Vårföräldrar 2016 del 4

Skönt att det inte va nåt fel!! Man blir ju livrädd när det inte är som det brukar:eek:
Hade en sån "pöl-incident" före jul, hade precis kommit ur duschen och skulle ta kläder i garderoben och det helt plötsligt rinner längs med benen. Trodde jag hade fått för tidig vattenavgång men det va det inte som tur var, utan det va bara en jäkligt riklig vattnig flytning. (Man e grymt porrig som gravid:meh:)

Idag har det kommit lite mer märkliga småklumpar när vi ändå är inne på ämnet, tror det är slemproppen då det skiljer sej väldigt i utseende mot en vanlig flytning. Bebis har levt rövare hela dagen och trycker sej som ett spett neråt. Magen känns som den ska ramla av kroppen av trycket. Förhoppningsvis kommer det en bebis med påskharen! Men jag får säkert gå över bara för att jag tror det är på gång:D

Ja, man är verkligen sjukt sexig! :p

Spännande, håller tummarna för en present från påskharen! :nailbiting:
 
Ja, man är verkligen sjukt sexig! :p

Spännande, håller tummarna för en present från påskharen! :nailbiting:

Ja, man är ju riktigt upplagd för att dra på sej korsetten och svassa in lite förföriskt i sovrummet:D:rofl:
(Man ramlar snarare ner med ett stön i sängen och snarkar som en skogshuggare om man väl lyckas somna..)
 
Ja usch vad fräsch man känner sig nu för tiden O_o Måste ha trosskydd för att inte kladda igenom trosorna och sen svettas man som en gris. Svettas dessutom sjukt mycket under tuttarna och det luktar ju så där efter en hel dag...

Har ni packat bb-väskan än? Ja, ni som inte är beräknade typ imorrn då :D Har inte skaffat alla grejer jag vill packa med än och tänkte jag skulle göra det när jag gått hem från jobbet, men imorrn är det 1 månad kvar till BF och jag börjar känna mig lite stressad här :confused:
 
Ja usch vad fräsch man känner sig nu för tiden O_o Måste ha trosskydd för att inte kladda igenom trosorna och sen svettas man som en gris. Svettas dessutom sjukt mycket under tuttarna och det luktar ju så där efter en hel dag...

Har ni packat bb-väskan än? Ja, ni som inte är beräknade typ imorrn då :D Har inte skaffat alla grejer jag vill packa med än och tänkte jag skulle göra det när jag gått hem från jobbet, men imorrn är det 1 månad kvar till BF och jag börjar känna mig lite stressad här :confused:
Nej, jag packar nog samma dag, gjorde de förra gången också. Hsr ju givetvis allt hemma och tvättat o så, men packar inte förens innan vi åker in till förlossningen. :) har inte ens köpt vagn eller spjälsäng, så det är väl dags snart haha,
 
Ja usch vad fräsch man känner sig nu för tiden O_o Måste ha trosskydd för att inte kladda igenom trosorna och sen svettas man som en gris. Svettas dessutom sjukt mycket under tuttarna och det luktar ju så där efter en hel dag...

Har ni packat bb-väskan än? Ja, ni som inte är beräknade typ imorrn då :D Har inte skaffat alla grejer jag vill packa med än och tänkte jag skulle
göra det när jag gått hem från jobbet, men imorrn är det 1 månad kvar till BF och jag börjar känna mig lite stressad här :confused:

Svettas ja!! Fy för den lede, sambon ligger och huttrar under tjockt täcke för att jag typ har stängt av värmen i huset och jag sover i linne och trosor utan täcke. Jag har täcket ihopknölat under magen som stöd:D
Och om det bara räckt med trosskydd, här läcker tuttarna som såll också:crazy:

BB väskan har stått klar sedan v36.
 
Och om det bara räckt med trosskydd, här läcker tuttarna som såll också:crazy:

:rofl:
Lika glamoröst som här alltså. Flytningarna har antagit en ny spännande form, lite så där blandat mellan geléigt och vafaan-kissade-jag-på-mig-NOPE-bara-flytning-stadiet.. KUL! :cautious: Mina boobies läckte några dagar för någon vecka sen, efter det skärpte de sig och nu är det bara liiite ibland. Svettas också som en nybastad finska till och från dock, sexigt som fan när man slår ihop allt på en och samma gång. Speciellt när man dessutom försöker parkera sig i sängen med ett jädra stönande och stånkande varje kväll! :laugh:


Angående BB-väska så tänkte jag nog börja packa så smått nästa vecka någon gång då har jag 5 veckor kvar. Det är mest för att vi ska slippa tänka på det när det väl är skarpt läge och jag tycker det är gött att ha "allt" fixat när det är en månad till BF, så kan jag släppa allt vad förberedelser heter och fokusera på allt vi har planerat i april istället :D

Nu är det knappast katastrof om vi skulle glömma ta med något till förlossningen eftersom vi har max 5 min bilfärd dit. Jag skulle förmodligen hinna vagga dit innan ungen är ute :idea:
 
:rofl:
Lika glamoröst som här alltså. Flytningarna har antagit en ny spännande form, lite så där blandat mellan geléigt och vafaan-kissade-jag-på-mig-NOPE-bara-flytning-stadiet.. KUL! :cautious: Mina boobies läckte några dagar för någon vecka sen, efter det skärpte de sig och nu är det bara liiite ibland. Svettas också som en nybastad finska till och från dock, sexigt som fan när man slår ihop allt på en och samma gång. Speciellt när man dessutom försöker parkera sig i sängen med ett jädra stönande och stånkande varje kväll! :laugh:


Angående BB-väska så tänkte jag nog börja packa så smått nästa vecka någon gång då har jag 5 veckor kvar. Det är mest för att vi ska slippa tänka på det när det väl är skarpt läge och jag tycker det är gött att ha "allt" fixat när det är en månad till BF, så kan jag släppa allt vad förberedelser heter och fokusera på allt vi har planerat i april istället :D

Nu är det knappast katastrof om vi skulle glömma ta med något till förlossningen eftersom vi har max 5 min bilfärd dit. Jag skulle förmodligen hinna vagga dit innan ungen är ute :idea:

Hahaha!! Vi är ett läckert gäng här inne:rofl::rofl:
Man känner ju sej som nån sorts uppsvälld grävling i vägkanten.. Tur att man kan se det komiska i det hela:D

Vi har ca 4,5 mil till förlossningen, men det är ju ingen katastrof att glömma nåt. Babyproffsen ligger ett par km därifrån:up:
 
Har ni packat bb-väskan än? Ja, ni som inte är beräknade typ imorrn då :D Har inte skaffat alla grejer jag vill packa med än och tänkte jag skulle göra det när jag gått hem från jobbet, men imorrn är det 1 månad kvar till BF och jag börjar känna mig lite stressad här :confused:

Jag har packat bebisens väska men inte min egen, något som jag borde ta tag i eftersom jag misstänker att det kan sätta igång lite när som helst.
Men väskan står i garderoben på andra våningen, orka ta sig upp dit liksom :D
 
Jag kanske ska börja med väskan i helgen jag med då. Tycker också det skulle vara skönt att ha allt klart när jag går hem så man kan koncentrera sig på promenader och vila men riktigt klart blir det nog inte tills dess. Maken ska måla och skruva ihop spjälsängarna och bygga ett skötbord, vilket han knappt börjat med än men inte är han stressad inte. Nej då. Vi hinner :cautious:

Äsch man går väl över en 14 dagar i alla fall :D
 
Det är bara att bestämma sig vet du, visa var skåpet ska stå :D. Vi har bokat 2 april som födelsedag eftersom det passar bra för vår doula. Får se om bebis håller med :p

Jag hade en övertalningskampanj inatt. Men inte hjälpte det! jag har hela tiden trott att det ska bli en marsbebis, så nu får det sätta fart om det ska hinnas med:up:
 
För att inte tala om stånkandena och svallvågorna man orsakar när man måste vända på sig efter att väl har tagit sig ner i sängen... :rofl:

Jag har börjat packa lite på måfå men har ingen direkt plan. Vad har ni andra packat?
 
För att inte tala om stånkandena och svallvågorna man orsakar när man måste vända på sig efter att väl har tagit sig ner i sängen... :rofl:

Jag har börjat packa lite på måfå men har ingen direkt plan. Vad har ni andra packat?

Hahaha!! Och ljudet när man ska ur sängen. -HUAÄ!! :laugh::laugh:

Jag har packat till bebis:
4 bodys och byxor
3 pyjamaser
3par sockar
2mössor
Nappar
En filt
Lite blöjor, våtservetter, puder och olja
Små frottétvättlappar.

Till mej:
2 par mysbyxor
1 par pyjamasbyxor
4 linnen
2 amningsbehåar
2 långärmade tröjor
4 par trosor
4 par sockar
1 par innetofflor
Necessär med allt som kan tänkas behövas ifrån megabindor till amningsinlägg.

Till sambon
2 t-shirts
1 par mysbrallor
1 par kallingar och 1 par strumpor.

När jag ser listan så ser det ut som jag ska flytta in på BB för gottO_o:o:rofl:
 
Livet rullar på med lillkillen, om ett par timmar är han 7 dygn gammal. Vart har denna veckan tagit vägen?:nailbiting:
Vi har hunnit avklara första BVC besöket där han hade gått upp i vikt. Nästan uppe i födelsevikten igen :D.
Han äter, sover, äter sover och gör några blöjor åt pappsen. Väldigt lugn o 'snäll' bebis än så länge :love:.
Storebror (2år) har tagit det grymt bra med bebis, bebis får tillomed godnatt pussar :love:
Storasyster tycker det är mysigt att få bebismysa i soffan :love:
Har tappat 11kg efter förlossningen, 11kvar så har jag tappat allt jag gick upp under graviditet.
Det är underbart att kunna sova utan att snarka som en skogshuggare, jag kan böja mig ner utan att dö, få på mig kläder och skor utan att det blir en brottningsmatch :laugh:
 
Livet rullar på med lillkillen, om ett par timmar är han 7 dygn gammal. Vart har denna veckan tagit vägen?:nailbiting:
Vi har hunnit avklara första BVC besöket där han hade gått upp i vikt. Nästan uppe i födelsevikten igen :D.
Han äter, sover, äter sover och gör några blöjor åt pappsen. Väldigt lugn o 'snäll' bebis än så länge :love:.
Storebror (2år) har tagit det grymt bra med bebis, bebis får tillomed godnatt pussar :love:
Storasyster tycker det är mysigt att få bebismysa i soffan :love:
Har tappat 11kg efter förlossningen, 11kvar så har jag tappat allt jag gick upp under graviditet.
Det är underbart att kunna sova utan att snarka som en skogshuggare, jag kan böja mig ner utan att dö, få på mig kläder och skor utan att det blir en brottningsmatch :laugh:


Det låter som ljuv musik i mina öron!! Å va skönt att allt gått så bra:heart

Nu längtar jag ju ännu mer:love:
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 148
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
910
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 270
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 329

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Att hyra ut hus
  • Tårtor, bröd, kakor och annat del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp