Vårföräldrar 2016 del 4

BM-besök idag v 35 +3.
SF 36
Hjärtljud 156
Vikt + 1 kg
Blodvärde 111

När jag vägde mig hemma i helgen hade jag gått ner 1,5 kg så jag antar att alla sandwich-glassar jag stoppat i mig sedan dess gjort susen :D Bebis hade skruvat ner sig lite till men fortfarande ruckbart huvud.
 
BM-besök idag v 35 +3.
SF 36
Hjärtljud 156
Vikt + 1 kg
Blodvärde 111

När jag vägde mig hemma i helgen hade jag gått ner 1,5 kg så jag antar att alla sandwich-glassar jag stoppat i mig sedan dess gjort susen :D Bebis hade skruvat ner sig lite till men fortfarande ruckbart huvud.

Vilken skillnad det kan vara på viktning! Själv börjar jag närma mig +25 kilo :D
 
Jag ligger på +12kg. Men du har ju 2 i magen så det är ju lite skillnad;)
jag hoppadas alla kilon bara rinner av när bebis kommit. Vill känna mej lätt igen:)

Ja, två knubbsälar (dryga 2 kilo var) tar ju sin plats! Jag hänger inte upp mig på viktökningen, jag vet att jag äter lagom och tränar i den mån jag orkar. Ser ut som en vandrande pilatesboll, så det är ingen tvekan om vart det satt sig iaf!
 
Ja, två knubbsälar (dryga 2 kilo var) tar ju sin plats! Jag hänger inte upp mig på viktökningen, jag vet att jag äter lagom och tränar i den mån jag orkar. Ser ut som en vandrande pilatesboll, så det är ingen tvekan om vart det satt sig iaf!

Nej, vikten får man ta tag i när allt är klart. Just nu skiter jag fullständigt i den, jag har ju bara 2v till bf. Kan ju rimligtvis inte hända så mkt till. Magen har sjunkit ner så det ser ut som en medicinboll i en påse:D
 
Jag sökte "water break dance" nånting sånt på youtube på BF dagen och dansade loss. Dagen efter satte det ju igång absolut tack vart det;):D:p
Var övertygad jag skulle gå över och böi igångsatt, inga känningar.

Ja idag blir bebis 1vecka! Är så förälskad i det lilla livet :love::heart

Vi har dock lite problem få igång fungerande amning, jag sprutar mjölk men bebis suger inte tag. Så vi får pumpa ut och ge då hon tappade för mycket i vikt. Så här kämpas det på dygnet runt.

Angående BB väskan hade jag knappt behövt nåt av allt jag packade ner :p

Vi bodde i den sköna sjukhusskjortan och nättrosor, inte kul bloda ner sitt egna, bara en varm mysig tröja över behövde. Sen låg vi hud mot hud mestadels för att främja amningen efter order så varken jag eller bebis behövde kläder. Några mössor till bebis gick åt för dem blev smutsiga innan hon var tvättad villet vi fick göra hemma. Sen en body, en byxa, ett par strumpor att åka hem i, och stor gosefilt. Jag hade världens resväska men aja man vet ju aldrig :D
 
H
Nej, vikten får man ta tag i när allt är klart. Just nu skiter jag fullständigt i den, jag har ju bara 2v till bf. Kan ju rimligtvis inte hända så mkt till. Magen har sjunkit ner så det ser ut som en medicinboll i en påse:D
Har också landat i att vikten inte spelar ngn roll, det ska bli sååå härligt att promenera och springa och rida bort den sen:)

Var hos bm igår, vecka 33+0 nu (fortfarande sååå långt bort) SF-mått 31,5 och järnet håller sig stadigt på 113 (vilket är högre än när jag är ogravid konstigt nog) idag molvärk, tror jag är extremt känslig för yttre påverkan, räckte med några tryck av bm så blir jag jätteöm.
 
H

Har också landat i att vikten inte spelar ngn roll, det ska bli sååå härligt att promenera och springa och rida bort den sen:)

Var hos bm igår, vecka 33+0 nu (fortfarande sååå långt bort) SF-mått 31,5 och järnet håller sig stadigt på 113 (vilket är högre än när jag är ogravid konstigt nog) idag molvärk, tror jag är extremt känslig för yttre påverkan, räckte med några tryck av bm så blir jag jätteöm.

Visst längtar man!!! Det ska bli så skönt att promenera/springa och träna!!! Kan knappt bärga mej:)
Så fort jag och sambon åker förbi nån eller möter nån som springer så blir jag helt lyrisk!! -Kolla vad skönt det ser ut!! Men titta då!!!!!:rofl:
 
Nu vill vi ha fler vårbebisar i tråden!!!

Min lilla vårbebis har ökat på sin vikt och väger nu 3 600 gram inför sin 3 veckorsdag.. Nu fungerar allt bra igen efter 3 dagars intensivt vrålande och missnöjd bebis :cry:.
Jag håller med! Vem är näst på tur? Och vilka är det som fått bebis redan?

Min skrutta tappade ju en del i vikt första veckan men har nu lagt på ett kol och ökat bra i två veckor, så nu har jag släppt att väcka för mat var 3:e timma dygnet runt helt. Är helt chockad över hur smidig hon är. Sover 3-4 (ibland 5) timmar i stöten, är vaken och plirar någon timma och verkar för det mesta så nöjd. Förutom när hon är hungrig och brösten inte sprutar in mjölk i munnen på henne direkt - då skriker, river och sparkar hon så det står härliga till. 3 veckor idag - helt otroligt vad fort det går...
 
Hur känns det att ta en promenad? Att resa sig ur soffan eller sängen? Att rykta en häst? Utan barn i magen alltså.
Jag minns inte! Kan inte ni som redan fått era förgylla min dag och ge mig lite ork genom att berätta om den kroppsliga friheten som komma skall? (hoppas jag!)

De senaste dagarna har allt mest gjort ont. Skulle ha åkt till min syster i GBG i morse men fick skjuta upp det för att det känns så konstigt i magen. 24 dagar kvar till BF, men jag orkar liksom inte. Häromdan började jag storböla för att det var nåt äckligt på ett salladsblad jag skulle ha på min frukostmacka. Stabilt? Nej :P

Och igår gick vi ut med grannens hund en sväng, och med jämna mellanrum får jag sån läskig mjölksyra i precis hela kroppen, jätteobehagligt :(
Hoppas att den jobbiga ont-känslan beror på att hon är på väg att "trilla ner" för så här kan jag inte ha det i upp till (över!?) en månad till.

Var hos BM förra tisdagen på 35+1
SF 32
Hjärtljud 145
"inget blodtryck" vad hon nu menade med det O_o

Nu 36+3
It's the final countdooooown!
 
Jag måste säga att ni är så grymma i den här tråden! :love:

Många andra forum och grupper fokuserar antingen på allt det negativa eller lindar allt i ett rosa skimmer. Här har vi humor, skrattar och driver med oss själva samtidigt som vi stöttar varandra när det ofattbara händer. You rock! :banana:
 
Jag gick upp 10 kg från inskrivning till sista bm besök. Gick ner 4 av dom... Rätt ofattbart när Ronja ändå vägde 3,3 kg.
Nu en vecka senare har jag 1 kg kvar till inskrivningsvikten men ser ut att vara gravid i v25.
Är förvånad varje gång jag böjer mig ner att jag är så rörlig. Känns jättekonstigt. För mig känns det just nu otroligt sorgligt att det går så fort. Men det kan ju peppa er andra. Enda kroppsliga bekymret är envis förstoppning.

Gissar att man inte ska springa 1 v efter snitt men med min kompis alvedon så hade jag lätt gjort det!
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 148
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
910
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 270
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 329

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vi som letar häst II
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp