Bukefalos 28 år!

12828402_1376270935731914_8667474107261166140_o.jpg
10+ och mulet idag, men så här gött hade jag o pållan det igår kl 17.15. På torsdag utlovas strålande sol o typ 15 grader.:love: Hästarna fäller för fullt
 
När jag kom hem idag hade infarten tinat och var grusvälling istället för isgata.

vid söderväggen hittade jag tre ensamma snödroppar på varsitt ställe. Pärlhyacinterna har stuckit upp första bladen. Fast gräsmattan är täckt av 10 cm snö än och man går ner till pannrummet på egen risk. Det är isbana med vatten över.

Förra året plockade jag vitsippor första april. Tror inte det är möjligt i år.....
 
Första fälttävlan i år. Traditionsenlig Stilbedömd terrängritt på Revinge. En del som körde ner från snön o rastade sina djur på terrängbanan för första gången för året. O så vi skåningar som kunnat träna till mellandagarna och började igen för en månad sedan typ :D Men nu är säsongen igång på riktigt!! Älskart :love:
 
Mina med!

Dessutom har solen gjort att en himla massa krokusar slagit ut. När de står som små tappar i det gråbruna gräset syns de inte men så plötsligt skiner solen och de slår ut.
Vårmagi.
Det var något mer som slagit ut, tänkte jag på i morse men nu kommer jag inte ihåg vad det var. Får kolla nu när jag går ut och tar in getterna. Återkommer.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp