Bukefalos 28 år!

V

Vaccan

Vad krävs för att/ Vad innebär detta?

alltså; Det finns på en viss somlig rasklubbs sida länkar till uppfödare (det gör det väl på de flesta ;) ) men det jag noterat är att alla kennlar som ställer och föder upp inte står med på den lista som SKK har för varje ras som man kan se när man går in på rasklubbens uppfödare, deras hemsida, telefonnummer och övrigt.

Varför inte? Vad är det för skillnad på de som står med och inte, är det egentligen någon större skillnad på det avelsarbete och de uppfödare som står med / Inte står med?
Är det något som krävs som inte de har? Och vad är det isåfall och varför har eller gör de inte det?
 
Sv: Varför

jag har också märkt det.

när jag ringde runt på olika valpar så ringde jag både uppfödare från rasklubbens hemsida, men även annonser på blocket som var från uppfödare som ägde kennelnamn och allt. Men en del stod inte med på rasklubbens sida.. konstigt
 
Sv: Varför

Hos min rasklubb så kostar det en slant att stå med på listan. Så alla känner väl sig inte manade att betala om de i övrigt inte är så engagerade i rasklubbarna.

Många raser har ju en klubb som står över de också och det kan ju hända att de är med där istället.

För Labrador så har vi en rasklubb, men det är ju inga off.prov och sådana saker. Då måste man istället vara med i SSRK för viltspår/jaktprov/utställning. Så är man med där så är man kanske inte alls brydd i rasklubben.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 164
Senast: hundtant
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
Svar
11
· Visningar
1 703
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
23 587
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 216
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp