Bukefalos 28 år!

Våra käraste ARAB galoppörer!

Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Figaro är ju då en favvo.. Kanske just för att han är min egen pålles morfar :angel: Även om han tyvärr inte är i livet idag. Sedan så måste jag ju erkänna att jag tyvärr inte är så insatt i galopp alls för tillfället..
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Okej, har du en bild på honom/henne? :)
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Pappa kom just och kollade. :D Han sa att Milord kommer starta i slutet av denna månaden. Han sa också att han brukade prata med dig som du sa :)
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Där ser man, då kanske vi träffas på Jägersro i slutet av månaden. Jag har som sagt ännu inte bestämt om Nariaat ska ut eller inte, distansen är för kort, men det kan vara ett bra race att börja säsongen med, dessutom är vikten helt ok jämfört med förra året då han bara några fler kilon.
Det återstår att se, han är iaf igång hyffsat, resten får han väl löpa sig till själv. Han har en stark grundkondition att stå på. Det är inte helt lätt att göra jobb hemma, och nu är det 3-åringen som har prioritet till banan eftersom han är helt grön där. Nariaat har sin rutin att luta sig mot.
Milord är en tjusig häst, inte så stor men med otroligt charmig utstrålning, mycket häst i liten förpackning så att säga.
Ska Elmanda också starta på Jägersro denna månaden? Det är en riktigt bra sprinter och henne får man passa sig för, vilken attityd den tjejen har, roligt med att sto som springer så bra! :banana:

Lägg gärna in en bild på bebben, det är alltid kul med fölungar.
Nu ska jag upp och sova, det är snart en ny dag. Kl 05.20 ringer klockan och hästarna vill ha sin frukost, och de gillar punktlighet.
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Gör vi gärna! :P Jag kommer nog få passa mig när vi flyttat, att bo på gård är inte som det verkar vara tror jag :D Vilken är 3-åringen??

Haha, ja Milord är en "liten" häst och jag har nog hört många säga "en hästen kommer iallafall inte komma bland de första" fast det är bara vad man tror :)
Jag vet inte riktigt när Elmanda ska träna.. hmm.. får se :D Ska nog fråga Gert-åke. Hon är iallafall i bra kondiskon och springer ofta i hagarna. Pappa och Gert-åke tycker det är bra att tävla med Milord mot Elmanda, de gör de ofta!

Jag vet ej om det går att lägga in på mina bilder här.. det blir så konstigt! Har du msn? Jag kunde ju skicka bilder då som du kunde kolla på! Har nog tusen bilder från Ramonia på alla hästarna där :D

Imorgon kommer hästarna nog bli glada. Ska till skolan imorgon men jag brukar alltid sova lite och ändå komma upp tidigt. Fast det är bättre med mer sömn.. Jag är visst lite konstig med det :P

Ses imorgon? Kramiz
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Min favvo är ju såklart din lilla Mille.
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Love_Milord skrev:
Tänker inte någon på våra kära arabgaloppörer? :cry: Jag gör det iaf :) Har en själv. Men jag tänkte att ni som vill prata om det kan ju skriva här: t.ex. Favorit galoppör, Egen galoppör, Ska få galoppör, Vet mkt om galoppörer, m.m. Skriv! :D Jag menar nu inte att jag inte gillar engelska fullblod, älskar dem! Haha :p Kramiz Mimmi


Jodå! det finns ett gäng arabfantaster:)
Just nu gillar jag särskilt Assischa och Exir (båda från Camilla Moberg). Den typen av arab tilltalar mig. Lite smäckrare och mkt alerta, pigga i uppsynen. Hon har även släkting till en av mina hästar : Bandelero Grande, så det är kul att följa hennes hästar tycker jag. Även Exir är en släkting till min andra häst.

Nu kommer jag särskilt att följa även Wiktoria Sheik, som kvalar på torsdag, som tränas av Batrice Wendt. Såg henne träna på Täby och den hästen ser lovande ut....
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

nu måste jag bara flika in en liten fråga.....!

Nariaat... är han efter Mambo, mamma Menova?
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Nej han är efter garanti tror jag iallafall inte den stam du skriver.
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

aha, tack! insåg att jag hade blandat ihop det lite,
men hade halvrätt!
Fick iaf det jag funderade på utrett.

tack!
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Min favvo arab är Riyal, han löper ju inte mer men gud sikken trevlig häst att rida, jag red han mycket i träning. Sedan har jag ridit Milagro han går heller inte av för hackor jag tror inte han har startat i Sverige utan bara i Polen, red han mest i hoppning men kunde inte låta bli att rida något jobb på honom. Som ni förstår så gillat jag den lite grövre bruksaraben.
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

garant var ju en fin sak :)
men arabgaloppörer är inte min grejj, tränade foxy lady och white lightning ( om någon känner igen dem) nu i sommarn ett tag.
och xenophon ? nån som känner ananrs är dessa araber otroligt fina !
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

det finns många vackra arabgaloppörer.
den jag tycker är vackrast just nu är Vangog, Milord och Samwise är oxå vackra hästar.

Vackra hästar påväg ut ur startboxarna


Vangog och Milord


Vangog


Vangog och Milord


Vangog


ursäckta bildbombningen...
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Arabgaloppörer :love:
Åker (nästan) alltid till Täby och fotar de loppen. Helt underbara hästar.
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Jag har sett arabgalopp en gång i mitt liv och då såg jag Gomir. O my god!

Såg det i mitten av 90-talet på Blommeröd.

Jockeyn var också snygg...
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Jodå! det finns ett gäng arabfantaster:)
Just nu gillar jag särskilt Assischa och Exir (båda från Camilla Moberg). Den typen av arab tilltalar mig. Lite smäckrare och mkt alerta, pigga i uppsynen. Hon har även släkting till en av mina hästar : Bandelero Grande, så det är kul att följa hennes hästar tycker jag. Även Exir är en släkting till min andra häst.

Nu kommer jag särskilt att följa även Wiktoria Sheik, som kvalar på torsdag, som tränas av Batrice Wendt. Såg henne träna på Täby och den hästen ser lovande ut....

Camillas hästar är alla jätte goa hästar. Exir och Desert är mina favoriter o Exir är väll den som jag tycker är vackrast. Exir är en väldigt mysig, snäll och kelgo häst... :love:
 
Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

garant var ju en fin sak :)
men arabgaloppörer är inte min grejj, tränade foxy lady och white lightning ( om någon känner igen dem) nu i sommarn ett tag.
och xenophon ? nån som känner ananrs är dessa araber otroligt fina !
Hej carolineplayer .
jag red på stallet innan där White lightning & Foxy lady står.
men jag slutade där efter andra omständigheter. det skulle vara kul att kunna få prata med dig om hästarna!
hör av dig, beddingelinda@telia.com
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 923
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 342
Senast: Gunnar
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 378
Senast: LovingLife
·
Skola & Jobb Hej! Jag känner att jag är alldeles för gammal för att fortfarande inte veta vad jag vill "bli när jag blir stor" (jag är 33 år)...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 892
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp