Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bebisen har blitt stor. Inom loppet av bara några dagar har hon lär sig at krypa likasnabbt som jag går och att ställa sig mot möbler helt utan hjälp. Herregud vad tiden går fort nu. Men fortfarande inga bissingar i sikte.

Det går på tok för fort... C vill bara gå och gå genom att hålla våra fingrar, han kommer krypandes, reser sig, tar tag i ens händer och drar med en iväg på promenad. Trodde dock att han skulle vara påväg att gå själv redan, för han har varit rätt tidig med annat men han väntar lite med det som tur är!
 
Jag jobbade igår :love:
Att få tänka klart en tanke utan att bli avbruten flera gånger, att få äta lunch ifred :eek: Gå på toa själv :nailbiting:

Jag insåg snabbt att jag behöver lämna boet oftare! Och som en skänk från ovan så tog Maja flaskan med välling för första gången i sitt liv igår :banana:
Nu kan pappan ta barnet en hel natt, så att jag kan gå ut och bara vara jag :love:
 
Har bokat proffsfotografering på Vs ettårsdag. Vi missar simningen men det är sportlov då så det gör nog inget...

Nu är frågan vad han ska ha på sig?

Funderar på något ulligt kanske.
 
Hahaha verkar vara något med denna dagen. O har sovit själv i liggdelen och somnat om en gång själv. :confused: Trodde jag skulle mörda kaninen när han bestämde sig för att köra race mitt bland Os leksaker så allt flög åt olika håll. O tittade upp på oss och vände sig om och somnade. O_o
 
Ella har bara kunnat somna om man aktivt sövt henne med amning, sele, famn, vagn etc. olika i perioder vad som fungerat. Just nu har det bara varit vagn ute som fungerat ett tag vilket är lite drygt kvällstid.. Så ikväll tänkte jag att det var dags att försöka påbörja att hitta en metod så man kan natta henne i sängen och så småningom att kunna somna mer självständigt. Att sjunga eller lyssna på musik fungerar inte för hon är för rastlös. Men så hittade jag en avslappningsvideo för barn på Youtube när jag sökte efter godnattsagor och 15 minuter senare ligger övertrötta lilla fröken här i min famn och snusar :heart så vill tipsa om den :)

Snabbaste nattningen någonsin :eek: Tack för tipset! :up::bow:
 
Snabbaste nattningen någonsin :eek: Tack för tipset! :up::bow:
Kul att den funkade för fler! :) Här funkade den inte alls igår, men hade inte samma upplägg innan så kanske kan ha berott på det.. Ikväll nattade pappan när jag var och red så då blev det vagnen som vanligt :p Ska testa videon igen imorgon för det var jätteskönt att hon somnade så enkelt :D
 
Kul att den funkade för fler! :) Här funkade den inte alls igår, men hade inte samma upplägg innan så kanske kan ha berott på det.. Ikväll nattade pappan när jag var och red så då blev det vagnen som vanligt :p Ska testa videon igen imorgon för det var jätteskönt att hon somnade så enkelt :D

Vi gjorde som vanligt (lek, pyjamas, ersättning hos pappan) men istället för att somna vid bröstet så satte jag igång klippet. Han somnade i min famn inom loppet av 2 min efter att det var slut utan bröst!
 
Snöstorm här idag. Ska försöka gå ner till föräldragruppen som börjar idag efter jullovet. Tror dock inte det blir så många i detta skitväder.
 
Vi har börjat provocera för mjölkprotein. O går gick vi in på andra veckan och i natt var det skrik och tårar i flera timmar :(. Det var nog den värsta natten hittills i hennes liv så vi backar ett steg och ser vad som sker.
 
Mysmorgon delux med Sammy, maken fick avbryta pappaledigheten för ett ”akutjobb” över dagen så vi gosade ner oss under täcket en stund extra och nu njuter jag av kopiösa mängder kaffe medan liten roar sej i babygymmet:up: Skönt med lite lugn dag!!
Om ett par veckor är huskaoset äntligen över, beräknar att vara klara med alla ytskikt denna veckan sen kan dom montera köket när dom vill. Som jag ska njuta av att ha allt på en och samma våning:love:
 
Vi har börjat provocera för mjölkprotein. O går gick vi in på andra veckan och i natt var det skrik och tårar i flera timmar :(. Det var nog den värsta natten hittills i hennes liv så vi backar ett steg och ser vad som sker.

Stackars liten :heart Vi fick en ofrivillig provokation vid nyår så vi behöver inte provocera nu.
 
Ledsen och vaken natt. Gissar på tänderna. Struntade i Kyrkis och han nyser grönt snor så det var nog lika bra.
 
Funderar på att sluta amma men hur fasen gör man? Just nu kör vi fri amning och mat 3 ggr per dag. Han livnär sig inte enbart på maten han äter och känns knas att ge ersättning istället. Eller? Ett första mål är att sluta amma dagtid tänker jag. Hur gjorde ni/tänker ni göra?
 
Funderar på att sluta amma men hur fasen gör man? Just nu kör vi fri amning och mat 3 ggr per dag. Han livnär sig inte enbart på maten han äter och känns knas att ge ersättning istället. Eller? Ett första mål är att sluta amma dagtid tänker jag. Hur gjorde ni/tänker ni göra?

Vissa dagar vill jag sluta nu bums. Som ikväll när han bet mig hårt i sömnen :eek: Men oftast hoppas jag att han ska sluta självmant så småningom. Försöker först och främst ge mat och vatten på dagtid. Men det blir ju en del tuttande ändå när han ska sova eller visar att han vill.

Så eh ingen plan, hoppas barnet löser det :angel:
 
Vissa dagar vill jag sluta nu bums. Som ikväll när han bet mig hårt i sömnen :eek: Men oftast hoppas jag att han ska sluta självmant så småningom. Försöker först och främst ge mat och vatten på dagtid. Men det blir ju en del tuttande ändå när han ska sova eller visar att han vill.

Så eh ingen plan, hoppas barnet löser det :angel:

Jag kände att det sista lilla skimmret med amningen försvann i igår kväll när han låg och nöp mig i armen/ andra bröstvårtan samtidigt som han tuggade på bröstet han hade i munnen. Han bytte dessutom bröst 250 ggr på en timme innan han äntligen somnade. :arghh: Jag har också egentligen en förhoppning om ett barnstyrt amningsavslut men tålamodet börjar tryta.
 
Funderar på att sluta amma men hur fasen gör man? Just nu kör vi fri amning och mat 3 ggr per dag. Han livnär sig inte enbart på maten han äter och känns knas att ge ersättning istället. Eller? Ett första mål är att sluta amma dagtid tänker jag. Hur gjorde ni/tänker ni göra?
När jag slutade så slutade jag med den fria amningen (ammade bara som tröst om ingen annan tröst hjälpte) och började hålla det till fasta tider så som maten är tänkt att ges med 6mål/dag. Sen drog jag ner till morgon och kvällsamning och ersatte amningen med mat efterhand. Har inte gett ersättning, han totalvägrade det.
Drog ut på det under rätt lång tid för att inte chocka honom och lilla magen. Nattamningen slutade han självmant med när han började äta kvällsgröt och började sova hela nätter. Sen börjad han bli ointresserad av morgon och kvällsamningen också och slabbade mest så då la jag ner och det gick väldigt smidigt. Han bökade några kvällar men sen har det gått kanon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 744
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
1 967
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 235
Senast: Blyger
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 055
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp