Vårdbesök där man är

Nej, "här" skrev jag. Jag bor inte i Dorotea, bland annat av den anledningen. "Här", som i orten där jag bor, finns massor av vårdcentraler som konkurrerar om kunderna

och golit skrev Dorotea för att diskussionen om konkurens oftas har det perspektivet, att den handlar om situationen där du och de som som skriver i tidnignar, jobbar på tv och radio bor. Helt enkelt för att föra in ett nytt perspektiv i debatten.
 
och golit skrev Dorotea för att diskussionen om konkurens oftas har det perspektivet, att den handlar om situationen där du och de som som skriver i tidnignar, jobbar på tv och radio bor. Helt enkelt för att föra in ett nytt perspektiv i debatten.

Fast det var ju just det jag ville poängtera. Hade jag trott att det var likadant överallt, så hade jag skrivit "det är såhär och såhär". Jag ville öppna för att det troligen är olika, och skrev därför "här är det så". Med andra ord, jag tog inte för givet att det är lika överallt, och den poäng du ville göra hade jag redan gjort, om än inte lika explicit.
 
Här är det absolut inte så enkelt, och det tar två månader ungefär innan man får hem brevet att man blivit listad (om man får lista sig där). Därefter kan man boka tid.

Så agerar de säkert.
Men så har de inte laglig rätt att agera.
Om det medför problem för dig, så ring enheten eller lokal patientnämnd eller motsvarande och påpeka den nya patientlagen.

Jag jobbar som flera vet på en vårdcentral och jag gillar inte den nya lagen eftersom den leder till problem för oss som jobbar. Vi förväntas hinna ta hand om olistade patienter från andra hälften av landet på precis samma sätt som "våra egna" vilket är svårt när man är underbemannad.

Men lagen är som den är och den måste vi följa. Och det gäller ju alla andra vårdenheter också.
Och jag tycker inte om fusk vilket är orsaken till att jag upplyser om lagen utifrån givna frågeställningen.
 
Vi är hänvisade till IVO där vi har de mest katastrofala avvikelserna. Och vi vet också gången när man anmäler något till IVO, det är inget som är hastigt utrett ens i brådskande fall.

Det går inte att tvinga sig till en vårdtid, vägrar de att boka är det så det är - även om man försöker prata med Gud.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 796
Senast: Ramona
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 101
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 753
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 781
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp