Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 6

Suck, ha barn med en egen företagare är inte det lättaste :( Så här års jobbar sambon helst alla dygnets vakna timmar. Han arbetar just nu hemma ( ute) så vi äter alla måltider ihop men samtidigt så finns ju jobbet alltid utanför dörren. Så jag får sköta det mesta inne.
Jag har under nästan hela graviditeten haft en super bra medryttare som har haft hästen några dagar i veckan. Nu är hon också gravid och ska ha barn i slutet av sommaren så hon kommer nog sluta snart. Dock har hon sagt att hon gärna fortsätter igen i höst/vinter när det känns ok igen och det känns jätte bra :)
Idag kläckte sambon idén att jag kanske ska skaffa en ny medryttare när nuvarande tar ett uppehåll. Det höll jag inte med om eftersom nuvarande kommer tillbaka. Han menade att det ju kan vara skönt för mig att få lite friare tid. Jag förklarade då att hästen är mitt andningshål och att det är oerhört skönt att få egentid i stallet. Jag vill inte ha mer avlastning med hästen, däremot hemma kunde det vara skönt :meh:
Svårt att förklara för en icke hästintresserad person vad hästar betyder. Jag är hellre i stallet än får mer tid över till att gå på stan tex

Ursäkta långt och svamligt inlägg, behövde ösa ur mig lite :o
 
Värkar hela dagen igår ich större delen sv natten. Sen dog det ut i förmiddags :wtf:

Hade tid hos bm i fm också, hon bara tittar på mig när jag kommer in och säger- jaha jag trodde inte jag skulle se dig mer:confused: Nä vafan, tråkigt nog kan jag inte styra när skitungen tittar ut :meh:
Ff ruckbar men magen är lika stor som förra veckan så den verkar ju ha sjunkit ner lite iaf.
 
Suck, ha barn med en egen företagare är inte det lättaste :( Så här års jobbar sambon helst alla dygnets vakna timmar. Han arbetar just nu hemma ( ute) så vi äter alla måltider ihop men samtidigt så finns ju jobbet alltid utanför dörren. Så jag får sköta det mesta inne.
Jag har under nästan hela graviditeten haft en super bra medryttare som har haft hästen några dagar i veckan. Nu är hon också gravid och ska ha barn i slutet av sommaren så hon kommer nog sluta snart. Dock har hon sagt att hon gärna fortsätter igen i höst/vinter när det känns ok igen och det känns jätte bra :)
Idag kläckte sambon idén att jag kanske ska skaffa en ny medryttare när nuvarande tar ett uppehåll. Det höll jag inte med om eftersom nuvarande kommer tillbaka. Han menade att det ju kan vara skönt för mig att få lite friare tid. Jag förklarade då att hästen är mitt andningshål och att det är oerhört skönt att få egentid i stallet. Jag vill inte ha mer avlastning med hästen, däremot hemma kunde det vara skönt :meh:
Svårt att förklara för en icke hästintresserad person vad hästar betyder. Jag är hellre i stallet än får mer tid över till att gå på stan tex

Ursäkta långt och svamligt inlägg, behövde ösa ur mig lite :o

Går det att avlasta hemma på annat sätt? T ex med städhjälp?

För oss är det räddningen att underlätta vardagen genom att köpa in de tjänster vi kan (städhjälp, hemleverans av mat och tar in hantverkare vid behov).
 
Suck, ha barn med en egen företagare är inte det lättaste :( Så här års jobbar sambon helst alla dygnets vakna timmar. Han arbetar just nu hemma ( ute) så vi äter alla måltider ihop men samtidigt så finns ju jobbet alltid utanför dörren. Så jag får sköta det mesta inne.
Jag har under nästan hela graviditeten haft en super bra medryttare som har haft hästen några dagar i veckan. Nu är hon också gravid och ska ha barn i slutet av sommaren så hon kommer nog sluta snart. Dock har hon sagt att hon gärna fortsätter igen i höst/vinter när det känns ok igen och det känns jätte bra :)
Idag kläckte sambon idén att jag kanske ska skaffa en ny medryttare när nuvarande tar ett uppehåll. Det höll jag inte med om eftersom nuvarande kommer tillbaka. Han menade att det ju kan vara skönt för mig att få lite friare tid. Jag förklarade då att hästen är mitt andningshål och att det är oerhört skönt att få egentid i stallet. Jag vill inte ha mer avlastning med hästen, däremot hemma kunde det vara skönt :meh:
Svårt att förklara för en icke hästintresserad person vad hästar betyder. Jag är hellre i stallet än får mer tid över till att gå på stan tex

Ursäkta långt och svamligt inlägg, behövde ösa ur mig lite :o

Lite som här förutom att min fattar hästarna men inte alltid orkar ta ledsen bebis på kvällarna efter 14 timmar på jobbet. Ska försöka få till det på morgonen istället.
 
Har börjat dra i tåtarna inför dopet, kyrka bokad och cateringfirman ska ge offert. Syrran är konditor/bagare så hon gör tårtor.
Frågan är bara vad man ska bjuda på för typ av mat? Nåt lätt eller nåt rejält?dopet är 13,00 så jag skulle tro att folk kanske äter nån typ brunch innan?

Jag var på dop tidigare i våras. Det började också kl 13 och efteråt var det fläskfilé och potatissallad (med lite olika tillbehör). Sen bjöds det på kaffe och tårta (plus kakor). Det kändes VÄLDIGT mastigt.

Jag hade antingen satsat på typ smörgåstårta och kaffe/kaka eller kaffe och tårta. Bjuder man på kaffe och tårta kan man ju även erbjuda typ frallor om barnen kanske behöver något lite matigare alt. fruktsallad.
 
Värkar hela dagen igår ich större delen sv natten. Sen dog det ut i förmiddags :wtf:

Hade tid hos bm i fm också, hon bara tittar på mig när jag kommer in och säger- jaha jag trodde inte jag skulle se dig mer:confused: Nä vafan, tråkigt nog kan jag inte styra när skitungen tittar ut :meh:
Ff ruckbar men magen är lika stor som förra veckan så den verkar ju ha sjunkit ner lite iaf.

Min "mensvärk" avtog också. Nu känns det dock som bäbis är påväg nedåt. Ilar som fasen i bäckenet och jag tror jag kissar på mig konstant (känslan precis innan man kissar).

Tänkte be BM känna i morgon om bäbis behagat fixera sig.
 
Går det att avlasta hemma på annat sätt? T ex med städhjälp?

För oss är det räddningen att underlätta vardagen genom att köpa in de tjänster vi kan (städhjälp, hemleverans av mat och tar in hantverkare vid behov).
Så länge jag får komma till stallet regelbundet så känns det som jag reder ut resten hemma. Det är väl mer sambons tanke om att jag kanske ska minska på stalltiden för att få mer tid över, men jag känner snarare att jag behöver stalltid för att orka. Så det är nog mest hans inställning som jag inte håller med om :cautious:
Svärmor bor granne med oss och är barnvakt åt Ebba några gånger i veckan och det hjälper med :)
 
Typ nån fräschare kycklingsallad eller nåt sånt? Eller kallskuret och potatissallad med vinägrett?

En kompis bjöd på nåt så enkelt som korv med bröd, dopet var hemma hos henne så där fick vi korv, sen va fikat på ett annat ställe så tog liten stund mellan korv och fika. Men vill man ha lite finare så tror jag på någon kycklingsallad, kanske med pasta till och lite olika såser :)
 
En kompis bjöd på nåt så enkelt som korv med bröd, dopet var hemma hos henne så där fick vi korv, sen va fikat på ett annat ställe så tog liten stund mellan korv och fika. Men vill man ha lite finare så tror jag på någon kycklingsallad, kanske med pasta till och lite olika såser :)
Det får nog bli nån typ av kall mat i alla fall, varm mat tycker jag inte är så lockande på sommaren.
 
Har börjat dra i tåtarna inför dopet, kyrka bokad och cateringfirman ska ge offert. Syrran är konditor/bagare så hon gör tårtor.
Frågan är bara vad man ska bjuda på för typ av mat? Nåt lätt eller nåt rejält?dopet är 13,00 så jag skulle tro att folk kanske äter nån typ brunch innan?
Även här roddas det med dop idag. Vi kommer nog bjuda på ngn typ av kallskuret
 
Även här roddas det med dop idag. Vi kommer nog bjuda på ngn typ av kallskuret
Tycker det känns som det får bli det, brukar passa med sånt när det är några som ska ha specialkost dessutom, då kan dom plocka det som dom kan äta.
(Får bara hoppas min familj har rätt angående cateringfirman, har inte ätit deras mat själv eftersom jag bor 36mil bort:D)
 
Jag har sjukt ont i lederna i händerna när jag böjer på fingrarna. Det har kommit i samband med att mina fötter har börjat svullna. Finns det något att göra eller försvinner det sen efter fl.??
 
Jag har sjukt ont i lederna i händerna när jag böjer på fingrarna. Det har kommit i samband med att mina fötter har börjat svullna. Finns det något att göra eller försvinner det sen efter fl.??

Du kan linda handlederna. Jag gör det till natten så jag inte ska böja för mycket på dom (blir värre då). Här sjukt ont i mina fingrar och har domningar i fingertopparna. Har du handledsotroser funkar det bäst men det är ju inget man går och köper för någon dag.

Det ska försvinna så fort vätskan försvinner.
 
Gör det! Jag använde bara amninsnapp första veckorna o sen fasade jag sakta ut, han blir tio veckor imorrn men inte förrän sista veckan jag varit helt utan. Har sluppit allt vad ömma bröstvårtor heter :)

Har beställt! De här blåorna som spricker är en ren mardröm! Dessutom suger hon lite snett hur jag än sitter eller ligger. Det här med amning är betydligt knepigare än jag trodde det skulle vara!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 215
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 438
Senast: Manji
·
Svar
1 479
· Visningar
79 232
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
17 851
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp