Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Självklart finns det självlärda smutsgrisar med! :D

Men just beteendet har jag sett hos många som nångång jobbat i storkök el restaurangkök :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Haha, ja, det här beteendet är säkert från matlagningsserier. Tack och lov verkar han inte vara obotlig i alla fall ;) Han grisar nog bara 1/3 av vad han grisade innan så nu behövs det ingen dammsugare och golvmopp för att städa efter honom längre utan bara en disktrasa och lite plockande från golvet, hallelujah! :bow:

Jag har faktiskt fått för mig att det är ganska vanligt med grisar i storkök när allt ska gå snabbt som attan :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Jag ska verkligen inte säga något heller, jag är också rörig under matlagning, men städar iaf efter mig själv, förutom det som hamnar på golvet nu då eftersom jag inte kan ta upp det...
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

För att de skavara bekväma att åka med.
Låggolvsbussar ger lätt instigning men bedrövlig åkkomfort.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Kl

Nån mer än jag som blivit klumpig utav bara :devil:? Har slagit sönder 2 glas, en tallrik och en av mina favoritugnsformar..sen nyår :eek:

A frågade igår om jag tappar humöret och slänger saker i golvet när han inte är hemma :rofl:
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

För att de skavara bekväma att åka med.
Låggolvsbussar ger lätt instigning men bedrövlig åkkomfort.

Åh, sånt där kan du! Vad gör man om man råkar vara handikappad (rullstolsbunden/går med rullator eller nåt) och bor på en mindre väg? Finns det inte regler för att det ska vara någon form av handikapp-plats på bussen? Tycker att det ska vara så handikappanpassat överallt men bussarna verkar ha fallit mellan stolarna i vissa delar av landet.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Hm, mja, inte direkt. Förutom att jag alltid slår knäna i bordet när jag sätter mig i soffan. Sen har Alex förbjudit mig att röra hans warhammer-figurer så jag har ställt fram lådorna i hopp om att han kan ställa in dem i skåpet men näpp, icke. Kanske ska hota med att jag tar hand om dem så det blir lite fart :angel: Det är ju bara en flyttlåda kvar och det är såna warhammergrejer och så de små lådorna i glasskåpet.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

*kl*

Vet ni vad - vet ni vad?? :D

Om 1 timme ska jag iväg på MASSAGE :love:
30 minuters rygg och nackmassage - jag kommer må som en gud efter detta :love: (eller möjligen känna mig helt mörbultad :rofl: )

Ahh - och ovanpåallt så är det vår i luften - En underbar dag helt enkelt :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Åh vad skönt! Skulle jag också behöva men jag vågar knappt låta någon peta så att fogarna rör sig. Jag har funderat på att söka upp en kiropraktor eller osteopat, men vågar inte med risk för att bli värre.

Jag är nästan lite glad över att det har regnat här idag i en skur, visserligen snöat lite grann också, men regn är ju ändå vår, eller höst kanske men inte vinter iaf ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Jepp, det ska det finnas. Ska bli riktigt intressant :D
Och det ska bli så skönt att få ligga och slappna av - PÅ MAGE :love: (jag har inte kunnat ligga så sen vecka 8 ca... *öm mage*
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Jag resonerade så att skulle det bli illa så får hon avbryta - men chansen att det är gudomligt skönt att stooor så jag är villig att ta den :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Kl

Ledsen att ni inte får någon uppmärksamhet. Vi har fullt amningskrig här hemma och som mest får jag pauser på 1h och 45 min så jag är lite tom i huvudet just nu så det är lite svårt att ta sig an att läsa igenom allt ni skrivit och svara på det.
Lovar att bli lite mer aktiv så fort vi har lite mer koll på läget här hemma :)

Ps, klockan, detta är inget gnäll, bara konstaterande ;) jag hade inte velat byta med er ;) PUSS :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Åh vad avundsjuk jag blir! Alex pappa hade tydligen en skitduktig massör som jag funderar på att gå till, efter förlossningen. Precis som kaktus är jag lite skeptisk i att någon tar i mig för hårt just nu. Alex masserar ibland men som läget är nu är det lite låsningar och sånt krafs som gör ont och det kan han inte göra så mycket åt tyvärr.

Kl
Stallägare/arabens uppfödare berättade att de funderade på att starta en prova på-distans (2 mil) med ett par hästar i stallet och frågade mig om jag kunde tänka mig att låna ut min Lovah till hennes brorsdotter som red en sväng på henne förra veckan. Jag blev så glad! :) Brorsdottern vet ännu inte något om deras plan men jag hoppas att hon vill. Hon var tydligen riktigt duktig med min prinsessa som biffade upp sig och ångade på som bara hon kan. Tydligen hade de bland annat gått över ett kalhygge där min donna taktade på med svansen på ryggen (vadå överskottsenergi?) som den arab hon är och tjejen var tydligen inte det minsta rädd utan följde bara med vilket är den enkla vägen att få hästen att lugna sig. Hon sken som en sol när hon hoppade av och ska rida igen på söndag. Det är lite fight mellan henne och medryttaren då båda är lite förälskade i knäpphästen.

Detta skulle tydligen gå av stapeln runt 20-23 april någonstans så förhoppningsvis är bebisen ute sedan ett tag tillbaka då så jag kan åka och kika på dem om det blir så :) Så länge djuret inte hoppar i sidled och blir dundertaggad som hon brukar bli när hon får tävlingsnerver, då skäms jag och åker hem :o :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Kl

Vill bara påpeka att det är 1:a Mars idag, dvs VÅÅÅR :banana:
Och oavsett hur sen liten blir så blir det i alla fall denna månaden!!

Nu ska jag ut i köket och förbereda lite till kvällens middag. Vi hade bröllopsdag igår så det blir lite extra gott idag. Är rädd för att jag beter mig som ds sambo i köket, men jag städar själv... :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Heja heja! :banana:
Och snart är tredje tråden slut - hinner vi med en tredje bebis innan dess? :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Wihoo! :) Fåglarna kvittrar och jag blir snart 23! Sen att åldern inte är någon höjdare... :o Bara 7 år kvar till 30...

Jag har förresten 5 veckor kvar till beräknad BF idag. Det tar sig, snart är det april min bebis kommer i alla fall inte efter april ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
15:e Shootingstar, 3e barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet, en flicka – Olivia född 2013-02-13
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet, en pojke

April
3:e misan, 2a barnet
5:e deathslyna, 1:a barnet
10:e Klockmalva, 2:a barnet, en pojke
11:e leia, 2a barnet
13:e CallMeAce, 1:a barnet
15:e Tink, 1:a barnet
26:e Solvind, 1a barnet, en pojke – Tor född 2013-02-02
27:e roxanne, 1:a barnet, en flicka


Maj
6:e Majola, 2a barnet
8:e Vilse, 1a barnet
10:e Zewz 1a barnet
20:e panaccea 1a barnet (tvillingar)
21:e Micks, 1a barnet, en flicka
25:e Lewellyn, första barnet

---
Ni får säga till om jag missat/skrivit fel någonstans... :)
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
113 340
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 936
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
94 377
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
54 683
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tungband
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp