Bukefalos 28 år!

Vår hund attakerade lillasyster!!!

Sv: Vår hund attakerade lillasyster!!!

Så om jag väljer att regga mig någonstans som "idiot" - säger det allt om vem jag är och hur jag är som uppfödare?

Nää, men herregud, det har jag inte sagt...Men snälla, kolla på blocket en gång så förstår Ni nog vad jag menar...

Tycker bara att det är inte raserna, utan människorna som köper dom som det är fel på
 
Sv: Vår hund attakerade lillasyster!!!

Jag har bara svårt att förstå hur du gör en koppling till att en människa är på ett speciellt sätt genom att läsa deras användarnamn på annonssidor.
 
Sv: Vår hund attakerade lillasyster!!!

nääää vafan...nu lämnar jag diskussionen, ingen som förstår vad jag menar ändå...men har ni tid över så gå in på blocket och kolla sånna annonser, och det är inte bara nicket utan hela alltet...alla kanske inte har samma åsikter som jag, men mina fördomar är baserade på vad jag själv har upplevt...

Det jag ville säga va bara helt kort och gott; Vissa människor ska inte ha hundar, för de skaffar dem av fel anledning..! Tycker inte att det är dessa s.k "kamphundar" det är fel på, utan folk får fan lära sig att uppfostra och visa sina djur respekt, annars ska dom inte ha några!!

Tack för mig:bow:
 
Sv: Vår hund attakerade lillasyster!!!

Jag hade avlivat,skulle ej lita på en vovve som anfaller rakt av!

Hade för många år sen en riesentik,som högg min dotter i armen när hon kommenderade henna att lägga sig vid bordet,hon satt och tiggde,så dottern puttade till henne LÄTT och smack,så satt hunden i armen! Kl 8 på morgonen efter avlivade jag hunden!
Dels visste jag att hunden aldrig skulle gjort det utan anledning,då vi haft henne som valp och vid denna incident var hon 10 år,,och mina 3 barn var vana vid henne och tvärtom!
Men ca 3-4 mån innan behandlade vi henne mot muskelförtvining i bakkärran,och hade säkerligen kunnat ge henne några behandlingar till för att ta bort obehaget med musklerna! Men hunden visade att hon ej mådde bra och högg utan varning! Så beslutet blev att hon togs bort!
 
Sv: Vår hund attakerade lillasyster!!!

Hur har det gått med hunden???
 
Sv: Vår hund attakerade lillasyster!!!

Har alldelens nyss varit inne på en tråd med en liknande händelse, och jag tror att de flesta är överens om vad som ska göras. Spelar ingen roll vad det var för orsak som gjorde att hunden anföll, det räcker helt enkelt med att den attackerade.

Det är absolut jätte tråkigt när sånt här händer, men jag ser faktist alltid till människans bästa först.. Han hunden bitit, eller visar tendenser på att vara aggressiv, så finns ingen anledning till att ha kvar hunden. Då ska den få åka en sista resa till hundhimlen.

En tanke som alltid slår mig när folk väljer att ha kvar hunden, trots att den attackerat är :

Visst skaffar man hund för att man vill ha en livskamrat som man kan lita på till nästan 100 procent? (jag anser att man inte kan lita på ett djur fullt ut.. det är trots allt djur..;))
Att då behålla hunden, och istället måsta gå och vara rädd för att den ska skada nån fler, det kommer bara göra situationen värre...

Jag vill ge alla hundägare som fattar det rätta beslutet efter en attack, en jätte stor applåd! Ni gör inte bara människan en tjänst, utan också hunden..
 
Sv: Vår hund attakerade lillasyster!!!

Deta var ju en gamal tråd så hur har det gått med hunden:confused:

Hejsan alla.
Nu är jag tillbaks igen. Har medvetet undvikit denna tråd, men eftersom jag tycker att ni ska få veta så berättar jag. Inga kommentarer på varför vi gjorde som vi gjorde, det är vårt val that´s it.


Vovven lever fortfarande, och han finns fortfarande i vårt hem. Vi satte oss ner, hela familjen och dikuterade och fram till hur vi skulle göra, syster var den som starkast ville ha kvar honom. Vi har behållt honom och han har aldrig visat dessa tendenser igen, utan är precis som vanligt.
Vi har pratat mycket om det som hände där hemma, och nej vi har inte kommit på en anledning eller har något annat att skylla på. Dock leker denna hund mycket med munnen och vi tror att han missbedömde avståndet och därför kom åt att "bita" henne (stötte i med tänderna). Eftersom han i så fall tog det som "lek", tror vi att det var därför han inte skämdes efteråt.

Detta är absolut INTE ett försvar till det som hände. Detta är en frisk hund på alla sätt och vis för övrigt, vi tror att det blev ett missförstånd.

Vi bestämde gemensamt att vi ville ge det en chans till, hände något mer så ryker han. Då har han fått sina chanser. Det har gått jättebra! Han är precis som han ska, hans och systers relation är bra igen. Vi pussar på honom, han pussar på oss etc.

Vill inte bli dömd över vårt beslut, alla är vi olika så även hundarna. Hade detta varit en annan hund hade vi kanske inte fattat detta beslut.

Tack för att så många engagerat sig, det värmer väldigt mycket. Jag vill inte ha en diskussion i denna tråd om vissa raser, kamphundar och sådant. Jag tycker det är fantastiska raser på alla sätt, detta är den mest lojale hund vi har haft, han är fantastisk och har fått bevisa det många gånger i sitt liv.
 
Sv: Vår hund attakerade lillasyster!!!

Det som är viktigt är ju att ni som ska leva med hunden är överens om villkoren för hundens existens. Jag tycker ni gjort ett moget övervägande och hittat en lösning för er.
 
Sv: Vår hund attakerade lillasyster!!!

Tyckte ni tog ett bra och övervägt beslut.
Det är ni som känner hunden, ingen annan.
Och det är ni som vill ha honom kvar.
Jag hade nog gjort detsamma, tycker det går lite väl snabbt ibland att döma hundar till avlivning.
Missuppfatta mig inte nu, självklart ska en hund avlivas om man inte kan lita på den.
Men det är inte alltid så ila som det verkar….
 
Sv: Vår hund attakerade lillasyster!!!

Önskar lycka till.

Se dock till att vara lite restriktiv med vilka andra människor hunden ska umgås med. Även om det var en engånghändelse finns ju en liten risk att det händer igen (eftersom vi inte vet orsaken till det) och då vore det högst olämpligt om någon utomstående blev drabbad.

Good luck!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 648
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 386
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 656
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 860
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Återkommande uvi
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp