Vårföräldrar 2017 del 6

Viktor sover i vagnen men måste rulla den så jag sitter som en ostkrok och börjar få ont typ överallt. Har fått lite gjort iaf.
Vagn är bra grejer! Sammy har sovit som en stock i sin efter bad och mat 10.30. Så hela huset är städat:bow: Fast nu vill mina tuttar att han ska vakna:cautious:
Vilka underbara bilder du tagit på Viktor förresten:love:
 
Vagn är bra grejer! Sammy har sovit som en stock i sin efter bad och mat 10.30. Så hela huset är städat:bow: Fast nu vill mina tuttar att han ska vakna:cautious:
Vilka underbara bilder du tagit på Viktor förresten:love:

Inte jag, vi betalade fotograf Elin Stahre (och har köpt rättigheterna så till vida att vi får använda de privat typ såhär). Min talang är noll :p
 
Det blev tokvarmt i dag (27-28 i skuggan) om man jämför med hur det varit = två griniga barn.
I går var jag på kurs och fröken sov sig igenom hela dagen. På pendeltåget kom en riktig kaskadspya, kostymmannen bredvid mig såg ganska besvärad ut... Han klarade sig men jag luktade inte så gott resten av tågresan.
 
Igår kl 14.53, fem dagar före bf, kom bebis. En liten flicka. Förlossningen blev både längre och tuffare än jag trott, andra barnet ska ju gå så mycket lättare säger ju de flesta!? Nu mår vi iaf bra och vilar på patienthotellet, förmodligen åker vi hem till storebror imorgon. Hon vägde 3455g och var 49cm lång så betydligt större än storebror. Förlossningsberättelse och uppdatering av listan kommer när jag har tillgång till dator igen.
 
Igår kl 14.53, fem dagar före bf, kom bebis. En liten flicka. Förlossningen blev både längre och tuffare än jag trott, andra barnet ska ju gå så mycket lättare säger ju de flesta!? Nu mår vi iaf bra och vilar på patienthotellet, förmodligen åker vi hem till storebror imorgon. Hon vägde 3455g och var 49cm lång så betydligt större än storebror. Förlossningsberättelse och uppdatering av listan kommer när jag har tillgång till dator igen.
Stort grattis:love:
 
Igår kl 14.53, fem dagar före bf, kom bebis. En liten flicka. Förlossningen blev både längre och tuffare än jag trott, andra barnet ska ju gå så mycket lättare säger ju de flesta!? Nu mår vi iaf bra och vilar på patienthotellet, förmodligen åker vi hem till storebror imorgon. Hon vägde 3455g och var 49cm lång så betydligt större än storebror. Förlossningsberättelse och uppdatering av listan kommer när jag har tillgång till dator igen.

Grattis :heart
 
Märta är i dag en vecka gammal! :love:

I natt sov hon för första gången i sin egna säng som vi ställt intill min så att jag kan komma åt att klappa på henne om hon skulle vilja ha närhet. Hon sov jättebra!! :banana:Vaknade vid 03 och ville ha mat sedan somnade hon om i sin säng igen och sov till 7 i morse. Nu sover hon igen i vagnen. Måste säga att hon hittils är väldigt lätt att ha att göra med, sover lugnt och kan lämnas ensam på soffan eller vagnen mellan måltiderna vilket ger mig möjlighet att pyssla med annat eller bara vila. Hoppas att det håller i sig så!

I dag kommer BM hit för hembesök och vägning.

Hejja hejja alla bebisar som är kvar!!! :bump:

Oh, vad härligt det låter med en bebis som kan sova själv! :up: Min lilla här hemma vägrar sova själv dagtid, när det är mörkt kan jag få henne att sova "själv" i babynestet mellan oss om jag ammar henne till sömns liggandes däri, men all annan tid vill hon bara sova på mig.. :meh: Är bara någon enstaka gång vi fått henne att somna i vagnen eller någon annanstans.. Känner mig så låst :(
 
Igår kl 14.53, fem dagar före bf, kom bebis. En liten flicka. Förlossningen blev både längre och tuffare än jag trott, andra barnet ska ju gå så mycket lättare säger ju de flesta!? Nu mår vi iaf bra och vilar på patienthotellet, förmodligen åker vi hem till storebror imorgon. Hon vägde 3455g och var 49cm lång så betydligt större än storebror. Förlossningsberättelse och uppdatering av listan kommer när jag har tillgång till dator igen.

Grattis :bump:
 
Oh, vad härligt det låter med en bebis som kan sova själv! :up: Min lilla här hemma vägrar sova själv dagtid, när det är mörkt kan jag få henne att sova "själv" i babynestet mellan oss om jag ammar henne till sömns liggandes däri, men all annan tid vill hon bara sova på mig.. :meh: Är bara någon enstaka gång vi fått henne att somna i vagnen eller någon annanstans.. Känner mig så låst :(
Låter jobbigt.. Går det inte att lägga henne sovande i vagnen/vaggan? Eller vaknar hon?
Det är ju guld när dom kan sova själv, för det ör ju rätt många timmar per dygn dom sover.
 
Oh, vad härligt det låter med en bebis som kan sova själv! :up: Min lilla här hemma vägrar sova själv dagtid, när det är mörkt kan jag få henne att sova "själv" i babynestet mellan oss om jag ammar henne till sömns liggandes däri, men all annan tid vill hon bara sova på mig.. :meh: Är bara någon enstaka gång vi fått henne att somna i vagnen eller någon annanstans.. Känner mig så låst :(

Man är galet låst.

Hjälper med bärdon tycker jag. Bär omväxlande i sjal, ergobaby och en connecta-sele.

Jag hoppades att han skulle sova i vagnen för sig själv ett par timmar om dagen. Nope.

Vissa dagar är det galet tungt mentalt, speciellt när han är mycket ledsen också. Går över fort som tur är.
 
Oh, vad härligt det låter med en bebis som kan sova själv! :up: Min lilla här hemma vägrar sova själv dagtid, när det är mörkt kan jag få henne att sova "själv" i babynestet mellan oss om jag ammar henne till sömns liggandes däri, men all annan tid vill hon bara sova på mig.. :meh: Är bara någon enstaka gång vi fått henne att somna i vagnen eller någon annanstans.. Känner mig så låst :(

Första dagarna var hon sån. Kändes som om hon inte riktigt var trygg i allt det nya. Nu kan hon kinka någon gång och vilja somna på mig eller sin pappa. Men oftast är hon så trött efter amningen att hon somnar och då är det väldigt lätt att lägga henne i soffan eller vagnen för att sova vidare. Det svåraste är att få henne att somna på natten när vi ska lägga oss. Då får hon somna på mig sen lägger jag henne i sin säng och klappar på henne tills hon somnar.
 
62BDDF2A-36E8-46C2-A341-D1A64571612C_zpsfewbnqy8.jpg


Viktor sover helst såhär.
Ibland kan jag smyga iväg tidig morgon eller sen kväll.

9B78A2B1-30C7-463F-A5EE-9C43EE9D5F1E_zpsbygh2o33.jpg


Så jag bär och bär och bär.
 
Låter jobbigt.. Går det inte att lägga henne sovande i vagnen/vaggan? Eller vaknar hon?
Det är ju guld när dom kan sova själv, för det ör ju rätt många timmar per dygn dom sover.

Nej, hon vaknar så fort man lyfter i henne.. :arghh: Och vaknar man så ska man äta och äter man så somnar man oftast... Som en ond cirkel :crazy:

Man är galet låst.

Hjälper med bärdon tycker jag. Bär omväxlande i sjal, ergobaby och en connecta-sele.

Jag hoppades att han skulle sova i vagnen för sig själv ett par timmar om dagen. Nope.

Vissa dagar är det galet tungt mentalt, speciellt när han är mycket ledsen också. Går över fort som tur är.

Jag har en trikåsjal som jag burit lite i, men hon gillar inte riktigt att sitta fast med huvudet och sen blir det för varmt så hon blir ledsen av det...:( Vi har köpt en sele (BB one air) som kom härom dagen och den är svalare så den funkar en stund, men hon vill inte sitta i den länge heller..

Tur de växer och utvecklas fort.. Förhoppningsvis kan hon snart sova "själv". Bara å härda ut :p
 
Igår kl 14.53, fem dagar före bf, kom bebis. En liten flicka. Förlossningen blev både längre och tuffare än jag trott, andra barnet ska ju gå så mycket lättare säger ju de flesta!? Nu mår vi iaf bra och vilar på patienthotellet, förmodligen åker vi hem till storebror imorgon. Hon vägde 3455g och var 49cm lång så betydligt större än storebror. Förlossningsberättelse och uppdatering av listan kommer när jag har tillgång till dator igen.

Grattis ❤
 
Stackars tvåan har 39,6 i feber, ont i magen o hals samt kräker. Var på vårdcentralen och fick antibiotika. Halsinfektion.

Lite rädd att Edda också ska få skiten men hoppas verkligen inte det. Borde vara ganska lugnt. Frågade läkaren som bara sa att tvåan inte fick pussa lillasyster just nu...
 
Igår kl 14.53, fem dagar före bf, kom bebis. En liten flicka. Förlossningen blev både längre och tuffare än jag trott, andra barnet ska ju gå så mycket lättare säger ju de flesta!? Nu mår vi iaf bra och vilar på patienthotellet, förmodligen åker vi hem till storebror imorgon. Hon vägde 3455g och var 49cm lång så betydligt större än storebror. Förlossningsberättelse och uppdatering av listan kommer när jag har tillgång till dator igen.
Grattis :heart
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 782
Senast: sthu
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 380
Senast: Manji
·
Svar
1 138
· Visningar
61 926
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
17 363
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp