Bukefalos 28 år!

Sv: Valpkull

Jag är helt kär i Akilles! Måste ha en vinthund, helst en greyhound! :love:
 
Sv: Valpkull

Åhhh gud vad hon e underbar! Jag kanske måste ha en sån! Jag vill ändå mest ha en jakthund, jag behöver inte tävla lydnad! Jag vill ändå mest ha en jakthund, jag behöver inte tävla lydnad, jag vill ändå mest ha en jakthund....

Nää inte köpa favve valp :P

Du hade ändå inte sålt en till mig Gnist, eller hur!!!! :D
 
Sv: Valpkull

Arragon100.jpg


Arragon101.jpg


Astor100.jpg


Astor102.jpg


Astoria100.jpg


Astoria101.jpg


Atlantic100.jpg

Synd vi bor så långt från varandra, hade viljat komma och stilla mitt greyhound-sug. De är såå fina.
 
Sv: Valpkull

Dagarna efter mitt förra inlägg i denna tråden där jag betvivlade att hon var dräktig så trillade magen ut och den bara växer och växer :eek:

Hon är sur och grinig på de andra hundarna och vill helst vara ifred, äter som en häst men är lite tunn över ryggen (får högenergifoder) så nu blir det tillskott med mald älgfärs blandat med malda inälvor från dito djur (tack Gnist för äckelgojset)

Börjar bli väldigt pinknödig så hon får följa med 5 månadersvalparna ut på deras nattrastning innan jag går till jobbet.

Väntar med spänning hur magen ska utvecklas de närmaste veckorna och hur många små som gömmer sig där inne. Vilken dag de kommer kan bli lite svårberäknat då de parade sig i dagarna fem med dagliga hängningar.

Bilder kommer efter helgen.

Åh vad spännande! Glöm inte att sätta in bilder :laugh:
 
Sv: Valpkull

De är ju så fina, måste nog övertala gubben om att vi behöver en långbent bland alla taxar. Brukar ju få min vilja fram tillslut :)
 
Sv: Valpkull

Härligt med valpar. Att ta en kull är bland det bästa och roligaste jag gjort i mitt liv!! :love: Men oj vad tiden går!! Nu är två av dom leverade redan och två ytterligare åker imorgon. Den 23 December åker en till och sedan är det bara Althea kvar som vi ska behålla här hemma :love: Hon är speciell min tjej ur min första kull och dessutom förstfödda valpen!! Sedan är hon så go, rar och underbart vacker :love: Men jag älskar alla #mina# valpar! Jag är så glad att jag hittat så bra valpköpare! Det ska blir spännande att få följa dom små i livet!!
 
Sv: Valpkull

Ååh! Så rund o go! :) Är det din första kull eller är du erfaren?

Min tik är 46 dygn idag och hon är STOR! Både min och hennes första kull så det är spännande!
 
Sv: Valpkull

Ååh! Så rund o go! :) Är det din första kull eller är du erfaren?

Min tik är 46 dygn idag och hon är STOR! Både min och hennes första kull så det är spännande!

Ja visst är den :) Det är första kullen och vi hoppas det blir nåt med för just nu ligger hon hos vet. och gör kejsarsnitt! Så vi bara väntar här hemma på att dom ska ringa och säga att det är klart....

Har du ingen bild på din?
 
Sv: Valpkull

ÄNTLIGEN ringde vet. och meddelade att 8 stycken små valpar hade plockats ur, och alla mådde bra :) Vilda var på väg att vakna till men allt hade gått bra! Nu måste vi bara vänta till klockan är 13 innan vi fick hämta dom. Jag DÖR av nyfikenhet!!!!
 
Sv: Valpkull

Värkarna kom aldrig igång trots att vattnet gick och när hon sen fick gröna flytningar så åkte vi in direkt med henne. Men allt gick bra men det var på håret för flera moderkakor hade lossnat men ingen hade lossnat helt!
 
Sv: Valpkull

*KL*

Har inte så mkt att komma med mer än att protesttiden för kennelnamnet har gått ut och nu är det även betalt så i helgen, pratade med SKK och de sa att ca. 3 dagar efter att man hade betalat in så kunde man använda det, så ska hemsidan fixas :) Hane är bokad och klar också, gjorde en dubbelkoll så att inte dom hade ändrat sig sen sist ;) Så nu är det bara att vänta på löpet som förhoppningsvis sätter fart i början av mars.
 
Sv: Valpkull

Värkarna kom aldrig igång trots att vattnet gick och när hon sen fick gröna flytningar så åkte vi in direkt med henne. Men allt gick bra men det var på håret för flera moderkakor hade lossnat men ingen hade lossnat helt!

Oj vad läskigt!
Kan inte vara lätt att ha is i magen i det läget, tur att allt gick bra!
Nu vill vi se bilder!!!!!!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 731
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 120
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 633
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 271
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Valp 2023 -den andra
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp