Vår tids vagina

Täckas o täckas, sola topless gör väl var och varannan kvinna?

Helt ärligt har jag aldrig känt mig diskriminerad som bär överdel i badhus tex. Men det är sant, det har ju att göra med att man ska täcka över det sexiga, det kan jag gå med på är dumt eftersom att våra kroppar ska väl kunna visas upp lika mycket som en man.
Det erkänner jag! Men samtidigt så gillar jag den skillnaden mellan könen på ett vis, när den hålls på den "låga nivån" att man skiljer med en överdel på ett badhus.

Och innan någon tror något, jag är alltså inte för att man bara måste vara en kvinna eller en man enligt tradition, bara att vi är skapta som ena könet oavsett vem vi älskar, tack.
 
Men samtidigt så gillar jag den skillnaden mellan könen på ett vis, när den hålls på den "låga nivån" att man skiljer med en överdel på ett badhus.
Problemet är ju att den inte hålls där. Sexualiseringen av kvinnokroppen är ju ett problem som har många symptom - täcka brösten i badhuset är ett av dem men inte det enda. När jag visade en bild på mig i korta shorts på Buke skrev du att jag fick skylla mig själv om jag blev catcallad om jag hade dem på mig. Det är ett annat symptom av samma problem - har jag på mig korta shorts förutsätts det att jag med mina korta shorts vill säga någonting; att jag vill bli uppmärksammad som nån form av sexuell varelse och att det är därför jag visar benen. Med det resonemanget är det också mitt fel om jag blir illa behandlad när jag är klädd i sagda shorts; jag har ju bett om det. Varför det resonemanget är farligt och obehagligt borde jag väl inte ens behöva förklara.
 
Täckas o täckas, sola topless gör väl var och varannan kvinna?

Helt ärligt har jag aldrig känt mig diskriminerad som bär överdel i badhus tex. Men det är sant, det har ju att göra med att man ska täcka över det sexiga, det kan jag gå med på är dumt eftersom att våra kroppar ska väl kunna visas upp lika mycket som en man.
Det erkänner jag! Men samtidigt så gillar jag den skillnaden mellan könen på ett vis, när den hålls på den "låga nivån" att man skiljer med en överdel på ett badhus.

Jag har heller aldrig känt mig diskriminerad när jag bär överdel i badhus, för mig är det aldrig ens aktuellt att ta av den. Men det är ointressant, det handlar inte om mig eller dig på individnivå.
 
Sexualiseringen av kvinnokroppen är ju ett problem som har många symptom - täcka brösten i badhuset är ett av dem men inte det enda. När jag visade en bild på mig i korta shorts på Buke skrev du att jag fick skylla mig själv om jag blev catcallad om jag hade dem på mig. Det är ett annat symptom av samma problem - har jag på mig korta shorts förutsätts det att jag med mina korta shorts vill säga någonting; att jag vill bli uppmärksammad som nån form av sexuell varelse och att det är därför jag visar benen. Med det resonemanget är det också mitt fel om jag blir illa behandlad när jag är klädd i sagda shorts; jag har ju bett om det. Varför det resonemanget är farligt och obehagligt borde jag väl inte ens behöva förklara.

Men absolut så Och jag tycker det oerhört förnedrande för oss kvinnor att i rättegångar om t.ex sexuella övergrepp eller våldtäkt så har domstolen sett det som en förmildrande omständighet för gärningsmannen om tjejen varit som det heter "utmanande klädd" Helt förfärligt ju
I prncip borde vi ju kunna få gå nakna på stan utan att riskera mer övergrepp än om vi är påklädda
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp