Bukefalos 28 år!

Varför kliar det på min rygg??!!

skuggi

Trådstartare
Sen flera år (!) kliar det i omgångar(iaf varje dag) så jäkla mycket på ett ställe på min rygg.
Det finns inget där, ingen prick, inget rött, inget torrt, och om jag kliar runt för att hitta exakt var det kliar så går det inte riktigt, som om det flyttar sig lite hela tiden inom kanske ett område på 5x5 cm.
Ibland kan det kännas som att det klias/nyps/trycks liksom inåt, in i musklerna.

Området sitter typ mellan skulderbladets nedre kant och ryggraden, mer åt skulderbladet till.

Vad kan det VARA?

Har inte varit till någon doktor, känns lite fånigt när jag ändå inte kan peka ut exakt var det kliar.. Dessutom kliar det ju "bara", väl inget man går till doktorn med.
Jag har funderat på om det kan vara en musklespänning eller nått (har gott om sånt i övrigt) men kan det visa sig såhär? Är det någon annan som haft något liknande? Hur blev ni av med det? (om ni blev det)
 
Sv: Varför kliar det på min rygg??!!

Det gör det på mig också, det lustiga är att vänder jag ryggen åt nåt djur så börjar dom klia mig på EXAKT rätt ställe, fråga mig inte hur dom bär sig åt för att hitta det men en hornspets på en tjur är det mysigaste och bästa kliredskapet som finns och dom kliar alltid lagom mycket och lagom hårt. :love:
 
Sv: Varför kliar det på min rygg??!!

Kliar rätt ofta där på mig också, har nog tänkt att det är BH-bandet som skaver lite i den regionen och det är orsaken. I MacGyver's fall kan vi nog utesluta det dock :p

Är jag på skämthumör så säger jag att det kliar för vingarna växer ut :)
 
Sv: Varför kliar det på min rygg??!!

Det där om vingarna kan jag nog inte säga för min "klifläck" sitter på insidan av låret.....
 
Sv: Varför kliar det på min rygg??!!

Haha, jag har tyvärr sällan tillgång till vänligt sinnade tjurhorn dagligdags ;)
 
Sv: Varför kliar det på min rygg??!!

Jag har i princip aldrig bh, så då måste det vara vingarna... verkar tyvärr bara vara en som är på väg ut :crazy:
 
Sv: Varför kliar det på min rygg??!!

Men intressant att fler har klifläckar!
Vad kan det vara tro? Nervändar som fått spunk? Om inte du bara fått dina vingar felplacerade...
 
Sv: Varför kliar det på min rygg??!!

Sådär kan jag också ha det i perioder, låter som att det är på ungefär samma ställe dessutom. Eftersom jag även kan få ont i musklerna däromkring om jag inte sköter mig så har jag utgått från att det finns ett samband.

Prova att öka blodgenomströmningen i området eller se om det hjälper med tex Voltaren salva.
 
Sv: Varför kliar det på min rygg??!!

Har också ett sådant kliställe på ena "änglavingen". Har haft det i över 40 år. Vad jag förstått så är det nervändar som spökar.
 
Sv: Varför kliar det på min rygg??!!

Nervskada?

Jag har exakt en klipunkt vid skulderbladet som kliar så jag kliar sönder mig. Detta efter en rejäl vurpa med min cykel, cyklade i skogen med min MTB, vurpade så illa att jag fick cykeln i huvudet.

Nacksmärtor och hej och hå, sen kom kliet, det var så illa att jag fick söka läkare som behandlade nervändarna med capsina, en salva med nån sorts chilli i. När huden blev varm brände det jäklar i havet, men kliet försvann. Nu piggnar nervändar till sig efter stund, då får jag göra om behandligen.
 
Sv: Varför kliar det på min rygg??!!

Jag har två liknande ställen. Ena är där bhn knäpps och den andra är på ena benet. Jag brände mig på mopeden som 15 åring och fick en brännskada storlek med en 5 krona där. Det växer väldigt lite hår där och när jag är solbränd på benen så syns det som en vitare fläck, när jag inte är solbränd syns den inte alltid, men kliar det gör det alltid där.

En fördel att ha en man- han kliade mig där. Nu får jag istället söka lämplig kliredskap, tex en lång linjal kan duga ibland :o
 
Sv: Varför kliar det på min rygg??!!

Det är nog samma åkomma som politiker och höga tjänstemän i Göteborg lider av.
De kliar varandra på ryggen hela tiden.
 
Sv: Varför kliar det på min rygg??!!

Här är en till som har ett kliställe som är näst intill omöjligt att komma till!
Strax ovanför vänstra skulderbladet!
Brukar riva av mej mot en dörrkarm i brist på annat......;)
 
Sv: Varför kliar det på min rygg??!!

Plastgalgar med öppen ände är världens bästa klipinne. Men jag skulle vilja ha en sådan där snurrande rulle som dom har i lösdriftsstall för kor.
Har också ett kliställe.
 
Sv: Varför kliar det på min rygg??!!

Ja, jag har också kli på ryggen, ungefär från BHbandet och lite uppåt - typ det område som man inte når att klia själv. Klådan brukar minska om jag kommer ihåg att skrubba ordentligt med borsten när jag duschar...
 
Sv: Varför kliar det på min rygg??!!

KL

Tips på klisaker, en vanlig matkniv som är lite tandad, så tar man bara och gnider den fram och tillbaks, ruskigt effektivt! En gaffel funkar bra det med!
 
Sv: Varför kliar det på min rygg??!!

KL

Tips på klisaker, en vanlig matkniv som är lite tandad, så tar man bara och gnider den fram och tillbaks, ruskigt effektivt! En gaffel funkar bra det med!

Jaa, en tandad kniv brukar jag också använda. Har (haft) ett kliställe på ena skulderbladet och har numera också ett lite ovanför vristen. Det på skulderbladet kändes förut ibland som en bortdomnad fläck, men kliade också vansinnigt ibland. En spetsig sax är också bra att klia med :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 448
Kropp & Själ Erfarenheten här verkar ofta vara bättre än den på hälsocentralen kan jag känna så vill höra vad ni vet. Jag börjar ledsna på att ha ont...
Svar
12
· Visningar
9 057
Senast: Javan
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg :p Jag skadade mig ganska allvarligt efter fall från häst i april 2013. Landade på ländryggen vilket...
2
Svar
25
· Visningar
3 523
Senast: LuckyMe
·
Kropp & Själ Förra sommaren fick jag en stor röd ring på en som visuellt konstaterades som borrelia. Gick till läkare, fick utskrivet kåvepenin i 10...
Svar
19
· Visningar
4 174
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp