Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att samsova är underskattat :love:
Jäkligt jobbigt stundtals, men dom växer upp så snabbt! Man får njuta av varje dag :heart
När jag ser tillbaka på min älsta dotters första år så ångrar jag att jag hade så bråttom och inte bara lät henne va.
Jag tycker likadant men jag fixar det tyvärr inte. Jag är sjukt lättväckt så jag vaknar redan som det är en himla massa gånger när sambon rör sig för mycket eller när det låter något, så att ha henne med i sängen hade inneburit nada sömn alls för mig.
 
Jag tycker likadant men jag fixar det tyvärr inte. Jag är sjukt lättväckt så jag vaknar redan som det är en himla massa gånger när sambon rör sig för mycket eller när det låter något, så att ha henne med i sängen hade inneburit nada sömn alls för mig.
Mitt inlägg var inte kritik till någon, jag hoppas att du inte tog det som det.
Alla gör det som fungerar bäst för dom!
 
Mitt inlägg var inte kritik till någon, jag hoppas att du inte tog det som det.
Alla gör det som fungerar bäst för dom!
Nä tog det inte som kritik. Gav bara mina 5 cent till ämnet :D


Efter att ha toppat vid 40,1 grader så satt jag och bebis i bubbelbadkaret en stund för att kyla ner kroppen. Så mycket göadare hon blev mitt lilla :heart men så fort vi hoppade ut och tog på blöja så sköt tempen i höjden igen. Så en omgång alvedon och en timmes nattning senare så sover hon. Får hoppas hon sover bättre inatt för jag är helt slut.:crazy:
 
O är drygt 7.5 månad och vi samsover för det mesta. Somnar han innan jag går och lägger mig så sover han i spjälsängen. Oftast hinner jag inte mer än lägga mig i sängen så vaknar han. Jag har inga problem med samsovning, huvudsaken är att vi får sova.
 
Nä tog det inte som kritik. Gav bara mina 5 cent till ämnet :D


Efter att ha toppat vid 40,1 grader så satt jag och bebis i bubbelbadkaret en stund för att kyla ner kroppen. Så mycket göadare hon blev mitt lilla :heart men så fort vi hoppade ut och tog på blöja så sköt tempen i höjden igen. Så en omgång alvedon och en timmes nattning senare så sover hon. Får hoppas hon sover bättre inatt för jag är helt slut.:crazy:

När O hade så hög feber varvade vi Alvedon och Ipren med 3 h i mellan på inrådan av BUMM. Det hjälpte att hålla ner febertopparna.

Krya på lilldamen. :heart
 
Jag tycker likadant men jag fixar det tyvärr inte. Jag är sjukt lättväckt så jag vaknar redan som det är en himla massa gånger när sambon rör sig för mycket eller när det låter något, så att ha henne med i sängen hade inneburit nada sömn alls för mig.
Sover inte bra med bebis i sängen vi heller, är också ruskigt lättväckt och är dessutom livrädd för psd.. Sammy har sovit i sin vagga med sänglarm stort sett alla nätter sedan han föddes, sen har det såklart varit oroliga nätter som han velat vara jättenära och då har han fått vara det.
 
Ligger mittemellan två barn. Den store har nog närmre 40 grader nu och gnyr i sömnen. (Antar att alvedonen slutat verka nu och det är rent h-e att ge henom så så länge hen inte vaknar avvaktar jag).
Lilla håller på att få två tänder i överkäken och är irriterad för det + förkylning.

Jag har ett tråkigt möte i morgon em men det ska faktiskt bli skönt att lämpa över barnen på pappan och åka iväg en stund... (Jag ska bara lyckas med konststycket att ta på mig rena kläder och komma iväg utan att få massa snorfläckar på tröjan :D)
 
V är lite tung i andningen, inte mycket sömn för mig då. Troligen för att han vill ligga lite knäppt för tillfället.
 
Mini sov faktiskt nästan hela natten. Hon vaknade vid 3 när sambon blev utringd på jobb och sen vid halv sju när hon tyckte de var morgon. Men bägge gångerna räckte det med att man gav vattenflaskan och att jag vände mig bort så somnade hon igen :bump: Vi börjar närma oss hela nätter känner jag :love:

Febern är lägre idag men ändock där. Storasyster är bara extra varm så ingen feber direkt men varmare än normalt samt hostar ordentligt. Får hoppas det går över snart.
 
I natt hände det. Han ramlade ur sängen. Som tur väl är blev han bara lite blåslagen. Vet inte hur vi ska göra nu. Han vägrar ju sova i spjälsängen.
20180201_074647.jpg
 
I natt hände det. Han ramlade ur sängen. Som tur väl är blev han bara lite blåslagen. Vet inte hur vi ska göra nu. Han vägrar ju sova i spjälsängen. Visa bifogad fil 10831
Aj då.. Sånt som händer, mini har ramlat ner en två tre gånger tror jag :o Antingen får ni ju leva med ett par riktiga helvetes nätter där han helt enkelt få stanna kvar i spjällsängen eller så får ni (du?) lägga dig på en madrass på golvet ett tag. Skulle han rulla ner där så märks det knappt. Och vem vet han kanske sover själv på madrassen om ett tag.
 
Gah
Flisan här gått från att sova 20-06 till att somna 23. Vakna 01. Vara vaken till 03 och därefter sova oroligt i famnen medan vi sitter i soffan. :arghh:
Det här måste få ett slut och jag funderar på om det går att manipulera hur hon sover dagtid för att få bättre nattsömn O_o
Hon brukar somna vid 08 när vi lämnar sonen samt 1-2 gånger på eftermiddagen. Vad tror ni om att sätta en tid då hon inte får sova längre på eftermiddagen?
 
Gah
Flisan här gått från att sova 20-06 till att somna 23. Vakna 01. Vara vaken till 03 och därefter sova oroligt i famnen medan vi sitter i soffan. :arghh:
Det här måste få ett slut och jag funderar på om det går att manipulera hur hon sover dagtid för att få bättre nattsömn O_o
Hon brukar somna vid 08 när vi lämnar sonen samt 1-2 gånger på eftermiddagen. Vad tror ni om att sätta en tid då hon inte får sova längre på eftermiddagen?
Det gör jag. Mini får sova hur hon vill på fm men på em får hon sova till absolut senast 17.00. Ananrs har jag ett helvete att få henne att somna på kvällen.
 
I natt hände det. Han ramlade ur sängen. Som tur väl är blev han bara lite blåslagen. Vet inte hur vi ska göra nu. Han vägrar ju sova i spjälsängen. Visa bifogad fil 10831
Stackars plutt med blåtira:heart
Jag hade nog tagit fighten om att sova i spjälsängen, bättre det än att ligga på helspänn själv och vara rädd att dom ramlar ur sängen på natten. Eller madrassera golvet runt sängen.
Vår säng är löjligt hög plus parkettgolv så vi hade fått ha målvaktsutrustning på Sammy om han sovit hos oss:laugh:
 
Stackars plutt med blåtira:heart
Jag hade nog tagit fighten om att sova i spjälsängen, bättre det än att ligga på helspänn själv och vara rädd att dom ramlar ur sängen på natten. Eller madrassera golvet runt sängen.
Vår säng är löjligt hög plus parkettgolv så vi hade fått ha målvaktsutrustning på Sammy om han sovit hos oss:laugh:

Vi har madrasser runt sängen men han blev ändå blåslagen. Funderar på att prova till helgen med att sova i egen säng men vet inte om jag klarar det. Är ju oftast själv på nätterna.

Vi har tagit bort benen på vår säng, men vi lämnar aldrig cornelis själv när han sover i vår säng utan då ligger vi alltid brevid!

Jag låg bredvid när det hände.

Aj då.. Sånt som händer, mini har ramlat ner en två tre gånger tror jag :o Antingen får ni ju leva med ett par riktiga helvetes nätter där han helt enkelt få stanna kvar i spjällsängen eller så får ni (du?) lägga dig på en madrass på golvet ett tag. Skulle han rulla ner där så märks det knappt. Och vem vet han kanske sover själv på madrassen om ett tag.

Just nu känns madrass på golvet som det smidigaste alternativet. Men får se.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 969
Senast: orkide
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
2 080
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 650
Senast: Blyger
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 056
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp