Bukefalos 28 år!

Våra käraste ARAB galoppörer!

L

Love_Milord

Tänker inte någon på våra kära arabgaloppörer? :cry: Jag gör det iaf :) Har en själv. Men jag tänkte att ni som vill prata om det kan ju skriva här: t.ex. Favorit galoppör, Egen galoppör, Ska få galoppör, Vet mkt om galoppörer, m.m. Skriv! :D Jag menar nu inte att jag inte gillar engelska fullblod, älskar dem! Haha :p Kramiz Mimmi
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Klart det diskuteras arabgaloppörer, men det är sällan! Antar att du är förtjust i Milord, som ju finns på ditt användarnamn. Hur känner du till honom? Berätta lite om dig själv så vi vet vem du är, själv har jag 2 araber i träning, 5-åriga Nariaat och 3-åriga Frascati.
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Jasså det är du som har Nariaat! Beundrat honom ett antal gånger i ledvolten, han är riktigt snygg!:love:
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Jag förälskade mig i Oriental Pearl, men den finaste var en vit hingst som jag glömt namnet på, stod på Täby för cirka 9 år sedan...?
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Tack tack, det är roligt o höra. Jo Nariaat är fin, men ingen direkt löpmodell på honom inte, korta ben, kort hals och kompakt i övrigt. Men han har ett hjärta av guld och vilja som tar honom långt.
Håller du på med araber själv?
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Det enda namn som klickar för mig är Gomir! Men jag vet inte när han löpte, eller om han stod på Täby.
Någon annan kanske kan komma med rätt svar i så fall.
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Njea...njaej... Inte Gomir... Nåt annat. Helt kritvit hingst, han stod i en av de röda uteboxarna, bredvid de två vita som Wenell köpte och fraktade hem till sig flera år senare.
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Var det du som hade Nogaar i träning? Han stod i mitt stall ett tag förra året.
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Japp, har haft Nogge i träning, men han tyckte inte att galoppsporten va något för honom. Så därför valde jag att sälja honom. Vet du hur det är med honom? Har inte pratat med ägaren på ett tag.
Nogge och Nariaat är väldigt nära släkt, förutom samma pappa (Garanti) så är Nogaars mamma (Nostalgia) även mor till Nariaats mamma (Narissa).
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Nogge mår bra så vitt jag vet. Han har flyttat till Skinnskatteberg nu pga av mattes studier.

Pigg och glad herre. Hade lite problem med snedhet som equiterapeuten fick rätta till men sedan tog han sig och breddade ur sadel efter sadel till mattes förtvivlan ;)

Hoppningen tyckte han var pin livat så det kanske är mer hans grej :D
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Jag blir glad av att höra att han har det bra. Det är viktigt för mig o veta att mina saluhästar mår bra. Hon ringer aldrig och talar om hur det går, tyvärr. Och eftersom jag bytt mobil har jag inte heller kvar hennes nummer, du kanske kan ge mig det?
Jag korrigerade Nogge ett par gånger för snedhet i mina ägo, efter olyckan han råkade utför så blev det tvunget. Gud vet om att jag var förbannad på dessa människor!!!
Jag trodde på allvar att jag skulle behöva ta bort hästen men han är en kämpe och repade sig väldigt bra på kort tid. Men han blev aldrig densamma Nogge som jag var van vid.
Han är gudasnäll och vill alltid vara till lags, så han är värd det bästa, det är svårt att sälja hästar, man blir ju så fäst vid dem. Min exmake brukade frågar om jag var gift med honom eller hästarna :rofl: .
Ibland önskar jag att jar fortfarande behållt honom. Han hade gjort sig riktigt bra inom distansritt, jag har sällan ridit en häst med sådan uthållighet, han hade slagit Nariaat (brorsan) i Derbyt (2400 meter) så det hade stått härliga till. Men eftersom han inte tyckte det va kul ville jag inte riskerar att knäcka honom. Mina hästar ska springa för att de tycker det är roligt, inget tvång. Då finns det andra inriktningar som de säkert tycker om.
Saknar Nogge :cry:
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Björkis - Nej, något perfekt löpexempel kanske han inte är men han är väldigt charmig i alla fall:p
Nej, jag håller inte på med araber, är än så länge bara 15 år och rider på kvällar och helger hos en amatörtränare, men där finns bara fullblod. Om jag någon gång blir amatörtränare har jag planer på att ha i alla fall en arab, det var faktiskt arabgalopp som lockade mig till sporten, fast nu har fullbloden tagit över:smirk:
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Kan dt ah varit Gogo? Vet inte var han tränades, men har för mig att han var vit, och gjorde nån enstaka start?
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Jag vet vem du är nu iaf :p Om du känner till Khalil Soufi, det är min pappa. Så jag äger ju Milord. Jag har just fått en till arab som har fölat i mars. Jätte kul. Jag är 12år gammal och heter Amina. Fråga om du vill veta om nått mer/specielt :D
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Glömde säga att jag älskar både Frascati och Naariat! Naariat har en väldigt fin (strimbläs?Bläs?) som inte många hästar har och färgen är jätte vacker! Känner också nån som varit skötare på Frascati och sett honom på många bilder :) Underbara! :love:
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Det låter som längesedan! Då har du visst varit med galoppörer lääänge! :D Har du nån bild på henne?
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Åh va roligt! Grattis till bebisen :bump: , fölungar är bedårande söta :love:
Jag vet vem din far är, en mycket trevlig människa, har pratat med honom några gånger ute på tävlingarna. Hälsa från oss.
Vad är det för stam på er lilla fölis? Självklart nyfiken. När ska Milord ut och tävla? Nariaat kommer ut i slutet på månaden eller i början av Maj, har inte bestämt ännu. Det får vädret avgöra, det är lite svårt att träna för tillfället, allt är översvämmat eller så är det så mjukt i marken att "gömda hålor" uppstår, och jag vill inte bryta benen på mina hästar, hu.
Ska till Jägersro denna veckan och göra ett jobb med 3-åringen, han har aldrig varit på banan, ska även kika på startboxarna. Det blir kul.
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Frasse är en helccol häst, mycket vilja och såååå nyfiken på ALLT. Om han fick bestämma vägar när vi är ute och rider hade vi aldrig kommit hem mer, ha ha:rofl:
Han vill undersöka varenda väg och stig!
Frasse är ju från Genberg, så kan det vara därifrån skötaren träffat honom? Han har utvecklats mycket sedan han kom hit, inte så stor men bra kliv i stegen, han liksom Nariaat föredrar långa distanser.
Frans är väldigt personlig, saker och ting ska göras på hans sätt. Till mattes förtvivlan ibland. :crazy:
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Ja, och han är speciel! Långa ben(blir säkert bra galoppör), han kunde inte gå under mamman redan som nyfödd och jätte vackert huvudet med en jätte stor stjärna mitt på pannan :love:

Hans mamma(min häst) heter Expressa(Wojslaw PL-Elcanta PL). Hon står nu på Ramonia men vi kommer flytta på henne vid sommaren :) Pappan är samma pappa som Milords, Alt(Pamir PL-Alejka PL). :D

Jag vet inte riktigt när Miklord ska börja tävla.. antar om några/någon månad. Han tränas ju ofta för backar och andra saker. Men han kommer börja detta året, helt säker på det! :p

Frascati låter underbar! Precis som på fottot! Och henens uteende verkar som en riktig ståtlig en! :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 678
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 209
Senast: Gunnar
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 239
Senast: LovingLife
·
Skola & Jobb Hej! Jag känner att jag är alldeles för gammal för att fortfarande inte veta vad jag vill "bli när jag blir stor" (jag är 33 år)...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 879
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Forl kostnad?
  • Avliva aggressiv hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp