Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2015 #5

Vet inte om det har tagits upp förut men vad får era i julklapp? :-) ska ut och handla idag! Funderar på en Bobby Car och lära gå vagn men längre än så har vi inte kommit.
 
Vi har "julklappsshoppat" på pappas vind. Dvs hämtat diverse leksaker jag hade när jag var liten som sonen får. Bland annat lära gå-vagn. Känns onödigt att köpa när det finns att ta av och sonen inte fattar skillnaden :)

Av andra har han önskat sig kläder, badleksaker, böcker och pulka :)
 
Vet inte om det har tagits upp förut men vad får era i julklapp? :-) ska ut och handla idag! Funderar på en Bobby Car och lära gå vagn men längre än så har vi inte kommit.

E får en lära gå vagn, ryggsäck, pekbok, klossar och nåt mer :)
Har önskat mest kläder till henne från övriga släkten.
 
Vet inte om det har tagits upp förut men vad får era i julklapp? :-) ska ut och handla idag! Funderar på en Bobby Car och lära gå vagn men längre än så har vi inte kommit.

Han kommer bla. få en pulka, en lära gå vagn, ett lektält, overall och lite andra kläder, böcker mm. Och en leksakstelefon, så kanske jag får ha min ifred :devil: :angel:
 
Vet inte om det har tagits upp förut men vad får era i julklapp? :-) ska ut och handla idag! Funderar på en Bobby Car och lära gå vagn men längre än så har vi inte kommit.

Hon får klossar och bok av släktingar och av storasyster en leksaksorm som hon valt själv till A. Av oss får hon egentligen ingenting, ett par skor behöver hon eftersom hon vill gå hela tiden även utomhus men har inte hittat några bra ännu så blir nog inte till jul.
 
Är det förresten nån av er som har tips på bra skor att börja med? Vill att dom ska vara bra för små bebisfötter som är i lära-gå-fasen. Har tittat på Barnfotas vintermodell (Lana tror jag dom heter) men sambon hävdar att hon kommer bli blöt om fötterna om det är minsta fuktigt ute :cautious: vi är inte alltid helt överens gällande naturmaterial kontra syntet...
 
Vet inte om det har tagits upp förut men vad får era i julklapp? :-) ska ut och handla idag! Funderar på en Bobby Car och lära gå vagn men längre än så har vi inte kommit.
Sonen får böcker, reflexväst och små trämarackas av oss. Av övrig släkt önskar vi oss lära gå vagn, kläder, klossar och badleksaker. Bobbycar låter som en vettig julklapp. Den kan de ju använda ett bra tag :)
 
Vet inte om det har tagits upp förut men vad får era i julklapp? :-) ska ut och handla idag! Funderar på en Bobby Car och lära gå vagn men längre än så har vi inte kommit.

Han får bara en julklapp från oss. En waldorf-regnbåge. Det duger gott, han lär få så mycket annat av far och morföräldrar. Och dessutom fattar han ju inte vad spektaklet handlar om :)
 
Är det förresten nån av er som har tips på bra skor att börja med? Vill att dom ska vara bra för små bebisfötter som är i lära-gå-fasen. Har tittat på Barnfotas vintermodell (Lana tror jag dom heter) men sambon hävdar att hon kommer bli blöt om fötterna om det är minsta fuktigt ute :cautious: vi är inte alltid helt överens gällande naturmaterial kontra syntet...

Lana lär ju vara toppen. Hade Canna till storasyster och det var bra första skor tycker jag.
 
Toppentips! Har du ett lite mer specifikt recept på muffinsen?

20151220_152022-1.jpg

:)
 
Här kommer några fler ätbara tips till bebisar, om någon är intresserad och vill göra själv. :)

Formfranska, http://ekoliv.vimedbarn.se/files/2015/12/20151220_152047-1.jpg

Mannagrynnsvälling, http://ekoliv.vimedbarn.se/files/2015/12/20151220_152103-1.jpg

Bovetegröt, (som en kan tillsätta paltbröd, aprikos, plommon mm), http://ekoliv.vimedbarn.se/files/2015/12/20151220_152139-1.jpg

Smörgåstillbehör, http://ekoliv.vimedbarn.se/files/2015/12/20151220_152157-1.jpg

Risifrutti, http://ekoliv.vimedbarn.se/files/2015/12/20151220_152305-1.jpg

Bebiskakor, http://ekoliv.vimedbarn.se/files/2015/12/20151220_152218-1.jpg

Sen kan man göra 'glass' genom att mixa fryst banan med valfritt bär, jag brukar ta blåbär och hallon och slå i en skvätt kokosmjölk.
 
Kvällens positiva var att sonen somnade vid 19:30. Inte lika positivt att han vaknat en 7-8 gånger sen dess. Har tappat räkningen :p
 
Kvällens positiva var att sonen somnade vid 19:30. Inte lika positivt att han vaknat en 7-8 gånger sen dess. Har tappat räkningen :p
Haha :D. Jag jobbar så mycket just nu så för tillfället är det positivt att mitt barn är så vaket så vi hinner ses ;)
 
I helgen har jag och L varit i Hudiksvall med svärföräldrarna. Svärmor har en del av sin släkt där, bland annat sin väldigt gamla och dementa mamma (som då blir L:s gammelmormor). Gammelmormor jobbade med barn i alla år och det är häftigt att se att yrkesmänniskan i henne kommer fram när det är barn i närheten trots att hon är så borta. L bjöd till, i vanlig ordning, och charmade både boende och personal.

Allt har gått så bra som man kunnat drömma om, L är verkligen så förbenat enkelt att ha att göra med! Både resan upp och ner gick hur bra som helst, hon sitter och babblar, pillar med nånting eller sover. Enda gången hon var lite missnöjd var när vi hade en kvart kvar tills vi var framme och hungerdöden slog till, men det kan jag ju förstå. Hon sov som en sten i medhavd resesäng och under dagarna sa hon inte ett pip trots att det flängdes fram och tillbaka ungefär hela tiden.

Igår kväll var hon väldigt glad över att träffa sin pappa igen och somnade för kvällen gjorde hon inte förrän vid tio. Innan resan har hon velat ha någon bredvid sig första timmarna efter att hon somnat, men igår behövdes det inte (hon somnade som en sten med flaskan i munnen), vore skönt för henne om det som stört henne vid läggdags numer har gått över.

Nu sitter jag och väntar på att hon ska vakna och vara nära hungerdöden. Hon har som sagt sovit i snart tio timmar och det i sträck! Normalt sett har hon hunnit äta både ett nattmål och en första frukost vid det här laget.

Underbara lilla onge!
 
Vet inte om det har tagits upp förut men vad får era i julklapp? :-) ska ut och handla idag! Funderar på en Bobby Car och lära gå vagn men längre än så har vi inte kommit.

Så här några dagar innan jul har L fått en åkpåse med fårskinn och på julafton kommer hon att få en bok och några badleksaker.
 
Det låter urmysigt @Tassetass!

H är också lätt att ta med sig, dock krånglar sömnen lite (liksom för flera andra här). Det har varit lite svårare än vanligt att somna och märks att sömnen är oroligare och med lite fler uppvak. Tand nummer två är på väg upp (och har varit det ett bra tag nu känns det som) så jag hoppas att sömnen blir bättre när han slipper störas av den. Någon mer som inte blev så imponerad av tidningen Mamas extra sömntidning?! Trodde att det var ett skämt när jag hittade den i tidningen och då tycker jag ändå att jag inte brukar ha jättehöga förväntningar på innehållet... :meh:

Här hade vi bestämt oss för att inte köpa några julklappar eftersom han ska få sitt lekrum fixat av oss, men så köpte vi en bok samtidigt som vi köpte bilbarnstol och så kom jag på att jag köpte två saker av mitt kusinbarn som sålde jultidningar så tre paket (alla med läs-tema) från oss blir det :up:
 
:yuck::yuck: Vinterkräksjukan har hittat oss, eller Alice än så länge men med tanke på att hon kräkt ner typ hela mig så kan man ju misstänka att vi blir smittade. Finfin timing och så.... Hon är en tapper tjej som ser lite bekymrad ut när hon kräks men sen ler hon stort när hon är färdig. Sa inte ens ifrån när hon satt alldeles nerkräkt och skakade för att hon frös så dant på duschgolvet innan jag hade lyckats få av mina kräkiga kläder så vi kunde duscha... älskade unge :heart

Förutom det så blir hon 8 månader idag :love: Det har hon firat med att gå längs med möbler själv för första gången, klarat att sätta sig medvetet på rumpan från stående och så började hon helt plötsligt vinka hejdå till folk idag :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
24 255
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
927
Senast: Mint
·
  • Artikel
Dagbok Jag känner mig konstant sysselsatt. Trots att jag bara jobbar 25%. När försäkringsbolaget skulle boka tid för husbesiktning så hade vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 709
Senast: Wille
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hög matskål
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp