Bukefalos 28 år!

Var ska jag flytta?

Enya

Trådstartare
En tanke har under förra året grott lite i min hjärna. Jag ska ju flytta och står i bostadskö för att förhoppningsvis få en lägenhet snart. Jag har dock börjat fundera så smått på om jag egentligen BARA ska söka just här där jag bor eller om jag ska slå på stort och flytta nån annanstans i Sverige. Varför vara skåning resten av livet?

Det måste vara någonstans där det finns bra områden att bo i, bra för barnen, kriminalitet så lågt som det går osv. Det ska finnas bra skolor, med lite mobbning och höga resultat på nationella prov. Det ska gå att jobba inom mitt snart nya yrke, men kanske även som städerska som jag är nu. Vilket det säkert går precis överallt.

Det ska vara bra för hundar! Fin natur att vara i.

Jag har häst nu, men skulle jag flytta till UMEÅ typ, så får inte hon följa med. 20 år gammal häst med bronkit ska inte behöva flyttas runt i halva Sverige. Någon ny häst ser det inte ut att bli före barnen hamnat i tonåren, minst. Yngsta barnet är bara 6 år så hur framtiden ser ut får tiden utvisa.

Det ska vara något intressant ställe, inte för stort (typ Malmö) eller för litet. Inte på landet eftersom jag inte har körkort. INTE hus, jag HATAR hus... just nu, är grymt allergisk mot hus och allt som måste göras! :devil:

Så då återstår frågan om VAR jag ska flytta?
 
Sv: Var ska jag flytta?

Falun?

Lagom liten stad, lugn stad där det ändå händer massor med bra och roliga saker, bra skolor, nära till naturen, nära till en drös olika typer av sportanläggningar, har ett bra sjukhus som kan fixa det mesta osv.
Enkelt att pendla till både Borlänge och Gävle om det skulle behövas.
Mycket fina ridvägar också ;)
 
Sv: Var ska jag flytta?

Jag blir medicinsk sekreterare nästa sommar :)

Karlstad, det låter så långt här ifrån!:p Passar en skåning med mina krav in där ? :)

Busstrafik? ÄR det bara skåne som har ett så bra tågnät?
 
Sv: Var ska jag flytta?

Falun?

Lagom liten stad, lugn stad där det ändå händer massor med bra och roliga saker, bra skolor, nära till naturen, nära till en drös olika typer av sportanläggningar, har ett bra sjukhus som kan fixa det mesta osv.
Enkelt att pendla till både Borlänge och Gävle om det skulle behövas.
Mycket fina ridvägar också ;)
Falun ska jag också sätta upp på min lista! Får besöka städerna via nätet :)
 
Sv: Var ska jag flytta?

På vilket sätt?

Malmö tex som jag pluggar i nu, är en riktigt tråkig stad. Jag skulle nog inte trivas där, det är grått och tråkigt liksom. Helsingborg känner jag ju inte till så där kan jag inte uttala mig, men Lund är en trevlig stad. Det konstiga är att jag inte direkt kan sätta fingret på vad jag gillar och vad jag ogillar!
 
Sv: Var ska jag flytta?

Där skulle jag och min man hyra en stuga en gång. Den fick jag avboka dock. Synd, hade kunnat bli trevligt ;)

Varför just Tidaholm och inte Årjäng?
 
Sv: Var ska jag flytta?

NEEEEEEEJ :eek: Där va ju nyss ett tågproblem såg jag. Jag pendlar ju! Så Nässjö nämns en del! :p
 
Sv: Var ska jag flytta?

Finns ett ganska stort sjukhus och uni så du borde nog få jobb även om jag inte är säker på vad ebb person med den titeln gör:p
Ett plus för Karlstad är ändå naturen, nära till sjön och bra bussar till de flesta naturområden. Finns några ridskolor med btw förbindelse med.
Och om du känner dig våghalsig har de byggt lägenheter på vatten!
 
Sv: Var ska jag flytta?

JagBusstrafik? ÄR det bara skåne som har ett så bra tågnät?
Ja...

Nybro kanske? Jag brukar säga att Nybro är världens bästa bonnhåla...
En liten landsortskommun med vettiga kommunikationer, en stadskärna där det mesta man behöver finns - mataffärer, klädaffärer, banker och systembolag etc.
Jag vet inte vad en medicinsk sekreterare jobbar med, men antar att det är inom sjukvården och då finns både landstingets och en privat hälsocentral (i samma byggnad faktiskt...) i Nybro och länssjukhuset i Kalmar 3 mil bort (med bra bussförbindelser, stannar vid huvudentren - även tåg men då hamnar man en bit bort från sjukhuset)

(synd att du inte vill bo på landet, för det lilla samhället där våra barn går i skolan är jättemysigt och skolpersonalen fantastisk! :love: )
 
Sv: Var ska jag flytta?

Finns ett ganska stort sjukhus och uni så du borde nog få jobb även om jag inte är säker på vad ebb person med den titeln gör:p
Ett plus för Karlstad är ändå naturen, nära till sjön och bra bussar till de flesta naturområden. Finns några ridskolor med btw förbindelse med.
Och om du känner dig våghalsig har de byggt lägenheter på vatten!

Jösses, nej inte våghalsig! Inte bo på vatten! Inte sova på vatten! Inte vattenmänniska! Vara på land! Land är bra! :D:p

En sådan tar emot folk i receptionen och skriver i journalerna vad läkaren dikterar. Enkelt förklarat :)

Låter trevligt med Karlstad faktiskt! Har hört det förr, att det är nära till naturen.:laugh:
 
Sv: Var ska jag flytta?

Min syster bor i Halmstad, det tycker jag är en mysig stad som nog har det du söker.

Annars slår jag ett slag för Kristianstad. Har det mesta, fin natur, sjukhus och en säker liten stad. Dessutom väldigt bra shopping!
 
Sv: Var ska jag flytta?

Falun ska jag också sätta upp på min lista! Får besöka städerna via nätet :)

Eller så tar du tåget hit å hälsar på ;)

Så ska jag visa dig allt jag kan och vet om byn (även om det är lite då jag själv flyttat hit från el stockholmo)
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 631
Senast: Nixehen
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 433
Senast: Calmiche
·
Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 626
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 973
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp