Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Grattis och välkommen Roxanne!
Bleh, vad svårt det är... fyra månader kvar förstås och ingen stress men jag vil så gärna ha nåt "riktigt" hemma och framme så jag får in i skallen att det kommer flytta in en riktig bebis här hos oss :o

Tack tack alla!

Precis vad jag känner också! Alla runt omkring mig säger att det är så länge kvar, men jag vill ha grejerna nu så jag kan fatta! :idea:

Vi ska få det mesta av min sambos syster och också en hel del från min mamma som hon sparat från oss syskon. Skönt att slippa leta vagn och såna stora saker, men JAG VILL SHOPPA BEBISKLÄDER för sjutton!!!!!!!! :angel: :eek: :crazy: Vi bor ju många mil från alla så det kommer dröja innan jag får lägga vantarna på allt och se vad jag ändå vill köpa till.

Jag får väl ändå ge lite cred till min sambo som en dag kom hem med en liten söt body i mitt favoritmönster som överraskning :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Hej hej roxanne. Välkommen. Inte låter du mer hysterisk än oss andra :angel: . Såg att du ska ha datumet efter mig och jag känner mig redan lite stressad för att inte ha allt som behövs hemma tills det är dags. Men skönt att ha vagn avklarad. Tycker själv inte att det är så långt kvar.


Apollo: Grattis till vagnen. Hade nog blivit en sådan för mig med om den varit lite mindre och haft punkteringsfria hjul.

Lewellyn: Tråkigt att det inte blev den vagn du tänkt. Finns det inga begagnade sådana?
Jag som bor liknande håller med dig angående de trehjuliga. Väldigt smidiga men tveksam om de är så bra på ojämn mark. Vältrisken känns stor.
Lustigt att du tycker det är svårt att hitta vagn med lufthjul. Jag som absolut inte ville ha det tyckte nästan alla hade luft ;) .
Kan tipsa om en billigare robust vagn som min moster tipsade om. Turran silver duo. Jag skickade henne till en barnvagnsaffär som endast finns där hon bor för att kika på en annan vagn. Men den vagnen jag var intresserad av tyckte hon var väldigt vek. Hon gillade däremot Turran som var mer robust. Är visserligen en duo och du ville ju ha en kombi. Inte lätt detta
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Hej, välkommen och grattis! Hysteri är vi vana vid...? :p

Ut å shoppa med dig! Vi har i princip allt redan men jag shoppar ändå... ;) i synnerherhet små söta plagg... har crawings på mössor den här gången. :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Välkommen hit!
Jag förstår att du vill shoppa saker, det är ju lite av förberedelsen och att försöka ställa in sig på vad som komma skall :) så himla långt kvar är det ju inte för dig. Skönt att du kan få så mycket saker, annars kan det ju vara skönt att sprida ut kostnaderna lite.

DS, ledsen att säga det, men läcker du så mycket redan är det nog bara att köpa amningsinlägg, att lukta sur mjölk kommer du antagligen få göra ändå sen ;)

Lew, trist att du missade vagnen, men tror du inte att det kommer ut fler? Jag tror också att ni gör rätt i att köpa en vagn med 4 fasta hjul om ni mestadels kör på ojämn mark.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Mössor är ju så söta till de små! Jag har i princip inte shoppat någonting denna gång, vi har kvar sen dottern som jag måste gå igenom och sortera bort det som är för flickaktigt och så fick jag enormt mycket fina märkeskläder av en kompis mamma som jag måste gå igenom och kolla vad som finns innan jag vet om något behöver kompletteras. De minsta storlekarna har jag nog mer än jag behöver i dock :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Tack tack alla!

Precis vad jag känner också! Alla runt omkring mig säger att det är så länge kvar, men jag vill ha grejerna nu så jag kan fatta! :idea:

Vi ska få det mesta av min sambos syster och också en hel del från min mamma som hon sparat från oss syskon. Skönt att slippa leta vagn och såna stora saker, men JAG VILL SHOPPA BEBISKLÄDER för sjutton!!!!!!!! :angel: :eek: :crazy: Vi bor ju många mil från alla så det kommer dröja innan jag får lägga vantarna på allt och se vad jag ändå vill köpa till.

Jag får väl ändå ge lite cred till min sambo som en dag kom hem med en liten söt body i mitt favoritmönster som överraskning :love:

Hehe det är samma sak här, fmailjerna långt ifrån där vi bor och de där kartongerna med kläder, vaggan osv är ju inte här... "det är ju ingen brådska än" säger de...

Nä, kanske inte, men jag vill titta och klappa och fixa... :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Lewellyn: Tråkigt att det inte blev den vagn du tänkt. Finns det inga begagnade sådana?
Jag som bor liknande håller med dig angående de trehjuliga. Väldigt smidiga men tveksam om de är så bra på ojämn mark. Vältrisken känns stor.
Lustigt att du tycker det är svårt att hitta vagn med lufthjul. Jag som absolut inte ville ha det tyckte nästan alla hade luft ;) .
Kan tipsa om en billigare robust vagn som min moster tipsade om. Turran silver duo. Jag skickade henne till en barnvagnsaffär som endast finns där hon bor för att kika på en annan vagn. Men den vagnen jag var intresserad av tyckte hon var väldigt vek. Hon gillade däremot Turran som var mer robust. Är visserligen en duo och du ville ju ha en kombi. Inte lätt detta

Jo, det var en begagnad vi hade tingat, så därför fick jag ju meddela att vi inte hade råd just nu. Det kommer säkert dyka upp fler, men det hade varit skönt att ha det klart. Vi har inte jättestort utbud på begagnade vagnar som passar in på våra krav här uppe i norrland - söderöver verkar det finnas en hel del men vete tusan om man vågar köpa begagnat utan att ha kikat och klämt på den alls.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Du gör helt rätt i att inte skicka efter beg vagn, jag hade aldrig köpt vagn osedd.. Var en tjej i barnvagnsgruppen på fb som köpte en vagn för 3000:- beg och den skickades med posten. När den kom fram hade säljaren inte ens bemödat sig att slå in den utan hade bara bundit ihop den med två snören och tejpat adressen på suffletten.. :crazy: hade stått i annonsen att den var i absolut nyskick och den var i så dåligt skick med mögel osv så den gick inte ens att använda.. + ett hjul var avknäckt. Säljaren skyllde givetvis på posten.. Stackarn hade lagt sina sista surt sparade slantar på det så plötsligt stod hon helt utan vagn istället :(
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Oj, vad tråkigt!
Jag hade förresten heller aldrig köpt begagnad vagn osedd, jag vill kunna känna att den är i bra skick och inte känns ranglig osv.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Nej det är så jag tänker med, hua för att stå där med pengarna borta och ingen vagn som sagt :(
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Hehe det är samma sak här, fmailjerna långt ifrån där vi bor och de där kartongerna med kläder, vaggan osv är ju inte här... "det är ju ingen brådska än" säger de...

Nä, kanske inte, men jag vill titta och klappa och fixa... :angel:

Jamen precis! Titta, klappa o fixa!

Som blivande förstagångsmamma (hittade jag på det ordet nu?) så vill man väl bygga bo i tid ;) :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Lew, trist att du missade vagnen, men tror du inte att det kommer ut fler? Jag tror också att ni gör rätt i att köpa en vagn med 4 fasta hjul om ni mestadels kör på ojämn mark.

Jag har ju köpt en kronan duo s som har rörliga framhjul (som är låsbara) och den har fått jätte bra recensioner och av det jag kört den på ojämn mark så var det inga som helst konstgheter. Hur stabilt som helst. Enda gången jag kan tänka mig att det blir knöligt är i typ djupt grus men då är det ju bara låsa framdäcken.
Den är super rörlig och ändå stabil och blir inte varken ranglig eller stötig eftersom den har luftdäck! :idea:
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Jag ville inte ha punkteringsfria, ville ha luft för att det inte skulle bli så stötigt. Vi kommer köra mest på ojämn mark eftersom vi bor på gård. :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Kl

Är det fler än jag som har fått helt störda sömnvanor? Vaknar kl. 5-6 på mornarna för det mesta och nu kan jag inte ens somna om när jag vaknar längre. Rätt störande att vakna så tidigt när man är ledig. Jag har liksom sovmorgon om jag får vakna vid 7 i stället.

Sambon går normalt upp vid 8-9 så det är inte hans "fel" på något vis.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Jag ville inte ha punkteringsfria, ville ha luft för att det inte skulle bli så stötigt. Vi kommer köra mest på ojämn mark eftersom vi bor på gård. :)

Ja det är så jag tänker med ang lufthjulen... skulle man mot förmodan få punktering är det ju inte svårt att laga.

Jag gillar inte alls de där mindre, svängbara framhjulen som många vagnar har nu. Dessutom misstänker jag att det kan packas in en hel del snö i dem (ffa mellan hjul och stänkskärm) på vintern... även om det så klart skottas så kan det ju hända att man måste köra i snö som är 1-2 dm djup här hemma liksom.

Ang sömnvanor så är det väl mest jobbigt att hålla på och springa på toa tre - fyra gånger per natt, fast sen sover jag iofs utan problem ända till kl 10 om jag får :angel:

I vanliga fall sover jag sällan längre än till 6:30.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Så är det för mig med. Inte alls roligt att vakna vid femtiden och inte kunna somna om när man är ledig. Jag blir dessutom hungrig och det gör det inte lättare
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Japp, vaknar ofta och lätt på natten. Försöker sova i etapper faktiskt, släcker ganska sent (ca 23), sen vaknar Solstrålen kl 06:00 och eftersom sovrummet också är vardagsrum och maken fixar frukost åt mig s stiger jag upp då. Sen sover jag oftast två lurar- f.m och e.m sen behöver jag inte så mycket sömn nu.... får ju inte så mycket stimulans...

Jag hörde en sömnforskare som förklarade att det var bättre att sova effektivt och sällan istället för att försöka nöd-sova länge...

Förra grav, var lika men jag hörde (tänk ad mycket man hör..) att det har med hormoner att göra, att kroppen förbereder sig på nattvak ...

*kl*
efter moget övervägande följde jag med familjen på Ica... där kunde man nämligen låna en rullstol...! :bow: ca 20 min. + tid i bilen (vi åkte förbi ridskolan och kollade på busiga ponnysar som monterade sönder varandras täcken :D ....totalt kanske 45 min,, det var skönt att se lite verklighet men det var tyvärr inte värt det måste jag säga.... :crazy: försöker få ån lindring med heta värmare men det går trögt.. önskar jag kunde ta nåt...
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Jag har sovit som en klubbad säl den senaste veckan! Somnat vid 23 och vaknar 9.30-10.30 :o har inte ens vaknat för o gå på toa dom senaste 3 nätterna..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
113 222
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 880
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
94 224
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
54 660
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp