Vårföräldrar 2015 #7

S kommer också att få duplo, men det "shoppar" vi på vinden :p Jag har massor sen när jag var liten och vi har inte tagit fram allt än. Sen fick maken tre kassar till från en kollega på jobbet så det räcker och blir över!

Skidor (längd) kommer han nog också få av oss. :)
 
Jag har också handlat första julklappen, en byggplatta för duplo.

Vad har ni för julklappstankar? Tänkte skriva ihop barnens önskelistor ganska snart.
Vi ska nog satsa på duplo, vattenfärg och troligtvis lite maskiner. Han önskar sig en lång radda med grävmaskiner, dumpers, bandtraktorer osv. Så något sådan kommer han få. Han har uttryckligen önskat sig en Massey ferguson-traktor så en sån blir det nog.
 
Jag har också handlat första julklappen, en byggplatta för duplo.

Vad har ni för julklappstankar? Tänkte skriva ihop barnens önskelistor ganska snart.

Hon kommer få ett playdoh- set av oss. Hon leker med lera flera gånger om dagen så det blir nog uppskattat.

Hade inte tänkt ge något mer men nu har vi haft turen att en gammal elev till mig har sin häst i ett stall där det finns shettisar som vi får pyssla med och hon får rida så kanske blir några hästsaker med :heartheart:heart
 
Jag har också handlat första julklappen, en byggplatta för duplo.

Vad har ni för julklappstankar? Tänkte skriva ihop barnens önskelistor ganska snart.

Av oss får dom faktiskt en varsin surfplatta och hörlurar :o Vi har en men den la av lagom till sommarlovet i juli så sen dess har dom inte använt surfplatta mer än på dagis och våra telefoner får dom inte ha (min är jobbtelefon så extra rädd om den). Sen kommer vi önska pyssel, böcker, kläder, ridhjälm åt E och lite annat av släkten. De har så mycket leksaker så det är svårt att önska det. Men nytt pyssel, pussel, spel och böcker är alltid bra :)
 
L rider ganska mycket och funderar på någon form av ponnyputa till henne. @FengurLaugar visst har ni någon variant som passar era båda hästar? Vart är den ifrån?

Annars är det nog leklera, böcker och pysselgrejer i paketen på julafton.
 
L rider ganska mycket och funderar på någon form av ponnyputa till henne. @FengurLaugar visst har ni någon variant som passar era båda hästar? Vart är den ifrån?

Annars är det nog leklera, böcker och pysselgrejer i paketen på julafton.

Ja vi har en ponnyputa som våra barn rider i. Vi köpte den begagnad men tror den är från Börjes. J fick den i 4 årspresent och den är välanvänd :)
 
Hon kommer få ett playdoh- set av oss. Hon leker med lera flera gånger om dagen så det blir nog uppskattat.

Playdoh blir det nog här med, när jag tänker efter. Dega och pärla är det roligaste som finns (vet inte hur många armband och halsband hon gjort åt mig på förskolan). :D
 
Sonens förskola ska flytta och är stängd ons-fre. Därför får sonen lite höstlov och får stanna hemma hela veckan. Idag var han med sin pappa på jobbet och fick åka tåg. Av de bilder jag fått under dagen att döma verkar han ha haft en spännande dag. Jag har passat på att gå in i bebisbubblan med lillebror. Gäller att passa på när den stora inte är hemma :).
 
Vi har fått tid till BVC för 2,5 årskontroll för E :) Man får lite frågor om kommunikation som man ska svara på. T.ex vad många ord de kan, om de sätter ihop ord till kortare meningar, förstår när man ber dom hämta en pall i köket t.ex, om dom använder mer gester än ord osv.
Minns det här från när J var på 2,5 årskontroll. E pratar inte lika tydligt som J i samma ålder men mer än 50 ord som vi förstår säger hon ju lätt :) Vi har en ny sköterska också då vår gamla gått i pension tyvärr. Men vi är där så sällan nu för tiden så det kvittar vilken vi har.

Någon mer som ska eller har varit på 2,5 årskontroll? Vi har fått tid sent, E fyller liksom 3 år om knappt 4 månader :nailbiting:
 
Vi har fått tid till BVC för 2,5 årskontroll för E :) Man får lite frågor om kommunikation som man ska svara på. T.ex vad många ord de kan, om de sätter ihop ord till kortare meningar, förstår när man ber dom hämta en pall i köket t.ex, om dom använder mer gester än ord osv.
Minns det här från när J var på 2,5 årskontroll. E pratar inte lika tydligt som J i samma ålder men mer än 50 ord som vi förstår säger hon ju lätt :) Vi har en ny sköterska också då vår gamla gått i pension tyvärr. Men vi är där så sällan nu för tiden så det kvittar vilken vi har.

Någon mer som ska eller har varit på 2,5 årskontroll? Vi har fått tid sent, E fyller liksom 3 år om knappt 4 månader :nailbiting:
Reagerade också på att ni måste ha fått en sen tid, men antar att det inte är lika viktigt att passa exakt ålder nu när de är lite större :).

E var på 2,5 kontrollen för en månad sedan. Han har alltid varit långt fram med talet och säger meningar som är jättelånga. Däremot är han inte alls lika fysiskt lagd. Han kan ofta göra saker om han vill, men han vågar inte testa. Vi fick honom inte att hoppa jämfota på kontrollen, men vi fick gå i god för att vi nog trodde att han kan det ;).
 
Någon mer som ska eller har varit på 2,5 årskontroll? Vi har fått tid sent, E fyller liksom 3 år om knappt 4 månader :nailbiting:

Vi har inte fått tid än, men L blev ju 2,5 år i oktober. (Maken har frågat minst en gång i veckan om vi inte fått någon kallelse från BVC än, han tycker såna där saker är skitroliga (läs: han är så jävla mallig och vill visa upp dottern :rofl: ).)

Sådär lite OT så fick jag häromdagen känna den beska smaken av hur jävla fort ungarna lär sig det här med manligt och kvinnligt. Vi såg ett avsnitt av Fåret Shaun där ett får hade långt, svepande hår och långa ögonfransar. Dotterns kommentar: "Det är ett flickfår! En prinsessa!". Ridå. :meh:
 
Vi har inte fått tid än.

H pratar också mycket och älskar fortfarande sina bokstäver och siffror :love:

Jämfotahopp är väldigt populära här för tillfället, han har övat på tekniken för att få så mycket plask som möjligt när han hoppar i vattenpölar
 
@Tassetass @Rhinos
Jag har funderat lite på när den där kallelsen ska komma för vi närmar oss ju faktiskt 3 år med stormsteg :nailbiting: Vår bäbis är ingen bäbis längre....
E har alltid varit väldigt fysisk och har bättre kroppskontroll är storasyster på 5,5 år många ggr :rofl: E är en hejare på att skala mandariner och gör det alltid själv och det går fort också! J har svårt för att skala och ber om hjälp och är jag upptagen säger jag att hon kan fråga E om hjälp. Så roligt att E kan få vara duktigare på någon trots att hon är 3 år yngre och J har inga problem med att få hjälp av lillasyster :love: Pussel lägger hon också! Vanliga pussel alltså, inga knoppussel! Det är något dom reagerat på på dagis också, att hon lägger vanliga pussel för lite äldre barn hur lätt som helst :)

Ja det där med manligt och kvinnligt lär dom sig fort. Våra tjejer har gärna klänning och särskilt J som vill vara prinsessan Elsa i Frost. Ska vi på kalas och både jag och dom har klänning så brukar J kommentera "Pojkar får ha klänning om dom vill, men pappa vill inte". Jag försöker vara noga med att få dom att förstå att alla gör som dom vill. Min äldsta syster är transa så jag tycker det är viktigt att barnen får med sig från början att det inte behöver vara sån skillnad. Man får göra som man vill och vad som känns bäst utan att någon annan ska reagera negativt.
 
Ni som inte har fått kallelse än, är ni säkra på att ni ska få det? :p

Vi har inte någon 2,5-årskontroll om det inte är något speciellt som ska följas upp. Nästa kontroll är vid 3 år. :)
 
Sådär lite OT så fick jag häromdagen känna den beska smaken av hur jävla fort ungarna lär sig det här med manligt och kvinnligt. Vi såg ett avsnitt av Fåret Shaun där ett får hade långt, svepande hår och långa ögonfransar. Dotterns kommentar: "Det är ett flickfår! En prinsessa!". Ridå. :meh:
Ju äldre sonen blir, desto mer medveten blir jag om hur könskodat allting är. E har också förknippat människor med långt hår för kvinnor ett tag nu. Han benämner folk med långt hår som ”hon”, även män med långt hår.
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 128
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 101
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp