Bukefalos 28 år!

Valp 2023 -den andra

Snart 4 månader. :love:

IMG_4555.jpeg
 
Kunde inte hålla mig, nu är Sixten anmäld till sin första utställning! Blir i Gävle 17/2 på hans femmånadersdag😃. Kan ha beställt en outfit till mig själv också🙈. Nu ska jag leta snyggt sleekt koppel också! Är mer pepp på dettaän hästarnas säsong just nu😅.
Så kul, måste vara rolig med en hund av en rad som både kan ställas ut och vara stallhund samtidigt!
 
Kunde inte hålla mig, nu är Sixten anmäld till sin första utställning! Blir i Gävle 17/2 på hans femmånadersdag😃. Kan ha beställt en outfit till mig själv också🙈. Nu ska jag leta snyggt sleekt koppel också! Är mer pepp på dettaän hästarnas säsong just nu😅.
Tack för tipset på valputställning, det fick bli en anmälan 😀
 
Ja det var verkligen mitt mål i val av ras. Än är han precis allt jag ville ha 🩷. Världens myspropp, aktiv och pepp i stallet och hittills väldigt uppmärksam och träningsbar. Och såklart pytteliten 😁.
Jag hade ju gärna ställt ut min tuss också om det inte krävdes så mycket arbete med henne. Hon är riktigt fin enlig rasfolk och har fina linjer. Men Bichonernas rasfrisyrer är ju inte kompatibla med det liv hon lever 😞
 
Diva är enligt mig nästan rumsren nu då hon springer till dörren och piper när hon behöver komma ut :D. Hon ären av de mysigaste och trevligaste hundar jag ägt. Väldigt behaglig utstrålning och är bara väldigt mjuk och snäll.
Sen är hon ju en valp på snart 4 månader så hon har ju en räv bakom örat.

Hur gör ni andra som har en äldre hund med valpen. Går ni ut en och en ofta? :)
 
Diva är enligt mig nästan rumsren nu då hon springer till dörren och piper när hon behöver komma ut :D. Hon ären av de mysigaste och trevligaste hundar jag ägt. Väldigt behaglig utstrålning och är bara väldigt mjuk och snäll.
Sen är hon ju en valp på snart 4 månader så hon har ju en räv bakom örat.

Hur gör ni andra som har en äldre hund med valpen. Går ni ut en och en ofta? :)
Skulle säga att 80% av promenaderna är en och en här. Om inte jag/sambon är sjuk eller om jag är ensam hemma med hundarna, då får båda gå lunch-promenad ihop. Min äldre hund har problematik med att han är rädd för andra hundar, så vill befästa att Bog inte är rädd så mycket som möjligt på egen hand.
 
Diva är enligt mig nästan rumsren nu då hon springer till dörren och piper när hon behöver komma ut :D. Hon ären av de mysigaste och trevligaste hundar jag ägt. Väldigt behaglig utstrålning och är bara väldigt mjuk och snäll.
Sen är hon ju en valp på snart 4 månader så hon har ju en räv bakom örat.

Hur gör ni andra som har en äldre hund med valpen. Går ni ut en och en ofta? :)
Till 99% så går jag med alla tre samtidigt. När valpen var liten så släpade jag ju inte ut de andra för att hon skulle kissa, men på promenaderna så gick jag med alla.
 
Diva är enligt mig nästan rumsren nu då hon springer till dörren och piper när hon behöver komma ut :D. Hon ären av de mysigaste och trevligaste hundar jag ägt. Väldigt behaglig utstrålning och är bara väldigt mjuk och snäll.
Sen är hon ju en valp på snart 4 månader så hon har ju en räv bakom örat.

Hur gör ni andra som har en äldre hund med valpen. Går ni ut en och en ofta? :)
Typ aldrig, annat än om jag vill göra nått specifikt med valpen där de äldre skulle störa. Tam är nu över 18 månader och har nog varit på ensampromenader typ... fem gånger? Ej medräknat när han tränar/jobbar.
 
Tack för alla svar :). Jag går själv alltid ut med båda två 4 gånger om dagen men valpen rastas oftare och då i vår trädgård.
Så Hexa är alltid med när vi går utanför vår trädgård och de är då alltid lösa tillsammans. Hexa har inga direkt "problem", hon bryr sig varken om andra hundar eller människor och Diva har än så länge följt vad Hexa gör.

Men en person sa att man ska alltid sära på dem så att den äldre hunden får egentid och lika med valpen. Jag har bara inte tänkt på det utan alltid tagit med båda två ut på promenaderna.
Diva ska börja valpkurs på fredagar och kommer då vara utan Hexa och får se om det är någon skillnad.
 
Tack för alla svar :). Jag går själv alltid ut med båda två 4 gånger om dagen men valpen rastas oftare och då i vår trädgård.
Så Hexa är alltid med när vi går utanför vår trädgård och de är då alltid lösa tillsammans. Hexa har inga direkt "problem", hon bryr sig varken om andra hundar eller människor och Diva har än så länge följt vad Hexa gör.

Men en person sa att man ska alltid sära på dem så att den äldre hunden får egentid och lika med valpen. Jag har bara inte tänkt på det utan alltid tagit med båda två ut på promenaderna.
Diva ska börja valpkurs på fredagar och kommer då vara utan Hexa och får se om det är någon skillnad.
Jag delar extremt sällan på mina hundar. Vi gör allt tillsammans. Jag har 3 hundar och för mig är det viktigt att vi fungerar tillsammans allihop.
 
Tack för alla svar :). Jag går själv alltid ut med båda två 4 gånger om dagen men valpen rastas oftare och då i vår trädgård.
Så Hexa är alltid med när vi går utanför vår trädgård och de är då alltid lösa tillsammans. Hexa har inga direkt "problem", hon bryr sig varken om andra hundar eller människor och Diva har än så länge följt vad Hexa gör.

Men en person sa att man ska alltid sära på dem så att den äldre hunden får egentid och lika med valpen. Jag har bara inte tänkt på det utan alltid tagit med båda två ut på promenaderna.
Diva ska börja valpkurs på fredagar och kommer då vara utan Hexa och får se om det är någon skillnad.
Tänker att det beror på hur man har sitt hundliv och hur viktigt det är för en att hundarna kan vara ensamma.

Jag hade inte velat göra allt samtidigt med mina om jag hade 2st för det hade varit viktigt för mig att kunna ta med bara den ena ibland etc.
 
Morgonpromenad o sista kvällspromenaden för dagen så delar jag så valparna går utan dom två vuxna men annars går vi majoriteten av promenaderna ihop. Försöker ge alla egentid med mej minst en gång i veckan :)
 
Toke har börjat få knäck i öronen nu när han närmar sig 9 månader :grin: Han har även kommit på hur nosen fungerar så den är mycket i backen nu och då är hörseln ännu sämre 😅 dock fortfarande väldigt lätttränad så har börjat träna lite på rallymoment i mellan snödrivorna, känns som evigheter till kursen börjar i april.
 
Toke har börjat få knäck i öronen nu när han närmar sig 9 månader :grin: Han har även kommit på hur nosen fungerar så den är mycket i backen nu och då är hörseln ännu sämre 😅 dock fortfarande väldigt lätttränad så har börjat träna lite på rallymoment i mellan snödrivorna, känns som evigheter till kursen börjar i april.
Åhh samma här med min precis 9 månader fyllda grabb. Vad hände med inkallningen liksom. Och marken är som en magnet :cool:
 
Åhh samma här med min precis 9 månader fyllda grabb. Vad hände med inkallningen liksom. Och marken är som en magnet :cool:
Skönt att inte vara ensam 😅 visselpipan lyssnar han bra på även nu, den sitter lite i ryggmärgen på något vis. Men att hans namn är Toke verkar han ha glömt 🙄 vi får kämpa på så går det förhoppningsvis över 😅
 
Tack för alla svar :). Jag går själv alltid ut med båda två 4 gånger om dagen men valpen rastas oftare och då i vår trädgård.
Så Hexa är alltid med när vi går utanför vår trädgård och de är då alltid lösa tillsammans. Hexa har inga direkt "problem", hon bryr sig varken om andra hundar eller människor och Diva har än så länge följt vad Hexa gör.

Men en person sa att man ska alltid sära på dem så att den äldre hunden får egentid och lika med valpen. Jag har bara inte tänkt på det utan alltid tagit med båda två ut på promenaderna.
Diva ska börja valpkurs på fredagar och kommer då vara utan Hexa och får se om det är någon skillnad.
Jag kör nog 50/50 tillsammans och enskilt. Fridolf, som är nio månader, är en oerhört mesig hund när han är solo. Jag tänker att det är nyttigt för honom att inte alltid ha en vuxen hund att snegla på. Svante tycker också det är skönt att få lite egentid. Han brukar sova en dag i veckan hos min äldste son så då blir han ordentligt ompysslad och bortskämd.
 
Skönt att inte vara ensam 😅 visselpipan lyssnar han bra på även nu, den sitter lite i ryggmärgen på något vis. Men att hans namn är Toke verkar han ha glömt 🙄 vi får kämpa på så går det förhoppningsvis över 😅
Visselpipan funkar här också, och om jag visslar, men namn....... som om han aldrig lärt sig det.

Blir ju inte heller lättare av att övriga familjen inte riktigt förstår att namnet ska ha en positiv klang, och inte användas i situationer med tillsägelser osv. Inte lätt för dem
Så jag har liksom bytt "namn" när jag kallar till mig honom eller vill ha hans uppmärksamhet och det fungerar ju :)
 
Tack för alla svar :). Jag går själv alltid ut med båda två 4 gånger om dagen men valpen rastas oftare och då i vår trädgård.
Så Hexa är alltid med när vi går utanför vår trädgård och de är då alltid lösa tillsammans. Hexa har inga direkt "problem", hon bryr sig varken om andra hundar eller människor och Diva har än så länge följt vad Hexa gör.

Men en person sa att man ska alltid sära på dem så att den äldre hunden får egentid och lika med valpen. Jag har bara inte tänkt på det utan alltid tagit med båda två ut på promenaderna.
Diva ska börja valpkurs på fredagar och kommer då vara utan Hexa och får se om det är någon skillnad.
Jag gör lite både och.
I helgen vart jag iväg och tävlade med äldsta hunden, då fick Yoshi ( 9 månader) vara hemma med resten av familjen, Igår åkte jag och tränade med Yoshi och Melker fick stanna hemma.
Tycker om att dela på dem, vill inte att Yoshi ska bli för beroende av att Melker är med samt få egentid, och så vill jag att Melker också ska få egentid med mig.

Sen får båda hänga med många gånger. Nyttigt för Yoshi att få vänta i bilen medan Melker aktiveras, något som han kan tycka är jobbigt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Skapar ny tråd så vi inte tar över uppdateringstråden. Idag går semifinalen, de 30 bästa från fredagen går idag en internationell bana...
2
Svar
37
· Visningar
3 144
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 186
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Vad är era erfarenheter med magkatarr? Fick mitt första magkatarr här idag och smärtan och hela situationen som uppkom när det kändes av...
2
Svar
30
· Visningar
3 797
Senast: CaisaCax
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
518

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp