Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2013! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Den är tagen den 6jan så är något större nu :D är dock inte så jättemkt större än en enling-grav änsålänge, men växer groteskt mkt just nu :eek:
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Du blev ju jämntjock när dottern hjälpte till :D

Kl
På väg hem från middagen. Riktigt trevligt så länge det varade men 5 minuter innan föreställningen började fick vi gå då Alex blev dålig :( Hoppas inte att det var maten bara för jag valde samma rätter som honom. Vi får gå tillbaka och spana in föreställning en annan dag helt enkelt :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Du är lite sent ute bara, jag påpekade det redan i förmiddags och hejjade lite på din bebis ;) Börjar bli dags att ge sig till känna snart! Du kan ju vara säker på att det är denna månad det gäller iaf, en annan har ju en liten risk att gå in i nästa, men jag tror och ffa hoppas att jag slipper det.

Klockan och Pan, sköna bilder!

DS, kanonfin mage! Och håret tycker du nog själv är värre än andra, jag ser då inget träsktroll.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

:D:bow:
men guuuud vad kan du göra med benen?! :o :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Nämen vad tråkigt att ni fick avbryta. :-(

Visslan: det låter skitjobbigt det där, hoppas du kryar på dig ...!
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Kl

Vad trevligt det är att läsa om er alla :) Och nu när jag ser era bilder på gravidmagarna så känns det ganska skönt att inte ha kvar min även om jag saknade den väldigt i början.

Vi har nu bott på sjukhuset i fyra veckor och imorgon bitti blir Tor en månad gammal :eek: . Egentligen är han vecka 32 nu. Han väger nu över 1.5 kg och fick idag flytta ut från kuvösen och ligger nu i en värmesäng för "stora" pojkar (och flickor). Han har blivit knubbigare och liknar nu en riktig bebis. Dessutom ryktas det om att vi kanske får flytta ihop med honom i familjerum i slutet på nästa vecka :bump:

Måste bara säga att min mamma är fantastisk. Jag och sambo har en hund, en katt och tre hästar (en av dem delar mamma med oss). Min mamma tar nu hand om alla djuren. Hunden och katten bor hemma hos henne och hennes hund och två katter. Hästarna åker hon och släpper ut varje dag, eftermiddasfodrar, mockar och tar in på kvällen :bow::bow:


Förresten... Finns det något bra ställe att förvara bilder på internet så man kan lägga ut lite bilder här? Tänkte ni kanske vill se lilla Tor? ;) Hade pixbox förut men det försvann.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Jag ser ju sjukt sliten ut även när jag försöker se ut som folk. Ikea-kassar under ögonen och grejer ;)

+Klockan
Jag hoppas inte att det är någon kräksjuka. Han mår tydligen RUGGIGT illa. Så pass att jag går längs papperskorgarna i tunnelbanan men än har han inte kräkt något. Vi åt ju en skagen-macka till förrätt så det kan ju vara räkorna men jag hoppas inte det för då lär ju jag också åka på något. Det brukar väl dessutom ta mer än 2 timmar innan det märks något?
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Jag har för mig att det är inom 2 timmar matförgiftning märks. Hua, hoppas att ni, ffa du, slipper något värre.

Solvind, åh vad härligt om ni kan få ett familjerum! Och det är väl i krissituationer man är extra glad över familj och vänner. Foton kan du ladda upp på tex photobucket :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Jag har en gammal blogg mina bilder hamnar i. Hade varit jättekul att se bild! :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Använder mig också av en blogg som bara används till bilder :) kan tipsa om blogspot, dom har en bra app till iPhone/pad som gör det skitenkelt :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Haha jaadu, ser helt stört ut på bilden men måste vara vinkeln ser utvann jag sitter på en osynlig shetlandsponny! :rofl:

Fick en spex-bild från bästisen i Sydafrika och blev tvungen och spexa tillbaka! Observera kexchokladet i handen! :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Det beror på trafikhuvudmannen hur det ser ut med handikappanpassning men generellt så ska alla kunna åka med och det är ju billigare på sikt om de flesta rent fysiskt kan åka buss.

På smålinjer borde man kunna använda mindre bussar som har ramp eller lyft i bak för att få plats med en rullstol och kanske en barnvagn. Men det är ju, som vanligt, en fråga om pengar. En så buss behöver inte mer plats iom lastning bakifrån.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

det är ju det som är så sjukt, jag kan i vanliga fall knappt ta mig ombord på bussen och i går gick det bara inte. Det är alltså en vanlig stor linjebuss, dock går den bara mellan "samhället" och till byarna på mitt håll så att säga. Den stoooora länsbussen har låg och bred "instigningsplats" - och är bra mycket bekvämare att åka i! I den finns det plats för barnvagn såg jag i alla fall, så jag får väl passa in den. Det går en buss på vardera håll varje vardag :angel: Att jag hela tiden fastnade i sätena med jackan för att magen var ivägen när jag skulle gpå i sidled genom gången (annars rymdes inte både jag och min väska) är ju en annan sak... en äldre farbror längst bak fick sig ett gott skratt i alla fall men den fick jag bjuda på :o :p

kl för att komma ikapp

Vad söta ni är på era bilder!
Solvind - jag använder postimage.org - klart vi vill se bilder på lille Tor! Vad härligt at ni snart kan få flytta in på familjerum! :banana:

Klockan - skönt att du får så mycket hjälp och att de faktiskt erkar ta dig på allvar... känns det lite "bättre" med allt nu?

Och så angående den fyrkantiga magen... så här ser det ut:
inabox.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Härligt att det går bra för er och äntligen bilder..!! :laugh:
jag lägger mina på en blogg. tycker det funkar bra!

DS: hur har det gått? Hoppas ni slipper vinterkräk o annat.
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

Än har vi klarat oss. Alex är inte vaken än men han mådde lite bättre sen och då mådde jag illa i stället :p nu känner jag mig säker dock.

Kl

Drömde återigen att bebis tittade fram inatt. Inget minne alls från själva förlossningen och efter den sov jag som en stock och då hade de flyttat bebis till BB medan jag låg kvar i förlossnigsrummet flera timmar senare. Jag kände mig som en riktigt dålig mor när jag vaknade. Nåja, bara en dröm... ;)

Alex sa igår när jag hade sammandragningar och sånt att "du får ju inte åka IVÄG och föda barn!" Så det var kanske en reaktion på det. Vem vet? Men nej, jag har inga planer på att åka iväg och föda barn varken i Linköping eller Ullared med mamma som sällskap :eek: Det roliga ska jag inte bjuda henne på. Nog för att vi har bra kontakt men jag skulle aldrig kunna ha med mamma på en sån grej, då föder jag hellre ensam :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 3

blir nog ingen mer bebis i den här tråden va?

jooo.. min ska ut å det snaraste.....:cry:
de sista två dygnen alltså...
han har lagt sig med huvudet nedåt och effekten av glidlakanet är fortfarande bra, men varje gång jag ska röra på mig i sängen går jag i tusen bitar... har haft en helvetesnatt. Smärtorna i underlivet är helt i klass med de under förlossningen. :cry:
så då ligger jag så still jag kan, och då domnar armen och börjar värka, och ligger jag lite fel kommer nån blodåder o kläm så jag blir yr och vimmelkantig, och törs inte flytta mig.......och eftersom han ligger där han ligger så blir det trångt åt blåsan så minsta lilla kissnödig känns som att jag ska explodera... och jag vill helt inte gå på toa.....

har försökt ta igen lite sömn nu på morgonsidan men vaknar av smärtan hela tiden.

gå på toa och göra nr 2 är...... en jävla mardröm...

Pratade med en läkare på spec. mödra häromdan och hon var lite inne på att det kan vara aktuellt med igångsättning redan vid den där bedömningen .... it better be för jag antar att det inte blir bättre nu....

Sorry för gnöl men jag tycker redigt synd om mig själv just nu. :cry:
hoppas det lättar lite under dagen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 257
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 563
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
93 619
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Snart har vi första födelsedagen och många av bebisarna (är dom ens bebisar längre?) börjar bli mer vilda än tama. :love: Har jag glömt...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
54 377
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Smådålig i magen
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp