Bukefalos 28 år!

Var ska jag flytta?

Sv: Var ska jag flytta?

Fel, fel, fel!

Kiruna har en massa folk från hela Sverige som jobbar däruppe. Dessutom turister från världens alla hörn. Likaså har omgivningen. Tar du dig till Porjus mellan Jokkmokk och Gällivare så sitter det över 20 nationaliteter i denna lilla by! Alla människor som vill ta del av den fantastiska naturen, norrskenet m.m. och har skapat sin nisch inom turism, fotografering eller vad det nu kan vara...

Nu ska sjalen bara vara tyst, för jag tyckte det var en superbra idé när jag var sur och ledsen i går!:p
 
Sv: Var ska jag flytta?

I Norra Västmanland kallas bussen för Nykteristen, för att den aldrig är full. Vet inte om jag skulle våga säga att den går ofta heller, men är ju som tur är korta avstånd.

Däremot har skolorna stora mobbningsproblem, gymnasiet ett skämt och relativt mycket droger vilket var ju några av de sakerna ts ville ifrån...

Nä, då är Eskilstuna bättre, om än en relativt fattig och i mina ögon tråkig stad.
 
Sv: Var ska jag flytta?

Jag funderar på det här med tågresor. Ska man boka biljett så snart man kan eller kan man vänta till veckan innan? När är det billigast menar jag? Ja jag är snål, eller vänta, ekonomiskt är det vad jag är ju!

Väldigt ofta hör jag om hur SJtåg är försenade, ibland flera timmar, hur vanligt är det egentligen? Hur stor marginal ska man ha vid byte? Vad händer om tåget blir försenad och jag inte hinner med avsett tåg vid ett byte?

När jag åkte till Umeå gick det helt smärtfritt, trots flera byten, och alla tåg var i tid! Ovanligt?
 
Sv: Var ska jag flytta?


Okej då, jag erkänner! :) Nyköping har fått min röst! Men jag är bara 99% säker, jag kanske inte gillar staden när jag ser den, men man vet aldrig!:D Och man ska INTE kolla bilder det första man gör, som jag gjorde... Jösses, Nyköping verkar vara allt Eslöv inte är!

Och så vill jag flytta NUnu :) Jag vill inte behöva mellanlanda liksom! Men... jag får göra saker jag inte vill för att nå det jag vill. Så är det bara.

Har lite att kolla upp, som jobb och så :)
 
Sv: Var ska jag flytta?

BRA val Enya! Jag tror det blir kalasbra, bara du kan hitta ett jobb till att börja med! :)
 
Sv: Var ska jag flytta?

Tycker du det? :)

Ja jobb är ju att föredra, men det sägs ju inte vara brist på jobb så jag får hålla tummarna att det även gäller Nyköping med omnejd :) Jag ska bara ta reda på hur långt det är till och här och där och överallt från Nyköping så jag vet hur långt bort jag kan söka jobb. Om jag jämför med här så kan jag absolut tänka mig ett jobb i typ Malmö och dit har jag runt 5 mil.

Och Småfolket är nog förväxlade på sjukhuset när de föddes. ALLA tre! :eek: När jag berättade det, och visade på karta, och berättade att de fick bada för det är nära vatten så blev alla tre överlyckliga! HALLÅ!!!! :eek: Det där är inte mina gener i alla fall!!!!! Var fasen kommer det ifrån???

MacG skrev att han skulle indoktrinera Småfolket i paddlingens sköna konst. Jävlar vad han lär få fullt upp....:angel:
 
Sv: Var ska jag flytta?

Toppenbra val!! Det är ca 40 min till Norrköping därifrån och väl en timma till Sthlm. Nyköping tecknas nyckeln, du vet det gästabudet där kungen Birger bjöd in sina bröder och fängslade dem och fick svälta ihjäl enligt historien. Åhå, käre Göran Persson bor i trakterna på sitt gods o har jordbruk ;-), Julita och tusen saker runt om, Oxelösund med skärgården. Hm....jag ska nog hålla mej till Skåne i framtiden hade jag tänkt...
 
Sv: Var ska jag flytta?

Toppenbra val!! Det är ca 40 min till Norrköping därifrån och väl en timma till Sthlm. Nyköping tecknas nyckeln, du vet det gästabudet där kungen Birger bjöd in sina bröder och fängslade dem och fick svälta ihjäl enligt historien. Åhå, käre Göran Persson bor i trakterna på sitt gods o har jordbruk ;-), Julita och tusen saker runt om, Oxelösund med skärgården. Hm....jag ska nog hålla mej till Skåne i framtiden hade jag tänkt...

Jag hade inte tänkt besöka Stockholm faktiskt så det hade gärna fått vara längre ifrån... :D Men om det funkar att åka ut från Nyköping så finns det ju en del ställen att åka till för ett jobb gissar jag :)

Nej inte skåne, det är så tråkigt :)
 
Sv: Var ska jag flytta?

Men dina barn kanske vill besöka Stockholm. Det finns mycket roligt att göra där. Och i Södertälje finns Tom Tits och Sydpoolen.
 
Sv: Var ska jag flytta?

... jag kanske inte gillar staden när jag ser den, ....

Ingen risk.
Alla gillar Nyköping.
Även jag som är tvångsförflyttad hit.

Det blir roligt att du kommer hit, jag sitter fast här för alltid.
Och så får vi göra ett eget Nyköpings Gästabud i Bukefalos tappning.
 
Sv: Var ska jag flytta?

Oxelösund med skärgården.

Kom ihåg att även Nyköping har skärgård, bara inte just inne vid hamnen. Stendörrens naturreservat med Naturum är ju helt fantastiskt med sina hängbroar och då är jag ändå jävig sommaroxelösundare. :D Det dramatiska med Oxelösund är ju att det inte finns någon mellanskärgård. Man går direkt från de stora öarna rakt ut i en ytterskärgård med små fågelholmar och Hävringe.
 
Sv: Var ska jag flytta?

Och så får vi göra ett eget Nyköpings Gästabud i Bukefalos tappning.

Haha, jaaa! På sommaren när jag är där. Min farbror en gammal skådis var faktiskt med i det en säsong. Hade varit kul att se honom i trikåer men det var före min tid. :D
 
Sv: Var ska jag flytta?

Ingen risk.
Alla gillar Nyköping.
Även jag som är tvångsförflyttad hit.

Det blir roligt att du kommer hit, jag sitter fast här för alltid.
Och så får vi göra ett eget Nyköpings Gästabud i Bukefalos tappning.

Ja jag gissar ju på att jag nog inte ångrar mig alls faktiskt, men man ska aldrig säga aldrig har jag fått lära mig! ;) Men det ska nog bli stadsbo av mig också till och med! Gör dig redo för att komma på besök! :p
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 657
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 685
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 086
Senast: TinyWiny
·
Relationer Anonymt nick. Jag har en sak som skaver hos mig, och har gjort i många år. Nu värre än på länge då personen har börjat höra av sig...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 261
Senast: hermy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp