Varför valde din partner dig?

Näää? Jag tror att det generellt sett vore bättre om fler av oss i högre grad önskade oss - och lyckades förverkliga - mindre possessiva relationer.

Ja, om man upplever hela idén som seriöst uppfuckad så verkar det som en rimlig slutsats. Men det var just den beskrivningen av tvåsamhet som jag tyckte lät så desillusionerad.
 
Näää? Jag tror att det generellt sett vore bättre om fler av oss i högre grad önskade oss - och lyckades förverkliga - mindre possessiva relationer.
Men du tolkar ju så mycket som possesivt som åtminstone jag inte tolkar alls likadant.

I min bästa av världar har jag en partner som har ett eget liv och jag har detsamma. Dessutom har vi en gemensam planhalva där det finns ett vi som kompletterar våra jag.

Det är för mig inte det minsta possesivt. Bara kompletterande. Något bra som blir bättre - fast kanske på ett annat sätt. Bara för att det blev bättre behöver det inte betyda att livet utan partnern inte är fullt och helt.

Dina tolkningar känns ibland lite väl teoretiska och negativa?
 
I min bästa av världar har jag en partner som har ett eget liv och jag har detsamma. Dessutom har vi en gemensam planhalva där det finns ett vi som kompletterar våra jag.

Fast så skulle man ju kunna beskriva alla sina relationer? Du har ett liv och väninnan Lisa har ett, och så har ni en gemensam planhalva... tex om ni brukar ses för att fika och titta på konstutställningar, eller vad som helst.

Varför är det när det gäller just partnern som vi verkar behöva betona det där med både egna liv och ett gemensamt?
 
Fast så skulle man ju kunna beskriva alla sina relationer? Du har ett liv och väninnan Lisa har ett, och så har ni en gemensam planhalva... tex om ni brukar ses för att fika och titta på konstutställningar, eller vad som helst.
Varför är det när det gäller just partnern som vi verkar behöva betona det där med både egna liv och ett gemensamt?
Fast nu var det där ju en kommentar till det du skrev om possesiva relationer?

Och njae - jag är generellt inte så nära mina vänner som jag är den partner jag älskar. Ingen annan har varit mig så nära som den man jag en gång älskade över allt i världen. Jag hade kunnat dö för honom faktiskt. Precis som inte vilken ung människa som helst står mig lika nära och har så stor plats i mitt hjärta som mitt barn. Kärleken till barn och partner är ganska lika. För mig.

Jag vet inte om jag kan ställa upp på beskrivningen att jag skulle ha en "gemensam planhalva" med någon vän. Nej, där lever vi parallella liv som ibland finns tillsammans. Men något gemensamt liv? Nej knappast.
 
Nej, nej! Inte skuldbelägga dig själv. Du gjorde rätt! Annars hade han kunnat drabbas av ballhojta och köra ner i diket med sin moped. Det hade väl inte varit något kul minne?

Unga killar på moped ger mig den associationen på grund av ett radioprogram jag hörde för drygt trettio år sedan. Det var typ radiopsykologen, minns inte. I alla fall ringde eller skrev (minnet sviker) pojken in och var bekymrad för att hans flickvän vägrade hjälpa honom till utlösning. Han menade på fullaste allvar att han riskerade dikeskörning med moppen pga ballhojta när han körde hem ifrån henne :D Fan, vad kul jag haft åt det där i alla år.

Nu efter din lilla bekännelse blir det ännu roligare!

Ballhojta? :rofl::rofl::rofl:

Alltså jag ser den där tjommen på fb ibland, vi har nån gemensam vän. Jag kanske skulle adda honom och berätta vad jag räddade honom från under de där två veckorna :rofl:

Nu ska jag också googla ordet :D
 
Det är inte bara ballhojta som kan bli konsekvensen om han inte får ... ja, ni vet ...

10525934_10152534499523468_8289823423811790_n.jpg
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
744
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 853
Senast: LaMagia
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 169
Senast: Bulldoozer
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
343
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp