Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Vet inte om det är fysiskt möjligt för oss att sluta pladdra... :angel:
MayDay får helt enkelt snabba på lite! :D :idea:
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Vet inte om det är fysiskt möjligt för oss att sluta pladdra... :angel:
:

:D
Ja, det är då ett jädra tjattrande. Man hinner ju nätt och jämnt med att få in några uppmuntrande ord till sjuklingar, hållna tummar för eventuella husköp och hurtiga kommentarer om fina kök och annat ....

*KL*

morran_5130b928ddf2b3664c02dd49.jpg



Tror inte jag visat den här va? Jag tycker själv jag ser ut som Morran (Mumintrollen) i den där tröjan. :p

Här har det hänt massor av grejer känns det som, arbetsterapeuten har varit här igen. Jag ska få en ramp så jag kan rulla ut på altanen själv (!) och lite mer grejer.
Kuratorn jag hade kontakt med några gånger i höstas har gjort hembesök (!!!!!!!) - och det var väääldigt skönt. Väldigt, väldigt skönt.
Man snöar lätt in i konstiga tankar. Jag är te.x väldigt arg på mig själv för att jag är så trött, orkeslös och oengagerad. Kuratorn: "Ja, men du vet människor som för det första inte är gravida, och för det andra fullt friska och lever rätt goda liv, är trötta, orkeslösa och oengagerde efter den här vintern ska du veta så du har all rätt..."
De var skönt att få lite rätsida på mycket tankar ....

Igår ringde en läkare från spec. mödra och rätade ut en hel del frågetecken åt mig och gav mig både lugn och hopp inför förlossningen också.

Och nu kom min familj hem! :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Myströja! :love:

Vet inte om du ser ut som Morran i den men däremot skulle nog Morran vara passande namn på den bilden (precis som att ett barn kan se ut som en Felix, Henrik osv) :) Och återigen: Du ser så himla fräsch ut för att må så pass dåligt som din kropp gör! Jag förstår inte hur du lyckas! *avis*
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Tror inte jag visat den här va? Jag tycker själv jag ser ut som Morran (Mumintrollen) i den där tröjan. :p

Jag måste faktiskt hålla med dig där... :D :angel:
Men som DS säger så ser du himla fräsch ut för att må så dåligt! Stooor och fin mage har du också... :laugh:

Och vad härligt med kuratorn och allt! :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

blogger-image-551791066.jpg


35+0

Jösses, jag måste försöka göra något åt rufset till hår innan jag visar mig på stan ikväll! Och påsarna under ögonen! Jag liknar nästan ett träsktroll! :o det börjar bli riktigt svårt att hitta passande kläder i garderoben nu om jag ska vara ärlig. Alex lovade att inte bära kostym bredvid mig så jag inte skulle känna mig ännu mer som ett träsktroll xD
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Vad roligt att du säger det. Undrar om det är mitt snitsiga leende som gör det. ;)

Allvarligt så känner jag mig inte fräsh så det är lite extra kul att få hör att det inte ser så illa ut som det känns. :angel:
Jag lider med stil? :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Det gör du verkligen! För mig räcker det med lite snuva så ser jag ut som om jag ligger på dödsbädden ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

:love: men gull vilken söt mage du har fått! Ser ut som du knyckt nåt och gömmer det under tröjan! :love:

Hoppas ni får kul ikväll! och du liknar inte ett träsktroll mer än jag liknar Morran.... ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Schh! Det är alla kakor jag "lånade" från det lokala bageriet ;)

Jag är ärligt talat lite nervös för kvällen. Min kropp vill inte alls leka med mig idag så jag hoppas att den roligaste komikern är först ut så man kan lämna sen :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

:D

Jag kanske ska försöka göra en liten film på när jag försöker gå till toaletten, så ni får se den plågade minen och den vingliga gången, Jösses, kan ju inte hålla på och posta såna där fräsh-bilder! jag förlorar ju min trovärdighet som den mest lidande av de alla?! :o
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Det är det hör som är grejen alltså.... du är inte ens gravid?! :eek:
Du ä bara ett sånt troll som sitter här i tråden och ljuger och hittar på?! :mad:

Men nu är du allt avslöjad! :devil:

(:D)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

BTW.. måste bara få tipsa om en liten länk.... den här bloggen gör min dag när jag är nere. Jag orkar inte läsa, men bara att se snutt-plutt-bilderna på de goa ponnysaena gör mig glad... :love:

http://playlovelearn.wordpress.com/
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

BTW.. måste bara få tipsa om en liten länk.... den här bloggen gör min dag när jag är nere. Jag orkar inte läsa, men bara att se snutt-plutt-bilderna på de goa ponnysaena gör mig glad... :love:

http://playlovelearn.wordpress.com/

Men vilka små söta! :D Är det såna man ska satsa på i stället för de stora klunsarna man rider på? :love: De såg mycket smidigare ut att hantera om/när de inte är på humör än vad mina är.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Vilken härligt rund mage du har! :love: (och så är du fin du också, trots troll-ruffs ;) )
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Tack :) tänkte göra ett försök att knyta kängorna förut men atteeehhh... Glöm det. Fötterna var alldeles för långt bort så det är oknutet som gäller nu framöver :p ibland har jg funderat på det där med om man kan bryta nacken på ungen när man knycklar ihop sig i försök att nå olika kroppsdelar. Undrar om det går xD
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

*KL*

sorry bildbomb från mig. tänkte jag skulle ta den roliga barbapappa bilden som jag lovade för sjutton år sen ...

På temat påhittad graviditet eller vad? :p

Barbaeffekten avtog så fort jag fick sällskap under rocken (det ser mer ut som en barbapappa om jag smiter åt runt magen) men det är allt lite gulligt att jag har båda barnen där under rocken ... :love:

barbamamma_5130f3bce087c36d7e995fba.jpg
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Jag tänkte också precis att det är dags för lite fler bebisar snart. Tyvärr tänkte jag inte hjälpa till inom tre veckor i alla fall, vill gärna flytta först.

Var på vc idag igen men fick ingen hjälp. Alvedon och nässpray, koksaltlösning var hennes smarta tips. Så jag gick hem, tog två Alvedon och gick och la mej. Nu är jag helstopp i näsan, undra om det är en biverkning av nasonexen, jag har aldrig tagit kortison innan.

Förresten frågade mamma vad jag vägde innan så jag var tvungen att kolla. Ligger fortfarande på +8 kg bara, har gått upp mycket mer med de andra två. Hoppas det inte är nåt jag ska oroa mej över.

Jag har börjat packa väskan idag, har hittills lagt ner necessärsaker, har köpt en lyxig duschcreme från weleda med granatäpple. Tyvärr har jag ingen aning om hur den luktar...
Och ny tandborste, liten tandkräm, lypsyl och balsam.

Köpte en mysdress i vårlila som också ska med, dessvärre var den i nån konstig modell så byxorna var för tajta.
Och en nätbehå från apoteket tills tuttarna stabiliserats ska också med.

Hemfärdsoverall till bebis och två olika mössor har jag hittat, resten får jag leta efter när vi fått huset.

23 dagar kvar här, spänningen är olidlig :)

haha vilka fina bilder ni lagt in. pan så skönt att du inte är större än så, jag mötte en kvinna i dublin som var sjukt stor med tvillingar och hade tio veckor kvar :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 448
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 629
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
93 860
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
54 471
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp