Bukefalos 28 år!

Var ska jag flytta?

Sv: Var ska jag flytta?

Finns här ingen på Buke som bor i Eskilstuna?

Jag har bott hela min uppväxt där och skulle kunna tänka mig att flytta tillbaks om det blev nödvändigt för SÅ dålig är inte den stan. Nu är jag ju inbiten lantis och bor mellan "metropolerna" Flen och Katrineholm, Flen går bort direkt för mig.


*Ett öde värre än döden,,,,,,,,,,*
 
Sv: Var ska jag flytta?

Jag bor i Örebro bara för att jag tokälskar staden. Det är fint och trevligt här och det ligger perfekt geografiskt. Det är vacker natur runtom och fin stadskärna. Kilsbergen, slottet, stadsparken, alla bad och överskott på restauranger och nöjesliv. Jag kommer inte härifrån men att flytta härifrån är inget alternativ. Dessutom är folk glada och snälla. Minus är att staden har växtvärk. Det finns för lite bostäder och parkeringsplatser tex men väldigt bra skolor och möjligheter till idrott och kultur. Det är dock lätt att hyra länge i andrahand och samtidigt stå i kö hos den enorma allmännyttan. Det är smart att inte ha bil här.
 
Sv: Var ska jag flytta?

Inte lika platt som i skåne med andra ord? :D Det är det som är så tråkigt här där jag bor. Visst finns skog och så, självklart men det kryllar av åkrar överallt!

Det är inte platt där jag bor, precis...:D Och massor av skog.
 
Sv: Var ska jag flytta?

Jag blir medicinsk sekreterare nästa sommar

Åh, va kul med en till sekreterare!!
Blev klar i somras :D

Men jag skulle också säga Örebro, bor inte där själv men skulle mycket väl kunna tänka mig att bo där! Mysigt och hemtrevligt på nåt sätt :)
Lagom stort osv. Håller med den som skrev ovan ang Örebro.
Tror det finns bra chans för jobb där också, dom lägger ner vår utb där nu (jag pluggade där) ;)

Fast iof, när jag tänker efter... så ÄLSKAR jag Skåne :love: så... jag vet inte om jag borde tipsa dig om att flytta därifrån :rofl:
 
Sv: Var ska jag flytta?

Eller så tar du tåget hit å hälsar på ;)

Så ska jag visa dig allt jag kan och vet om byn (även om det är lite då jag själv flyttat hit från el stockholmo)

Jag får med andra ord åka halva Sverige runt i min jakt på något ställe jag kan trivas på. Liksom åka runt och sitta på parkbänkar och känna av!

"hmm, nej här känns det inte riktigt rätt" :rofl:

Men jag gillar Falun! Fråga mig inte varför för jag vet inget om staden. Egentligen.:D
 
Sv: Var ska jag flytta?

Jag röstar för Kungsbacka jag med! Själv är man inbiten Göteborgare men om jag skulle söka mig lite utåt för att stadga mig med familj skulle Kungsbacka ligga på listan!

Måste bara tillägga att Tidaholm stämmer inte in med dina krav. Inte ens lite. Var ett tag tvungen att jobba där men det var fasiken illa nog :o

Varför inte Tidaholm?
Nej, det blir nog inte Kungsbacka! :)

Jag gillar förresten Umeå. Har varit där en gång några dagar och blev kär. Det verkar så litet men stort och så vackert liksom. Men tågtrafiken är inte mycket att hurra för och deras stationshus är inget mot vad jag är van vid. Jag blev helt paff! :D
 
Sv: Var ska jag flytta?

Nära till både sjö, hav och skogar, dessutom bor jag i Södermanland. :laugh:

Men vad ska en LANDmänniska med sjöar och hav till när den här LANDmänniskan bara befinner sig på LAND och aldrig någonsin kommer ens doppa så mycket som en tå i en sjö? :p

Men skogar och MacG är verkligen några positiva saker!:laugh:

Varför inte Flen?
 
Sv: Var ska jag flytta?

Åh, va kul med en till sekreterare!!
Blev klar i somras :D

Men jag skulle också säga Örebro, bor inte där själv men skulle mycket väl kunna tänka mig att bo där! Mysigt och hemtrevligt på nåt sätt :)
Lagom stort osv. Håller med den som skrev ovan ang Örebro.
Tror det finns bra chans för jobb där också, dom lägger ner vår utb där nu (jag pluggade där) ;)

Fast iof, när jag tänker efter... så ÄLSKAR jag Skåne :love: så... jag vet inte om jag borde tipsa dig om att flytta därifrån :rofl:

Pluggade du via Lernia Var det kul? Vilket var roligast? :D

Örebro, hmm har inte haft en tanke på Örebro :)

Jag älskar inte skåne. Det har sin charm på flera olika sätt...ööhh, kommer inte på en enda nu, men... jag tycker att det är trist här på landet.
 
Sv: Var ska jag flytta?

Det är inte platt där jag bor, precis...:D Och massor av skog.

Det har du i och för sig rätt i, men så har ni problem med överblåsta vägar, tågtrafik som inte går när man andas snö, is, löv eller vad som och så har massor av snö varje vinter i kombination med blåst:p
 
Sv: Var ska jag flytta?

Jag bor i Örebro bara för att jag tokälskar staden. Det är fint och trevligt här och det ligger perfekt geografiskt. Det är vacker natur runtom och fin stadskärna. Kilsbergen, slottet, stadsparken, alla bad och överskott på restauranger och nöjesliv. Jag kommer inte härifrån men att flytta härifrån är inget alternativ. Dessutom är folk glada och snälla. Minus är att staden har växtvärk. Det finns för lite bostäder och parkeringsplatser tex men väldigt bra skolor och möjligheter till idrott och kultur. Det är dock lätt att hyra länge i andrahand och samtidigt stå i kö hos den enorma allmännyttan. Det är smart att inte ha bil här.

Ja det är viktigt att folk är glada och snälla ;) Ska kolla upp Örebro :)
 
Sv: Var ska jag flytta?

Nej, på Örebro Universitet :)
Alltså, kul... haha, men intressant var det! Jag pluggade på halv-distans och det passade inte mig alls, jag hade nog trivts bättre med heltid på skolan.
MEN jag trivs jättebra med jobbet och ångrar inte en sekund att jag gick utbildningen :bump:

Örebro har iaf ett stort Universitetssjukhus så det bör finnas en hel del jobb!
Och så kan vi ju kanske leka nån gång, för det är inte så långt från mig :idea:
 
Sv: Var ska jag flytta?

Håller med om Örebro och Eskilstuna, tycker att de är vackra och lummiga städer. Är även förtjust i Umeå men kan inte rekommendera denna stad iom att det är väldigt svårt att få jobb där.
 
Sv: Var ska jag flytta?

Jag vill gärna leka med dig! Men jag tror jag får fråga mamma om lov först, jag tror inte jag får gå så långt hemifrån :)

Jag är på plats i Malmö i stort sett varje dag. Slitigt är det måste jag säga, men den enda LIAperioden jag haft i höstas var väldigt intressant och kul! För varje dag jag inte är på mitt jobb (tar ledigt så mycket min ekonomi tillåter men missar en del) så tar det emot att åka dit igen.:crazy:

Just nu håller vi på att skriva diktat och har olika kurser så som anatomi och liknande. Skitkul! :)

Är lönen bra?;)
 
Sv: Var ska jag flytta?

Håller med om Örebro och Eskilstuna, tycker att de är vackra och lummiga städer. Är även förtjust i Umeå men kan inte rekommendera denna stad iom att det är väldigt svårt att få jobb där.

Tråkigt med jobben i Umeå. Mamma blir nog glad över det, för hon tycker nog det är för långt borta.

Hur ser det ut med jobb i de andra städerna?
 
Sv: Var ska jag flytta?

Men vad ska en LANDmänniska med sjöar och hav till när den här LANDmänniskan bara befinner sig på LAND och aldrig någonsin kommer ens doppa så mycket som en tå i en sjö? :p

Men skogar och MacG är verkligen några positiva saker!:laugh:

Varför inte Flen?

Vänta du tills jag stoppat ner dig i en torrdräkt och satt dig i en kajak, du kommer att omvärdera det hela, jag lovar. ;)


Flen ja,,,,,,,,,,,,,eh, NEJ, hålornas håla, jag lovar. Kompisen och jag brukar skoja om "hellre skjuta skallen av sig än en etta på Salsta gärde", det kallas även "lilla Mogadishu" bland ortsbefolkningen. :angel:
 
Sv: Var ska jag flytta?

Vänta du tills jag stoppat ner dig i en torrdräkt och satt dig i en kajak, du kommer att omvärdera det hela, jag lovar. ;)


Flen ja,,,,,,,,,,,,,eh, NEJ, hålornas håla, jag lovar. Kompisen och jag brukar skoja om "hellre skjuta skallen av sig än en etta på Salsta gärde", det kallas även "lilla Mogadishu" bland ortsbefolkningen. :angel:

HA! Kom an du bara!:p För det första får du släpa mig till vattnet, för det andra får du tvångskläpå mig torrdräkten, ett varningens finger bara- jag sparkar, klöser och bits:devil:, för det tredje ska du få i mig i den där kajaken får du tejpa ihop mina ben med silvertejp.

STORT lycka till, det kan du behöva!:p:D Om du lyckas med det så lovar jag att göra om det UTAN silvertejp om mina ben och bitmärken på dig ;)

Flen, det har jag nog hört negativt om! Men jag minns inte vad.
 
Sv: Var ska jag flytta?

Du har glömt att jag hanterat en fyrbent Madam som var precis likadan när täcket skulle på så jag har 17 års vana. :devil:



*Eller var det hon som hanterade mig?* :o
 
Sv: Var ska jag flytta?

Katrineholm blev ju röstat till "Sveriges tråkigaste stad" en gång (vilket jag inte håller med om). Och det blev ju ganska mycket protester "Men Flen är ju den tråkigaste staden! Flenborna åker ju till och med till Katrineholm och handlar!" :angel:

Men efter det har ju Katrineholm utvecklats, så tror inte att det skulle anses som så tråkigt längre. Det är bra skolor också, de är lagom stora. Finns en bra bredd på gymnasium också. Min familj bor i Katrineholm och kommer förmodligen bo kvar, jag har flyttat till Nyköping och känner att det är MIN stad, trivs som fisken i vattnet här. Jag tycker att det är mycket varierad terräng! Och även bra årstider - ordentliga vintrar med SNÖ (inte slask), men ändå inte för långa vintrar, utan vi får ordentliga somrar också. Men inte med lika mycket regn och rusk som västkusten. Det blir sällan "superstormar" här, som brukar drabba t.ex skåne och västkusten. (Förmodligen för att det ligger typ mitt i Sverige?). Det går även relativt snabbt att åka åt vilket håll i landet man nu vill, eftersom det ligger i mitten.

Jag har åkt runt i de flesta städerna i Sörmland då jag går på naturbruksgymnasium med internat och har därför vänner utspridda i hela sörmland.

Jag själv satsar på att bo kvar här, och då drömmer jag ändå om barn och familj, så jag har ju krav även på den biten. Skulle man se enbart på hästbiten så är väl Katrineholm det bästa stället att bo på (beroende på vad man har för krav). Jag har själv en bronkithäst och jag gissar därför att vi har lite samma krav. Jag kan säga att Katrineholm är lättast att hitta lösdriftsplatser som är bra men till billigt pris (Katrineholm är billigt i stallkostnad). Nyköping har inte lika mycket lösdrifter och ligger snäppet högre i kostnad. Just nu står hästarna i ett lösdriftsstall med 7-8 boxar, två lösdrifter i samma hage och hagen är ENORM med både skog, ordentlig terräng och ängsmark. Där betalar vi... 400kr i kallhyra :grin:

I Katrineholm så skulle jag väl tippa på att inget högstadie mer än 300-400 elever (inte jättekoll där, men det är inte särskilt stora skolor), och en hel del småskolor. Vill man ha barnen på en ännu mindre småskola så finns det flera byskolor att tillgå precis i utkanten av staden (Jag gick på en byskola, vi var 14 i min klass och en av de klasser med flest elever).

Jag har inte koll på gymnasium i Katrineholm, eftersom jag själv går utanför Nyköping. Men det finns MASSOR att välja på i framför allt Nyköping, med många spännande inriktningar (t.ex flygteknik). Det har jag lite mer koll på eftersom jag är ambassadör och får ta del av en heeeel del info om gymnasiumen i och runt Nyköping :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
961
Senast: Queen
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 746
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 715
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 154
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp