Vårföräldrar 2015 #7

Om två veckor ska jag och L på äventyr. :D Vi ska åka tåg till huvudstaden, bo på hotell och gå på Skansen med en av mina bästa vänner. Nu gäller det bara att jag håller truten tills det börjar närma sig, annars kommer jag inte höra annat än "Åsa! Tåg! Stockholm! Skansen! Hotell!" i två veckor. :D
 
Och vi lutar nog åt att skjuta upp förskolestarten ytterligare en termin. Jag tycker det är jätteroligt att vara med henne och känner inget egentligt behov av förskola men oroar mig lite för att hon ska hamna efter i samspel med andra barn etc.

Tror inte du ska vara orolig över det. Tänk istället så mycket trygghet hon kommer med istället när hon väl börjar. Min äldsta började som 4 åring och pedagogerna har gett mycket beröm för hur trygg hon är i gruppen och hur bra hon leker. Att det leks mer och på ett helt annat sätt de dagar hon är där än övriga dagar. Hon har gått 1-2 dagar i veckan 4-5 timmar, nu är hon hemma heltid fram till oktober då lillebror också ska börja.
 
Om två veckor ska jag och L på äventyr. :D Vi ska åka tåg till huvudstaden, bo på hotell och gå på Skansen med en av mina bästa vänner. Nu gäller det bara att jag håller truten tills det börjar närma sig, annars kommer jag inte höra annat än "Åsa! Tåg! Stockholm! Skansen! Hotell!" i två veckor. :D
Vad mysigt det låter med en liten minisemester på Skansen. Låter klokt att inte berätta för mycket för henne, sonen har fått åka tåg tre gånger nu och varje gång vi cyklar förbi tågstationen (=varje arbetsdag x 2) säger han "vill inte cykla, vill åka tåg" :rofl: .
 
Vad mysigt det låter med en liten minisemester på Skansen. Låter klokt att inte berätta för mycket för henne, sonen har fått åka tåg tre gånger nu och varje gång vi cyklar förbi tågstationen (=varje arbetsdag x 2) säger han "vill inte cykla, vill åka tåg" :rofl: .

L är också så, men med bussar, hon är GALEN i bussar. Ibland tar vi bussen ut till svärföräldrarna och det pratar hon om i dagar varje gång. :rofl:
 
L är också så, men med bussar, hon är GALEN i bussar. Ibland tar vi bussen ut till svärföräldrarna och det pratar hon om i dagar varje gång. :rofl:
Det är så roligt att något så enkelt kan göra en hel dag för de små. Sen är det så himla kul att se hur glada de blir när man berättar att man ska åka tåg/buss eller vad de nu föredrar :)
 
E har också lekt med sina sysslingar i helgen. Eller, att kalla det lekt är att ta i en smula, de har bondat lite. E har aldrig varit nyfiken på andra barn, snarare tvärtom, men nu busade hans ena syssling (3,5 år) en del med honom och det tyckte han var himla kul. Sysslingen är av den lugnare typen och det passar E bra eftersom han är försiktig av sig.

Det märks att interaktionen med andra barn börjat komma mer och mer nu tycker jag. Att det faktiskt väckts ett intresse för att leka tillsammans och inte bara sköta sitt.

Så är S för det mesta och på förskolan. Därför var det extra roligt att han verkligen lekte med kusinerna nu. Och lite förvånande eftersom hans ett år äldre kusin verkligen inte är av den lugnare typen :p
 
L är också så, men med bussar, hon är GALEN i bussar. Ibland tar vi bussen ut till svärföräldrarna och det pratar hon om i dagar varje gång. :rofl:

Aah bussar! Prata inte om det :laugh: Undra hur många verser av "Hjulen på bussen snurrar runt runt runt..." som jag har hittat på :D
 
Så är S för det mesta och på förskolan. Därför var det extra roligt att han verkligen lekte med kusinerna nu. Och lite förvånande eftersom hans ett år äldre kusin verkligen inte är av den lugnare typen :p
Det förstår jag. Han kanske behöver någon som drar med honom på saker? Märker på E att han ofta behöver lite uppmuntran för att göra saker han inte testat innan. Han tar sällan initiativ själv.
Aah bussar! Prata inte om det :laugh: Undra hur många verser av "Hjulen på bussen snurrar runt runt runt..." som jag har hittat på :D
Det har jag också gjort. Är förbenat trött på den låten, men vad står man inte ut med för sina barns skull ;).
 
Jag och barnen körde 50 mil i onsdags och igår och ett antal omgångar av "Var bor du lilla råtta", namnsånger och utantill läsning av Jamen Benny och Nämen Benny höll H nöjd i stort sett hela tiden. Hans lillasyster sov alla timmar vi tillbringade i bilen.
 
Maken är bortrest en vecka och jag och sonen huserar hemma själva. Funkar fintfint men man märker än sonen saknar pappa på ett helt annat sätt än sist pappa var borta lite längre (för ca ett halvår sen).

Igår hämtade jag S från dagis och åkte direkt till ett vaccinationsställe för att vaccinera honom mot TBE. Var egentligen jättetrött och hade ont i huvudet men ville passa på när de hade drop in och jag lyckats sluta lite tidigare. Väl där var det jättelång kö och vi sitter där i kanske 40 minuter. Eller sitter gör man ju inte direkt med en tvååring :p Jag är som man är när man är gravid typ alltid kissnödig. Men tänker att jag ska stå ut ändå när vi ändå är här. När det är två nummer kvar säger sonen att han vill bajsa (vilket han inte alltid gör så jättebra!). Bara det lilla dilemmat att vaccinationsstället inte har någon kundtoalett. Sprang ut in på närliggande centrum där det finns toaletter. Kommer tillbaka och de har precis ropat upp numret efter mig.

Det är roligt nästan jämt :grin: Det blev inte direkt någon gourmetmiddag sen direkt ;)
 
Våra barn sover hos farmor och farfar rätt ofta. Farmor är ledig torsdagar så det blir ofta att en eller båda sover där onsdag till torsdag och är där hela torsdagen. Inte för att vi behöver ha barnvakt utan för att barnen och farmor och farfar tycker det är roligt :)

Idag skulle J på utflykt med dagis så E åkte till farmor och farfar själv igår. Hon fattade snabbt att hon skulle få åka själv också sa tydligt och nöjt "Näe Sheshe (Jossan) mä" :D Hon har kommit på att det är roligt att åka dit även ensam för då får man ju all uppmärksamhet ;)
 
L sov ända till kvart i nio idag. :D Att vara en hel dag på Parken Zoo tog visst på krafterna. :p

Visst blir man chockad när det händer :D Eller iaf vi blev det när S sov till halv nio en söndag, till synes helt utan anledning :o Annars är halv sju en sovmorgon nu för tiden...

Idag ska jag på möhippa och maken på svensexa. Sonen har en heldag med farmor och farfar framför sig och de ska på Skansen. Finns nog risk att hela familjen är lika trött ikväll :p
 
På tal om o sova så var sonen hos sin morfar en hel dag plus kväll för ett tag sen. Morfar är en såndär busmorfar så det hade varit full rulle konstant.

Hämtade kl 18, körde trettio minuter hem och under den tiden somnade han.
Jag bar ut från bilen, la i soffan, lillebror härjade och busde, tvn på, pratade och försökte väcka honom. Bytte blöja och till pjamas (på skötbordet) men sen gav jag upp. Han bara kunde inte vakna O_o Så jag bärde upp han till sängen och så sov han till 7. :p
Tröttmössa!
 
Senaste dagarna har det varit fullt ös, men idag rör inte någon av oss särskilt många knop. :p Jag och L har förvisso varit ute och cyklat en stund på förmiddagen, vilket nog var tur vädret blir stadigt sämre. Maken är dessutom sjuk så det lär nog bli en total hänga-i-soffan-dag idag med mycket tv, böcker och andra lugna aktiviteter. Rätt skönt med en sån dag emellanåt.
 
Vi har haft kalas och sonen fick bla ett par trummor:cautious::p han spelade glatt hela kvällen och var såå stolt :D

I övrigt har jag och barnen varit förkylda, häromdagen blev så sambon jättedålig. Nu känner jag att jag är nere för räkning. Och sambon ligger ite på jobb:grin:
 
Vi har haft kalas och sonen fick bla ett par trummor:cautious::p han spelade glatt hela kvällen och var såå stolt :D

I övrigt har jag och barnen varit förkylda, häromdagen blev så sambon jättedålig. Nu känner jag att jag är nere för räkning. Och sambon ligger ite på jobb:grin:

Haha jag gissar att trummorna inte var från er :D

Här öser regnet ner och vi hade väl en mindre härlig morgon där vi inte riktigt var överens om vad som var lämpliga morgonaktiviteter. Av någon anledning så fullkomligt avskyr också sonen när det är regnskydd på vagnen och bara vrålar :grin:

Men väl på förskolan så satt de inne i soffan och läste böcker, de var typ sex barn och två lärare där en klämdag som denna så det blir nog en mysig dag tillslut :)

Själv inser jag att det är dumt att jobba hemifrån när det är halvkaos i huset och man bara sitter och tittar på allt som borde göras hemma också :p
 
Haha jag gissar att trummorna inte var från er :D

Här öser regnet ner och vi hade väl en mindre härlig morgon där vi inte riktigt var överens om vad som var lämpliga morgonaktiviteter. Av någon anledning så fullkomligt avskyr också sonen när det är regnskydd på vagnen och bara vrålar :grin:

Men väl på förskolan så satt de inne i soffan och läste böcker, de var typ sex barn och två lärare där en klämdag som denna så det blir nog en mysig dag tillslut :)

Själv inser jag att det är dumt att jobba hemifrån när det är halvkaos i huset och man bara sitter och tittar på allt som borde göras hemma också :p

Sitta inne och läsa böcker när det regnar?!


:meh:

:D
 
Maken är ledig idag men jag jobbar. Har ju hemmakontor och de andra har inte vaknat än :meh: Jag gick upp kl 6 för att börja jobba tidigare så jag kan sluta lite tidigare och de andra tog rejäl sovmorgon. Ungarna brukar vakna någon gång mellan 7 och 8 vanligtvis.
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 111
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
407
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 097
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp