Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min tar alltid en tutte innan hon går upp ur sängen ;)

Jag har ju slutat amma ;)

Sammy får amma på morgonen, men jag försöker fasa ut även den nu och ammar bara en liten stund sen går vi ner och gör välling eller gröt. Ammar bara för att undvika svältkatastrofer:rofl: (han är oftast väldigt hungrig eftersom han inte äter alls på natten utan sover 21.30-06 i ett sträck)

Lilla fröken sover ca 20-07:p. Vaknar hon vid 6 får hon en flaska och då är nöden inte lika påtaglig när vi bestämmer oss för att kliva upp :D
 
Här har Flisan fått Bastians hosta. Tyvärr finns det ingenting att göra när de är så små utom vätsa och näsdroppar så vi sover sittandes i soffan med henne. :(
Var på vc igår då hon hostat så länge så de ville kolla att det inte var lunginflammation. Fick ta stick i tån och satt bara och busade med storebror medan det skedde :love: Hon rycke inte ens till :)
 
Här har Flisan fått Bastians hosta. Tyvärr finns det ingenting att göra när de är så små utom vätsa och näsdroppar så vi sover sittandes i soffan med henne. :(
Var på vc igår då hon hostat så länge så de ville kolla att det inte var lunginflammation. Fick ta stick i tån och satt bara och busade med storebror medan det skedde :love: Hon rycke inte ens till :)

Usch stackarn :heart
 
20171204-154053.jpg
O har knäckt koden för framåt och upptäcker alla farliga platser i lägenheten. All vaken tid ska helst spenderas på golvet. Dagarna är intensiva men nätterna är väldigt lugna. Han vaknar typ 4 gånger så det känns riktigt skönt.
20171204-154053.jpg

20171204-154053
 
Stopp i hela avloppet i stugan som vi hyr i falun, detsamma hände sist vi hyrde stuga i smedjebacken när jag skulle hälsa på min vfuskola. Strax efter att vi upptäckte stopp hostar C tills han kräks i sängen där vi ska sova. Stor del av all kvällsmat kom upp. Haft svårt att komma till ro, nu sover han medans jag sitter och vaggar. Skola från 8,30-17 och vi åkte hemifrån 5 imorse, vilken dag :arghh:
 
Vi funderar på öroninflammation, idag när sambon försökt söva C hade han bara skrikit. Nu somnade han runt halv sju rätt fort men vaknade ganska snabbt igen och nu kan han bara sova liggandes i famnen. Har nån av era (eller tidigare barn) haft öroninflammation?
 
Vi funderar på öroninflammation, idag när sambon försökt söva C hade han bara skrikit. Nu somnade han runt halv sju rätt fort men vaknade ganska snabbt igen och nu kan han bara sova liggandes i famnen. Har nån av era (eller tidigare barn) haft öroninflammation?
Flisan har haft men hon var bara ett par veckor då.
 
Hon var tokförkyld och ville inte/ orkade inte äta så jag fick mjölkstockning.

Kom på att sonen också haft. Han var jättedålig men hade även halsfluss och ögoninflammation samtidigt.

Jag har ju haft satans virusinfektion i två veckor nu, aldrig haft så ont i halsen så länge, känns som knivar i halsen, trycker från öronen ner i käkarna och ut i tungan. Har dock inga halsmandlar så borde inte vara halsfluss, men vore ju inte så konstigt om jag smittat cornelis. Dock så är han inte så jätteförkyld... men hade ju feber och bajsade vatten i förra veckan...
 
Vi funderar på öroninflammation, idag när sambon försökt söva C hade han bara skrikit. Nu somnade han runt halv sju rätt fort men vaknade ganska snabbt igen och nu kan han bara sova liggandes i famnen. Har nån av era (eller tidigare barn) haft öroninflammation?
Min yngsta kräks av öroninflammation. Det andra symptomen är också rätt vanliga vid öroninflammation, att de har svårt att komma till ro, somnar men vaknar efter ett tag oftast ledsna samt sover bäst med huvudet högt. Har två öronbarn själv, nu 4 och 6 år. Brukar ge Alvedon eller Ipren för att dämpa smärtan samt nässpray tills vi får komma in till VC. Tror man behandlar alla under två år.
/ Qbaby
 
Min yngsta kräks av öroninflammation. Det andra symptomen är också rätt vanliga vid öroninflammation, att de har svårt att komma till ro, somnar men vaknar efter ett tag oftast ledsna samt sover bäst med huvudet högt. Har två öronbarn själv, nu 4 och 6 år. Brukar ge Alvedon eller Ipren för att dämpa smärtan samt nässpray tills vi får komma in till VC. Tror man behandlar alla under två år.
/ Qbaby

Skickade sambon till affärn för att köpa alvedon. Så typiskt när vi inte är hemma, har varken alvedon, termometer eller barnnässprayen hemma... Hur gör man om man vill åka till vc där man inte bor?! Någon somvet?
 
Skickade sambon till affärn för att köpa alvedon. Så typiskt när vi inte är hemma, har varken alvedon, termometer eller barnnässprayen hemma... Hur gör man om man vill åka till vc där man inte bor?! Någon somvet?
Kontakta 1177 och beskriv symptomen och var ni befinner er så brukar de kunna hjälpa till.
 
Skickade sambon till affärn för att köpa alvedon. Så typiskt när vi inte är hemma, har varken alvedon, termometer eller barnnässprayen hemma... Hur gör man om man vill åka till vc där man inte bor?! Någon somvet?

Antingen ringer du 1177 eller direkt till den BUMM som finns i närheten. Låter onekligen som öroninflammation.

Krya på er :heart
 
Känns som sjutusen uppvak inatt och han grät och ville snutta varje gång. Puh. Nu är vi vakna för pappan kom på att han behöver tanka och jag har kortet i tröjan jag hade i lördags men vet inte var jag tog av den. Synd att han inte kom på det igår kväll istället...
 
Har påbörjat projekt "sluta-dra-mamma-i-håret" och har mössa dygnet runt. Första kvällen snart :o
Hår är väldigt spännande, Sammy tar väldigt gärna tag i håret om han är inom räckhåll, tar genast bort hans händer och ”ajjar”. Förhoppningsvis slutar han inom kort.. Om inte annat så blir det nog inte lika lätt att få tag i efter klippningen imorgon, mamman ska lyxa med klipp och slingning:p:bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 969
Senast: orkide
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
2 080
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 650
Senast: Blyger
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 056
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp