Varför kan regeringen falla om deras budget inte går igenom?

Jag tror dock inte att SD kommer att fälla budgeten. Jag tror att allt tal om nyval, etc. enbart är en maktdemonstration. De vill visa att de har makten att ställa till det för regeringen om deras politik ignoreras.

En annan sak som jag tror att SD vill uppnå genom att hota är att få de borgerliga partierna att sluta upp bakom S budget i syfte att inte låta SD kunna nyttja sin vågmästarroll. Då kan nämligen SD spela ut sitt "alla-andra-partier-arbetar-emot-oss"-kort, vilket stärker positionen hos deras väljare och potentiella väljare.

Jag måste säga att Åkesson är oerhört slipad när det kommer till att måla in S och övriga partier i ett hörn och tvinga dem att dansa efter deras pipa.
 
Ingen av alliansen eller S vill förhandla med SD om stöd
Men som jag förstår kommer SD (eller V) inte lägga fram egen budget? Så de kommer stödja nån? och det blir avgörande även om de inte får inflytande. Antar att de kan rösta blankt? men då kan alliansen ändå sänka S.

Jo, SD kommer väl lägga fram en egen budget och rösta för den? Det har de ju gjort hittills.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 610
L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva av mig och dethär är INTE kritik mot nån så ingen be höver tro det. Men jag mår så fucking jävla dåligt och jag kan...
2
Svar
23
· Visningar
1 682
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
372
Kropp & Själ Jag har ibland otroligt svårt att bestämma mig. Så svårt att jag får ångest av att ta beslut. Ibland tar jag beslutet utan att bry mig...
2
Svar
23
· Visningar
1 412
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp