Bukefalos 28 år!

Var ska jag flytta?

Sv: Var ska jag flytta?

Nej inte skåne, det är så tråkigt :)

Åh. Jag älskar Skåne!! Ännu efter fem år här. Naturen är underbar. Rida på Ravlundaheden, Haväng, Vitemölla. Sandhammaren, Sandskogen. Friheten med hundarna på Ravlundaheden där de kan springa fritt hela sommaren o bada, närheten till Danmark, Tyskland, en timma till Bornholm. Ystad, bara namnet, den lilla staden med allt.

Nääää, du :p
 
Sv: Var ska jag flytta?

Ja du slipper ju höra hur de låter i Skåne och kan bara njuta av det som är bra.
Men jag håller med, Skåne är underbart.
Men som jag skrev så sitter jag fast här, och det är inte så illa det heller.
 
Sv: Var ska jag flytta?

Ja du slipper ju höra hur de låter i Skåne och kan bara njuta av det som är bra.
Men jag håller med, Skåne är underbart.
Men som jag skrev så sitter jag fast här, och det är inte så illa det heller.

Tack för den!:eek: Då får jag och barnen antingen lära oss att prata som folk eller knipa igen helt! :p
 
Sv: Var ska jag flytta?

Åh. Jag älskar Skåne!! Ännu efter fem år här. Naturen är underbar. Rida på Ravlundaheden, Haväng, Vitemölla. Sandhammaren, Sandskogen. Friheten med hundarna på Ravlundaheden där de kan springa fritt hela sommaren o bada, närheten till Danmark, Tyskland, en timma till Bornholm. Ystad, bara namnet, den lilla staden med allt.

Nääää, du :p

Haha, het klart finns det ju fördelar med skåne, men jag vill liksom se annat :)
Dialekten här är INTE den bästa, enligt mig. Vet en som har så gräslig dialekt att jag inte ens kan lyssna på henne riktigt. Det är hemskt!:o
 
Sv: Var ska jag flytta?

Jag har ju bott i en del av Sverige redan, det är västkusten jag missat om jag nu ska flytta något mer!! Men det orkar jag nog inte...det är JOBBIGT att flytta!
 
Sv: Var ska jag flytta?

Ja du slipper ju höra hur de låter i Skåne och kan bara njuta av det som är bra.
Men jag håller med, Skåne är underbart.
Men som jag skrev så sitter jag fast här, och det är inte så illa det heller.


Hahaha jag måste ju avläsa det, det är nog lika illa :D och obegripligt....
 
Sv: Var ska jag flytta?

Nyköping har bra förbindelser ut, både tåg och buss, och så finns Skavsta, dock är det nog bara Ryanair kvar där, så charterresor är svårt om du vill till varmare breddgrader, men då tar det 40 min till Norrköping, så kan du flyga därifrån.

Sommar i Nyköping, i hamnen är inte helt fel, ganska mycket liv och rörelse där, och olika teman, så det är inte bara krogliv där.

Ett centrum med alla sorts affärer, och så några köpcentrum, men Påljungshage är inte mycket att hänga i gran, det finns Rusta och Jysk, och sen mest kakel och klinkersbutiker... :D

Biostaden, ett av Sveriges största, eller nåt sånt, inte ens jag har varit där, skönare att ligga i soffan och glo på en film.

Mycket loppisar i krokarna utanför.

Och så kan vi ju träffas, och så tar vi ta färjan över sundet och fikar hos Honung :laugh:

Nyköping kan nog erbjuda det mesta, men i mindre stadsformat.
 
Sv: Var ska jag flytta?

Nyköping har bra förbindelser ut, både tåg och buss, och så finns Skavsta, dock är det nog bara Ryanair kvar där, så charterresor är svårt om du vill till varmare breddgrader, men då tar det 40 min till Norrköping, så kan du flyga därifrån.

Sommar i Nyköping, i hamnen är inte helt fel, ganska mycket liv och rörelse där, och olika teman, så det är inte bara krogliv där.

Ett centrum med alla sorts affärer, och så några köpcentrum, men Påljungshage är inte mycket att hänga i gran, det finns Rusta och Jysk, och sen mest kakel och klinkersbutiker... :D

Biostaden, ett av Sveriges största, eller nåt sånt, inte ens jag har varit där, skönare att ligga i soffan och glo på en film.

Mycket loppisar i krokarna utanför.

Och så kan vi ju träffas, och så tar vi ta färjan över sundet och fikar hos Honung :laugh:

Nyköping kan nog erbjuda det mesta, men i mindre stadsformat.

Varmare breddgrader för mig är Australien och dit måste jag samla mängder med pengar först för att åka. Går Ryan Air dit? :angel: Annars blir det inte utomlands för mig, det är bara Australien jag har i skallen! :love:

Nyköping låter trevligt! :) Lagom stort och så och inte så tråkigt som Malmö. Eller ja, Malmö har väl sin charm, säger folk, men jag har inte sett den....
 
Sv: Var ska jag flytta?

Om någon minns vad jag skrev om Nässjö? I dag är det växelspårfel...prognos kunde inte lämnas när jag såg det. Det är inte första gången i år :angel:
 
Sv: Var ska jag flytta?

Nyköping låter trevligt! :) Lagom stort och så och inte så tråkigt som Malmö. Eller ja, Malmö har väl sin charm, säger folk, men jag har inte sett den....

Tråkigt som Malmö??? Malmö har stoooora problem och charmigt är det verkligen inte heller men just tråkighet i jämförelse med Nyköping kan man inte anklaga staden för. Alla möjliga band flyttar ju hit och det finns mer nattklubbar per capita än i Köpenhamn och mängder av konstgallerier och restauranger. Det enda jag själv tycker varit tråkigt i Malmö har varit utbudet av barnkultur för de yngre. Det är mest sagostunder på bibblan och någon enstaka teaterpjäs. Förvånande för en så pass stor och jämförelsevis kulturellt alternativ stad. Ja...och så att fler caféer kunde få vara kvällsöppna. Nu är det mest likriktade Espresso House. Tacka vet jag Göteborg där man kan fika dygnet runt på vettiga ställen. Möllan har öppet men det är ju mest falafelställen.
 
Sv: Var ska jag flytta?

Tråkigt som Malmö??? Malmö har stoooora problem och charmigt är det verkligen inte heller men just tråkighet i jämförelse med Nyköping kan man inte anklaga staden för. Alla möjliga band flyttar ju hit och det finns mer nattklubbar per capita än i Köpenhamn och mängder av konstgallerier och restauranger. Det enda jag själv tycker varit tråkigt i Malmö har varit utbudet av barnkultur för de yngre. Det är mest sagostunder på bibblan och någon enstaka teaterpjäs. Förvånande för en så pass stor och jämförelsevis kulturellt alternativ stad. Ja...och så att fler caféer kunde få vara kvällsöppna. Nu är det mest likriktade Espresso House. Tacka vet jag Göteborg där man kan fika dygnet runt på vettiga ställen. Möllan har öppet men det är ju mest falafelställen.

Jo du har säkert rätt.

I Malmö skjuts folk till höger och vänster och jag avskyr verkligen staden.. :p
 
Sv: Var ska jag flytta?

Jo du har säkert rätt.

I Malmö skjuts folk till höger och vänster och jag avskyr verkligen staden.. :p

Istället för att sova, som jag inte kan, så kikar jag på lägenheter....

Jag gillar fortfarande inte staden trots att jag varit mycket där senaste tiden, så nu är jag bombsäker på att jag aldrig någonsin mer vill bo i Malmö. Det fanns ju en anledning till att mina föräldrar och jag och mina syskon lämnade Malmö när jag var 5 år. Mamma är uppvuxen i Kulladal faktiskt :) Vad säger du om det området Sjalen?

(ja jag har många gånger tidigare funderat på bostad i Malmö :) )

Men alla ni Södermanlandskunniga har jag några frågor till.

Tystberga har jag hört något om, bra bussförbindelse och så, har jag för mig. Ligger det nära Nyköping? Alltså nära som i ...nära! :p

Vrena, nån som vet något om det? Hittade en lägenhet där, men kan ju inte ett dugg om området.

Japp, jag står i kö i flera olika bostadsbolag nu :p
 
Sv: Var ska jag flytta?

Vad menar du med "nära".
I Stockholmsområdet och Norrland så är "nära" på ett annat sätt har jag märkt.
Du får väl titta på en karta.

Vrena är nära mig.
Tvärs över andra sjön bakåt.
Där är billigt och vackert.
Ibland så finns det skola där och ibland inte.
Barnen går annars i skola i Stigtomta.
Det är en jättebra skola.
Bussförbindelserna till Nyköping är utmärkta.
Det finns en liten matbutik som är öppen dagtid och en Pizzeria.
 
Sv: Var ska jag flytta?

Jag undrar som I_U: Vad är nära? ;) Det är drygt 2 mil mellan Nyköping och Tystberga enligt Google maps. Jag kan tänka mig att bussförbindelserna är helt okej, men det kan nog någon annan svara på bättre än jag - det är dels lite fel sida av Sörmland för min del (håller mer till i Strängnäs-Flen-Eskilstuna) och dels åker jag aldrig buss eftersom jag har bil.

I Tystberga (eller ja, utanför tätorten) ligger Öknaskolan med naturbruksgymnasium om dina barn händelsevis blir intresserade av att gå det. :)
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 657
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 685
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 086
Senast: TinyWiny
·
Relationer Anonymt nick. Jag har en sak som skaver hos mig, och har gjort i många år. Nu värre än på länge då personen har börjat höra av sig...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 261
Senast: hermy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp