Bukefalos 28 år!

Var ska jag flytta?

Sv: Var ska jag flytta?

Men varför inte Jönköping då? Ganska stor stad fast inte för stor. Förhållandevis billigt boende. Vackert placerat mellan tre sjöar. Närhet till landsbygd och fin natur. Stort och välkänt sjukhus. Resemässigt en riktig knytpunkt - alla vägar går till Jönköping! Kan det bli mycket bättre? ;):D

Japp det kan det! :p
 
Sv: Var ska jag flytta?

Lättast är väl att bilda sig en egen uppfattning? Bara för att nån tycker att Karlstad är finfint betyder ju inte det att du kommer få rätt känsla för stan om du kommer dit.
 
Sv: Var ska jag flytta?

Jag ska göra det, det är under planering :) Men det blir inte Karlstad i alla fall. Det är några alternativ kvar! Vi får väl se hur det blir faktiskt!
 
Sv: Var ska jag flytta?

Haha, har du flyttat till Ockle!? Jag hade kvar dig i Enstaberga. Då får vi ses i sommar. Du får mig nästan sugen på att flytta till Nyköping igen trots allt, haha.

Jag är både född och uppvuxen i Oxelösund, bodde här i 40 år, men sen drog landet och hästar iväg mig, men det varade bara i 6-7 år, så flyttade jag tillbaka till Oxelösund, så jag är en Ocklebo i grunden, men emigrerade ett par år :D

Enstaberga dog, varken affär eller någonting, så det blev för lugnt för mig,
 
Sv: Var ska jag flytta?

Jag har redan bestämt mig. Tror jag. Kanske. Får väl se. Eller något. Kan man bestämma något bara så där? Eller det är ju inte bara så där egentligen, jag harfunderat massor och lite till. Vi får se, jag måte kolla upp en massa. Men vet inte var jag ska börja. Tips?
 
Sv: Var ska jag flytta?

Börja med att ställa dig på kö hos bostadsbolagen.

Tittade lite på det i dag:) Ska gå igenom det mer i kväll när småfolket sover och jag får lite lugn och ro.

Sedan vill jag ha lite mer inside infromation från någon som bor där elelr känner till det. Men det tar vi sedan, först måste jag bestämma mig helt. Eller något.
 
Sv: Var ska jag flytta?

Finns det någonstans där det är perfek? Jag funderar på det ibland faktiskt. Jag tror inte det finns ett ställe som passar in på alla mina önskemål. Då måste man ju prioritera vilket som är viktigast för mig. För oss. Det är i sig lite svårt ibland.

Tex bostadskostnaderna och matkostnaderna. Båda är ju viktiga för mig att de är låga, men vad är viktigast? Jag kan inte heller jämföra med hur jag lever nu då jag lägger så otroligt mycket pengar på bensin och el trots relativt låg hyra. Det är svårt att veta hur mycket det kommer kosta mig att leva sedan utöver hyra och el sedan, för vad behöver man för att klara sig i en stad :p

Nån mil utanför karlstad är det ju billigare hyror o huspriser, ex Kil o Forshaga..bra bussförbindelser till stan
 
Sv: Var ska jag flytta?

Nää, det är ju skåne

Och där är jag ju redan.

Jag är sur och negativ i dag, det kan inte hjälpas. Men det är inte mot någon här, så ta det inte personligt.

Jag fick rådet av någon att flytta närmare min mamma, så att jag kan få hjälp av henne. Jag bor en mil ifrån henne. Är det tänkt jag ska sitta i hennes knä tills hon dör? Närmare min familj så de kan hjälpa mig. Precis vad jag önskar. Eller inte.

Men det är klart jag klarar inget själv. Jag kanske borde flytta till Kiruna, där det inte finns någon jag känner och ingen familj och ...knappt några människor och bara snö alltid och en massa renar och vargar. Passar mig fint just nu. Jag kanske borde skita i allt och flytta om 3 månader istället för när utbildningen är klar, fortsätta på städyrket och hoppas jag trivs i resten av livet. Eller vadå förresten, det är bara att finna sig att livet är livet och inget som ska vara lätt eller roligt och härligt. Det ska vara svårt, jobbigt, man ska vara tuff och duktig, samtidigt ska man bo i knäet på sin mor för att man inget kan.

BLÄ!!
 
Sv: Var ska jag flytta?

Och där är jag ju redan.

Jag är sur och negativ i dag, det kan inte hjälpas. Men det är inte mot någon här, så ta det inte personligt.

Jag fick rådet av någon att flytta närmare min mamma, så att jag kan få hjälp av henne. Jag bor en mil ifrån henne. Är det tänkt jag ska sitta i hennes knä tills hon dör? Närmare min familj så de kan hjälpa mig. Precis vad jag önskar. Eller inte.

Men det är klart jag klarar inget själv. Jag kanske borde flytta till Kiruna, där det inte finns någon jag känner och ingen familj och ...knappt några människor och bara snö alltid och en massa renar och vargar. Passar mig fint just nu. Jag kanske borde skita i allt och flytta om 3 månader istället för när utbildningen är klar, fortsätta på städyrket och hoppas jag trivs i resten av livet. Eller vadå förresten, det är bara att finna sig att livet är livet och inget som ska vara lätt eller roligt och härligt. Det ska vara svårt, jobbigt, man ska vara tuff och duktig, samtidigt ska man bo i knäet på sin mor för att man inget kan.

BLÄ!!

Äsch. Du behöver en peppdans. Här kommer den

:banana::bump::banana::bump::banana:
 
Sv: Var ska jag flytta?

Jag kanske borde flytta till Kiruna, där det inte finns någon jag känner och ingen familj och ...knappt några människor och bara snö alltid och en massa renar och vargar.

Fel, fel, fel!

Kiruna har en massa folk från hela Sverige som jobbar däruppe. Dessutom turister från världens alla hörn. Likaså har omgivningen. Tar du dig till Porjus mellan Jokkmokk och Gällivare så sitter det över 20 nationaliteter i denna lilla by! Alla människor som vill ta del av den fantastiska naturen, norrskenet m.m. och har skapat sin nisch inom turism, fotografering eller vad det nu kan vara...
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 659
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 689
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 088
Senast: TinyWiny
·
Relationer Anonymt nick. Jag har en sak som skaver hos mig, och har gjort i många år. Nu värre än på länge då personen har börjat höra av sig...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 261
Senast: hermy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp