Bukefalos 28 år!

Var hittar jag mjölkfri välling?

RIA

Trådstartare
Min tös på 7 månader ska börja med välling nu men vi hittar ingen mjölkfri. Hon har sedan hon började med ersättning ätit nutramigen för hon reagerade på NAN1 och blev genast bättre med nutramigenen.
BVC sa att jag kunde testa lite mjölkfri välling nu men jag hittar ingen :confused:

Har kollat på willys och dom har bara mjölkfri gröt och det har vi köpt hem. Apoteket hade bara gröt dom också. Maxi hade inte heller nån sån välling.

Någon som vet en affär jag kan hitta det i? Å vad heter den i så fall så jag vet vad jag letar efter?.
 
Sv: Var hittar jag mjölkfri välling?

oj, nu kan jag verkligen inget om barn och barnmat eller om det jag säger stämmer, men vi gav majsvälling till valpen fört två månader sedan, vet ej innehållet men den kanske är mjölkfri? vet ej som sagt..

men lycka till iallafall! :idea:
 
Sv: Var hittar jag mjölkfri välling?

oj, nu kan jag verkligen inget om barn och barnmat eller om det jag säger stämmer, men vi gav majsvälling till valpen fört två månader sedan, vet ej innehållet men den kanske är mjölkfri? vet ej som sagt..

men lycka till iallafall! :idea:


majsvällingen är inte mjölkfri, men den är glutenfri har jag för mig. Så tyvärr funkar inte den...men tack ändå :)
 
Sv: Var hittar jag mjölkfri välling?

du vet inte var jag kan hitta det receptet? Å havremjölk är okej att ge?
(kan inte mycket om mjölkallergi, än.)


Havremjölk innehåller inte mjölk alls, heter väl havredryck egentligen. Finns också rismjölk.
Äh PM:ar!
 
Sv: Var hittar jag mjölkfri välling?

Enago, f.d EkoGo, finns fortfarande på min lokala Ica Kvantum och Coop Extra. Finns även på Willys här i närheten.

Min son åt den under sin första halva av livet, och älskade banansmaken! Om du hittar några i affärerna nu, så köp upp dig om det är restat som någon sade..
 
Sv: Var hittar jag mjölkfri välling?

EkoGo-välling eller solhavre/havremjölk med EkoGo-grötpulver i (solhavren är dock lite saltad..).
Eller koka egen.. (som lös gröt typ).
 
Sv: Var hittar jag mjölkfri välling?

Borde man inte kunna späda ut grötpulvret mera och göra välling på så sätt?
Tycker jag hört många föräldrar som gjort så då grötpulvret var mycket billigare än vällingpulvret fast det egentligen är mer eller mindre samma sak?
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 772
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 761
Senast: tott
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 461
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 750

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp