Sjuk beslutsångest

Ja och min terapeut sa förutom det där med kontroll att ha beslutsångest kan också vara för att man vill slippa ta beslut. Och sen blir det nästan som beslutet tag sig själv fast egentligen har du avstått att ta ett beslut.

Så är det verkligen, ofta går det så långt att man inte kan välja längre.
 
Har jag stora beslut att ta så kan jag gå och vända och vrida på det i oändlighet men när jagf väl står det så blir det likförbannat hipp som happ :)

Handlar det om större inköp som när jag köpte bilen eller sist hästen mådde jag så sjukt illa efteråt att jag var tvungen att stanna på hemvägen för att kräkas.

Andras beslut tar jag väldigt lättvindigt med väldigt lite före-tänk
 
Jag tycker att linjen mellan att tänka för mycket eller för lite när man tar lite större beslut är hårfin. Alltför spontan bör man ju inte heller vara, utan ibland kan det vara bra att sova på saken... Det har hänt mig några gånger att jag har varit jätteglad för att jag avvaktade lite istället för att ta ett förhastat beslut :) !
 
Jag tycker att linjen mellan att tänka för mycket eller för lite när man tar lite större beslut är hårfin. Alltför spontan bör man ju inte heller vara, utan ibland kan det vara bra att sova på saken... Det har hänt mig några gånger att jag har varit jätteglad för att jag avvaktade lite istället för att ta ett förhastat beslut :) !

Det är väl ett av problemen som blir när man har sånna här issues. Man tar för snabba beslut för att undvika ångesten av att inte kunna bestämma. Samtidigt funkar det inte alltid att sova på saken, för man hinner ändra sig många gånger under den natten.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ TW = Trigger warning för psykisk ohälsa. Jag tog äntligen kontakt med kuratorn på vårdcentralen för ett tag sen. Som liten hade jag...
Svar
2
· Visningar
1 088
Senast: Tofs
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 018
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Hej! Hur tar jag steget för att faktiskt söka vård för att man mår dåligt psykiskt? I grund och botten handlar det om något som...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: Monimaker
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 551
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp