jag funderat på hund men
1. Inte förrän vi har absolut säkert boende (vi har hyrt boende i alla år)
- Köpt eget hus 1 år sedan

2. Inte förrän vi har inhägnad tomt. Och innan vi kan ens göra det måste 3 stora palmer huggas ner.
- palmerna rök för en vecka sedan nu

3 vad för hund? Absolut renrasig från uppfödare. Vi har gått från american bulldog till labrador till pudel. Eller en rescue? Men vi vill i så fall veta hundens historia, svårt med rescues. Tik såklart!

Nu är det officiellt, vi tar hem denna grabb om ~2v. Teoretiskt 75% Jack russel 25% Staffy men han har nog mer staffy i sig än JR. Hur som! Vi är sååå glada, rädda, förvirrade, nervösa och fulla av förväntan!

20221119_211034.jpg
Wilson aka Willie
 
Vi har styckat en gammal ko. Massa brosk och gott kvar, utan risk för benflisor eller trasiga tänder, så det var fest för alla hundarna idag 😂😂🍖🍖🍖🍖🍖 22-valparna Mako och Tam delade ben en stund, trots att alla fick varsitt.
 

Bifogade filer

  • 20221122_111046.jpg
    20221122_111046.jpg
    433,1 KB · Visningar: 80
Det kom snö, det innebär att valp äter snö och is och sen kissar inne för hon har fått i sig så mycket vätska att det blir för akut 🙄

I år hoppas jag verkligen att vi får en snöfri vinter när det här smält bort 😂
Stella äter också snö! Och inatt hade hon gått ut ur sovrummet och kissat på mattan och sen gått in o lagt sig igen. Aldrig hänt innan och vi har gjort exakt lika som alla andra kvällar 🙈
Inte har hon ro eller lust att bajsa i snön heller men inte gjort det inne än iallafall.
 
20221122_192059.jpg

Jag som skulle köpa ett billigt Höökstäcke kunde inte låta bli när det var halva priset på ett Hurtta.
Hon tyckte inte alls det var konstigt att trä på sig det.
Det är någon form av reflekterande värmetäcke som är tänkt att hon ska ha när hon får ligga i bilen, rätt tunt.
Drömmer om ett från Hundlands (😍) men det kostar en del.

Första gången på en ny specialsökskurs, den kommer pågå en längre period och ser verkligen fram emot det. 🙂
 
Stella äter också snö! Och inatt hade hon gått ut ur sovrummet och kissat på mattan och sen gått in o lagt sig igen. Aldrig hänt innan och vi har gjort exakt lika som alla andra kvällar 🙈
Inte har hon ro eller lust att bajsa i snön heller men inte gjort det inne än iallafall.

Rumsrenheten är verkligen det jag tycker är jobbigast med valpar. När man tror man fått in en bra rutin och är nått på spåret så ändrar valpen mönster 😂
 
Ja verkligen. Tycker hon är såå duktig så blir man en gnutta för trygg o vips är jag på tok för långsam 😂
Jag hade ett sånt huvudbry när min var yngre, varje morgon jag steg upp så hittade jag en pöl under köksbordet. Eftersom jag sov med tillstängd dörr så visste jag ju att det skedde på kvällen innan- någon gång precis innan sängdags.
Pågick under cirka två veckor, men inte varje dag.
Tyckte jag försökte ha koll med lyckades inte lösa det tills jag hade en släkting på besök som informerade mig om att hon öppnade dörren på morgonen, gick och kissa under köksbordet, tillbaks till sovrummet och puttade till dörren igen? 😟😟🤦‍♀️🤦‍♀️
Jag är fortfarande inte helt säker på hur det hela gick till men så fort jag satte sängbordet för dörren så upphörde det.
Jag sover fortfarande med sängbordet för dörren och nu när jag skriver detta så inser jag att det är lite onödigt eftersom hon är rumsren. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 072
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 845
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 903
Senast: Farao
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 799
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundbeteende
  • Kattsnack 10
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp