Varför blir min gerbilhona inte dräktig ?

M

mikaelaaa

Hejsan, min gerbilhona Soraya verkar inte kunna bli dräktig, hon är 7 månader och har bott i samma bur som harry i 2 månader, dom trivs ihop osv, men det blir inga bebisar! varför ?

och en fråga till, är de sant att om man har två honor i samma bur och dom känner lukten av hanar, att dom börjar slåss ?:confused::confused:
 
Sv: Varför blir min gerbilhona inte dräktig ?

Okej en jättedum fråga men är du säker på att du har en hona och en hane? Om de kommer från djuraffär kan det vara lite si och så med könsbestämningen... Iofs så är det superenkelt att kolla själv, särskilt på vuxna djur.
 
Sv: Varför blir min gerbilhona inte dräktig ?

Jag är helt 100 på att dom är de, glömde även nämna att dom har parat sig, men det blir helt enkelt inget. :(
 
Sv: Varför blir min gerbilhona inte dräktig ?

Någon av dem kan ju vara steril, eller mindre fertil helt enkelt.
Det händer ju i djurvärlden med.

Jag hade en helt steril chinchillahane boende ihop med en hona för några år sedan. Det är tråkigt när man vill ha ungar, men nu ville jag inte det så det passade mig utmärkt.

Hur det är med honor och lukt vet jag inte.
 
Sv: Varför blir min gerbilhona inte dräktig ?

alltså, jag har ju två andra hanar oxå som jag kan testa med, men jag vill inte sära på soraya och harry..
men om man särar på dom, mår dom dåligt och saknar varandra då, eller ja.. ni fattar säkert.
 
Sv: Varför blir min gerbilhona inte dräktig ?

De kan nog "para" sig utan att det behöver betyda att de verkligen gör det. Djur rider på varanda av dominansskäl. Var fodervärd på ett gäng med crassus honor för typ 10år sedan. De sprang runt och parade sig typ konstant. Men honor kan ju inte ge ungar ;)
 
Sv: Varför blir min gerbilhona inte dräktig ?

Jaha, men hans dindong var ju ute ? och han var bakom henne, inte på henne.
 
Sv: Varför blir min gerbilhona inte dräktig ?

Antingen är den ena steril eller så blir det ungar så småningom. Är honan (och hanen) i lagom ålder? (jag är inte så hemma på gerbiler).
Sen är det nog inte omöjligt att det blir lättare till våren. Lite beroende på hur/var de bor så lär även gerbiler kunna påverkas av ljuset.
 
Sv: Varför blir min gerbilhona inte dräktig ?

Hur gammal är Harry, lika gammal som honan? Isåfall skulle jag gissa att någon av dem är infertil, det borde tagit sig för längelänge sedan annars.
Visst kan du prova med någon av dina andra hanar, men det är ju alltid ett stök att sätta ihop, det är inte säkert att du får ihop de andra två hanarna (Harry och en annan) när de är så gamla, risken finns att du sitter med en hel hög ensamma gerbiler i varsin bur sedan. Men om du verkligen vill ha ungar så är det klart att du ska försöka.

Att det skulle bli osämja mellan två honor för att de känner lukten av en hane tror jag inte på, uppfödarna har alltid burar med alla varianter tätt bredvid varann utan att det blir osämja. Att hålla en hane och två honor i samma bur däremot kan blir bråk, det tycker jag inte att du ska prova. Inte heller att sätta in ytterligare en hane till till Harry och honan.
 
Sv: Varför blir min gerbilhona inte dräktig ?

*KL*
Vi testade att sätta ihop hanarna igen, not good. Dem började slåss direkt så nu bor ett par inne hos mig och dem får varken ungar eller parar sig!
Dem som ts har, parar sig men det blir inget, men det viktiga är ialf att dem trivs ihop.:)
 
Sv: Varför blir min gerbilhona inte dräktig ?

Ibland så parar de sig helt enkelt inte... När jag hade gerbiler så hade jag en hane och en hona ihop i över ett halvår innan det blev ungar, gissa om jag blev förvånad.

Annars så kan du ju vara glad, två gerbiler som trivs ihop, men det blir inte en massa ungar, jag skulle vilja snarare säga grattis!
 
Sv: Varför blir min gerbilhona inte dräktig ?

Ibland så parar de sig helt enkelt inte... När jag hade gerbiler så hade jag en hane och en hona ihop i över ett halvår innan det blev ungar, gissa om jag blev förvånad.

Annars så kan du ju vara glad, två gerbiler som trivs ihop, men det blir inte en massa ungar, jag skulle vilja snarare säga grattis!

:bow::bow:

Jag och mamma håller med, vi behöver inte fler. Vi har redan 4 st:p

Skuggan_ ts storasyster
 
Sv: Varför blir min gerbilhona inte dräktig ?

Nämen! Det tog sig till slut? Va kul! :bump::banana:
Grattis! Får vi se bilder sedan?
 
Sv: Varför blir min gerbilhona inte dräktig ?

Nämen! Det tog sig till slut? Va kul! :bump::banana:
Grattis! Får vi se bilder sedan?

Jahadå! Klart buke får:) Just nu är dem nakna och inte jättefina dessutom är en ganska mörk, blir pälsen mörk då tro? Eller är det något fel?:p:crazy:

Skuggan_
 
Sv: Varför blir min gerbilhona inte dräktig ?

Inget fel, det blir en med mörk päls :)

Jag tycker att de är ljuvliga även som nakna. :love:
 
Sv: Varför blir min gerbilhona inte dräktig ?

163143_498716275797_581660797_5983345_3569393_n.jpg


163822_498716430797_581660797_5983348_4411420_n.jpg


Skuggan_:D
 
Sv: Varför blir min gerbilhona inte dräktig ?

Nämen gudars vilka sötnosar, ojojoj vad avundsjuk jag blir! :love::bow:
De som man ser ögonen på verkar få mörka (svarta) ögon.

Så roligt att få följa dem om vi får det , det vore helt fantastiskt! :banana:
 

Liknande trådar

Övr. Katt En vildkatt har lagt tre ungar i trädgården hos en kollega. Han och hans fru har matat ungarna under 2 månader, och har nu lyckats fånga...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 205
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 557
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 504
Senast: Nixehen
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 356

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp