Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fröken sov i sin säng i vardagsrummet inatt. Fick gå upp och trösta/ natt mata fyra gånger. Och idag var jag hos benknäckaren så nu är jag helt slut i både kropp och knopp.

Vi ger henne ett par nätter för att se pm det blir bättre, men fortsätter hon vakna så får hon flytta in till oss igen så jag slipper gå upp iaf.
 
Fröken sov i sin säng i vardagsrummet inatt. Fick gå upp och trösta/ natt mata fyra gånger. Och idag var jag hos benknäckaren så nu är jag helt slut i både kropp och knopp.

Vi ger henne ett par nätter för att se pm det blir bättre, men fortsätter hon vakna så får hon flytta in till oss igen så jag slipper gå upp iaf.

Vi har också funderat på att flytta över C i sitt rum men inte gjort slag i saken.

Vill först få in att sluta nattamma, men det projektet blir för stunden framskjutet tills han är frisk igen! Tur att jag har rätt mkt mjölk kvar, så att jag hyffsat kan amma rätt mkt igen. Mamma har dock köpt med majsvälling idag, tror inte mjölken räcker fullt ut och han behöver få i sig vätska. Bajsat bara vatten sen imorse :( barnkliniken tyckte vi skulle vänta någon dag eller två. Blir han loj eller att febern och diarren inte ger sig så skulle vi återkomma.
 
Hur mycket äter era små? Tycker det är svårt att veta hur mycket han ska ha, men så länge han är nöjd antar jag att får tillräckligt. Så här ser det ut för oss nu:
Ca 8 en portion gröt
11.30 en halv burk mat + lite fruktpure
14.00 en halv banan eller någon annan frukt
17.00 en halv burk mat + fruktpure
19.00 150ml ersättning innan läggdags
Under natten äter han sedan 220ml ersättning.
Och på dagen får han några majskrokar, nåt kex eller riskaka eller liknande ett par gånger.

Många man pratar med verkar ge barnen betydligt mer mat men efter en halv burk visar han tydligt att han inte vill ha mer.
 
Hur mycket äter era små? Tycker det är svårt att veta hur mycket han ska ha, men så länge han är nöjd antar jag att får tillräckligt. Så här ser det ut för oss nu:
Ca 8 en portion gröt
11.30 en halv burk mat + lite fruktpure
14.00 en halv banan eller någon annan frukt
17.00 en halv burk mat + fruktpure
19.00 150ml ersättning innan läggdags
Under natten äter han sedan 220ml ersättning.
Och på dagen får han några majskrokar, nåt kex eller riskaka eller liknande ett par gånger.

Många man pratar med verkar ge barnen betydligt mer mat men efter en halv burk visar han tydligt att han inte vill ha mer.

Jag inbillar mig att man kan lita på sitt barn oftast, speciellt eftersom ersättning fortfarande ingår i kosten :) tror inte på att tvinga och truga utan det ska vara gott och kul att äta :) cornelis äter nog oftast lite mer, eller kanske liknande. Han får ingen fruktpure efter maten men äter istället oftast mer mat! Vi ammar på kväll och morgon samt ibland på dagen.
 
Hur mycket äter era små? Tycker det är svårt att veta hur mycket han ska ha, men så länge han är nöjd antar jag att får tillräckligt. Så här ser det ut för oss nu:
Ca 8 en portion gröt
11.30 en halv burk mat + lite fruktpure
14.00 en halv banan eller någon annan frukt
17.00 en halv burk mat + fruktpure
19.00 150ml ersättning innan läggdags
Under natten äter han sedan 220ml ersättning.
Och på dagen får han några majskrokar, nåt kex eller riskaka eller liknande ett par gånger.

Många man pratar med verkar ge barnen betydligt mer mat men efter en halv burk visar han tydligt att han inte vill ha mer.

05:00 amning (eventuellt)
08:00 gröt
12:00 fruktris eller yoghurt med havre alt fruktpure och amning
17:00 småplock av det vi äter, majskrokar, amning
19:00 amning
Ev. En amning under natten

Flisan äter inte särskilt mycket. Varken mat eller amning faktiskt. O_o Tanken är att middagen ska bli mer matig för henne. Även lunchen borde vara det men hon är inte så sugen då.
 
Ca 05-06 någonstans amning
08 en halv macka o en halv portion gröt
10:30 förmiddagsfika någon fruktpure, ca 1dl + amning
13 ca 1 dl mat + lite frukt(puré)
15 ca lite frukt, amning
17 kvällsmat, äter vår mat
19 välling
20 amning inför natten

8 månader
 
O ammar typ en gång i timmen.
12.00 lite gröt/ fruktpure typ 2 msk
17.30 mos av grönsaker typ 2 msk
20.00 120 ml ersättning
 
Hur mycket äter era små? Tycker det är svårt att veta hur mycket han ska ha, men så länge han är nöjd antar jag att får tillräckligt. Så här ser det ut för oss nu:
Ca 8 en portion gröt
11.30 en halv burk mat + lite fruktpure
14.00 en halv banan eller någon annan frukt
17.00 en halv burk mat + fruktpure
19.00 150ml ersättning innan läggdags
Under natten äter han sedan 220ml ersättning.
Och på dagen får han några majskrokar, nåt kex eller riskaka eller liknande ett par gånger.

Många man pratar med verkar ge barnen betydligt mer mat men efter en halv burk visar han tydligt att han inte vill ha mer.


Ingen aning, han ammar mest. Erbjuds frukost lunch osv och äter ett par bitar, han får plockmat/hela bitar men äter inte hela måltider.
 
Sammy äter typ så här under en dag:

06 -amning, inte så seriös amning utan mest mys typ 15min.
07.30 -1portion gröt
10,30 -youghurt med fruktpure
13.30 -mat, mängd som i en burk men oftast hemlagat
16.30 -2dl havrevälling
18.30 -kräm/fruktpure ca 1.5dl
21 -2dl havrevälling

Han får mat när han visar att han är hungrig, har ju varit lite flugviktare så han får bestämma:)

Ammar i stort sett ingenting längre, det förs mest som en liten mysstund då och då.
 
Ungefär så här äter Ebba:
Morgon: En portion gröt, lite fruktpuré
Fm: 90 ml ersättning
Lunch: 1/2 burk barnmat
Em: 150 ml ersättning
Kväll: En portion gröt, fruktpuré
Innan läggdags: 120-150 ml ersättning

Tiderna varierar lite, det beror på när vi går upp :)
 
Här äts det ungefär såhär för tillfället, men det varierar :p
Frukost: En portion gröt, plock med rån, leverpastejbitar. Ibland grötpinnar.

Under dagen lite majskrokar och nån frukt i bitar, ev plommonpuré. Smakar på min lunch om det är lämpligt.

Middag har senaste dagarna varit 1/3 burk barnmat då vi försöker "äta ur" frysen då den i stort sett lagt av så vi vill inte att saker ska ligga och bli dåliga så tyvärr blir det mycket hel och halvfabrikat till middag just nu :angel:
Sen brukar hon oftast dra i sig en flaska välling, 220ml typ, strax efter middagen innan hon somnar.

Ammar gör vi fritt så det gör hon ca 10-12ggr/dygn.

Hon är 7 månader
 
Simmat. Eller glidit omkring och tuggat på lite leksaker. Satt som en igel på min sida så ingen idé att provocera. Dök för foto en gång iaf och det gick fint :)

Man ser ännu lite mer av tänderna i överkäken men de är inte igenom ännu. Han snuttar massor, tuttarna tolkar det som beställning på mer och är enorma igen efter att ha varit lite trötta. Vill snutta mitt i lek, stående :cautious:Rullar runt i sängen och kommer för att snutta lite osv.
 
Efter besöket hos benknäckaren igår så sov jag som en prinsessa bortsett från dem gångerna jag fick gå upp till fröken.
Men jag är så satans trött och öm i ryggen idag. Han sa att jag var sne typ överallt och höften skakade han bara på huvudet åt, så är väl inte konstigt iofs att jag är öm idag om jag går rakt för första gången på drygt 2 år.
 
Nattstök.. Jag har tappat räkningen på hur många nätter i rad jag inte får sova ordentligt. Maken klagade i helgen på att jag klagar på att jag är trött hela tiden.
Ett ont öga och en åthutning senare så hoppas jag att han inte vågar säga så igen.
Han saknar mitt gamla jag, när jag alltid var glad och positiv jämt.
Det är svårt att vara det när man inte har sovit en hel natt på 11 månader, och har huvudansvaret för 3 vilda huliganer jämt...
Jag ska börja jobba lite smått i januari, mohahaha! Då ska han få känna på det glamorösa småbarns vardagen med 3 barn :sneaky:
 
Nattstök.. Jag har tappat räkningen på hur många nätter i rad jag inte får sova ordentligt. Maken klagade i helgen på att jag klagar på att jag är trött hela tiden.
Ett ont öga och en åthutning senare så hoppas jag att han inte vågar säga så igen.
Han saknar mitt gamla jag, när jag alltid var glad och positiv jämt.
Det är svårt att vara det när man inte har sovit en hel natt på 11 månader, och har huvudansvaret för 3 vilda huliganer jämt...
Jag ska börja jobba lite smått i januari, mohahaha! Då ska han få känna på det glamorösa småbarns vardagen med 3 barn :sneaky:

Min sambo har också typ klagat o sagt att det vore mysigt att kolla film nåm gång och sådär (jag däckar ofta med C), men nu har han tagit C några nätter med uppvak och sagt att han känner sig överkörd av en ångvält. Välkommen till verkligheten lixom!
 
Sovit utan amningsbh/amningslinne med inlägg för första gången sedan innan Sammy föddes (Kände mej nästan som en frisläppt hippie, -Låt dom fladdra:laugh:!!!)
Bästa av allt UTAN läckage!!
Får inte några som helst spänningar i brösten längre men kan ändå ”mys-amma” lite då och då men skulle garanterat kunna sluta helt med det också, Sammy ratar bröstet för det mesta ändå. Han har liksom inte tid längre:rofl:
 
Sovit utan amningsbh/amningslinne med inlägg för första gången sedan innan Sammy föddes (Kände mej nästan som en frisläppt hippie, -Låt dom fladdra:laugh:!!!)
Bästa av allt UTAN läckage!!
Får inte några som helst spänningar i brösten längre men kan ändå ”mys-amma” lite då och då men skulle garanterat kunna sluta helt med det också, Sammy ratar bröstet för det mesta ändå. Han har liksom inte tid längre:rofl:
Lyckost
Jag kan fortfarande agera fontän :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 875
Senast: orkide
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
2 059
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 483
Senast: Blyger
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 424
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp