Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Träffade en annan bvc-sköterska idag pga vår ordinarie var sjuk. Tror jag ska byta till denna istället, hon var riktigt trevlig OCH insatt i allergier.

Lillfis hade vuxit 2 cm och gått upp 450 gram. Han har vuxit igen det han dippade förra gången. 73 cm lång och 9100 gram.

Gick till föräldragruppen efter bvc-besöket. Han däckade i famnen efter att ha pussat alla barnen.

20180409_142801.jpg
 
V verkar ha återfunnit någon form av aptit. Åt en rejäl näve blåbär till frukost tillsammans med en tsk cashewnötsmör och en hel bytta danonino barnkvarg, de små. Ger hellre osötad kvarg men just nu är allt han äter bra!

Sedan åt han ca 1dl milkshake gjord med gräddglass, grädde, nötsmör och banan.

Och ca 1dl barnmatsburk.

Massor för att vara V :banana: Middag idag blir pizza, hembakt :) Han sover nu så lär inte somna 18 :angel:
 
Natt två med barnet i eget rum. Igår sov han i sitt rum till 19-02 med bara 2 uppvak. Hämtade över honom i sängen mest bara för att jag själv sov så dåligt, han stökade dryga timmen innan han somna. I natt får vi se hur länge jag orkar.
 
Natt två med barnet i eget rum. Igår sov han i sitt rum till 19-02 med bara 2 uppvak. Hämtade över honom i sängen mest bara för att jag själv sov så dåligt, han stökade dryga timmen innan han somna. I natt får vi se hur länge jag orkar.
 
Natt två med barnet i eget rum. Igår sov han i sitt rum till 19-02 med bara 2 uppvak. Hämtade över honom i sängen mest bara för att jag själv sov så dåligt, han stökade dryga timmen innan han somna. I natt får vi se hur länge jag orkar.

Jag tror att jag ser fram emot att lägga fröken i eget rum men det som ska bli hennes rum är för närvarande en praktisk avstjälpningsplats så det måste röjas ur och tapetseras om. Vi hade som mål att det skulle vara gjort och färdigt nu men eftersom vi inte skrivit på köpepapperna än (och köpet helt plötsligt började kännas som att det skulle stupa på mållinjen) valde vi att avvakta.
 
Viktor har eget rum men lär väl sova där om tja tio år som det känns nu :rofl:

Senaste budet i nedläggningen av lokala skolan är att förskolan får vara kvar ändå och det vore ju skönt.

Närmsta andra förskola är knökfull så att få plats med 20-25 barn till är nog omöjligt.
 
Gravidillamående i kombo med megabajsblöja va ingen hit, hejdå till den frukosten:yuck: Sammy tittade på mej som om jag inte va riktigt klok när jag kastade mej mot toalettstolen samtidigt som jag höll honom på skötbordet med 1hand. Som tur är står skötbordet alldeles intill:cool:

Lillplutt är ungefär 1sek ifrån att stå/gå själv. Är man golvet hos honom så släpper han och står relativt stadigt ich man känner balansen är riktigt bra när man håller honom i händerna och går.

Tänk att han blir 1år nästa vecka, och lilla Filippa skulle blivit 2:love::heart
 
Viktor har eget rum men lär väl sova där om tja tio år som det känns nu :rofl:

Senaste budet i nedläggningen av lokala skolan är att förskolan får vara kvar ändå och det vore ju skönt.

Närmsta andra förskola är knökfull så att få plats med 20-25 barn till är nog omöjligt.


Vem vet min pojk gick ju från tuttmonster till att sova bättre själv på bara någon vecka. Hinner säkert ändras igen iof. I natt har vi bara ammat 4 gånger.
 
Vem vet min pojk gick ju från tuttmonster till att sova bättre själv på bara någon vecka. Hinner säkert ändras igen iof. I natt har vi bara ammat 4 gånger.

Han ammar inte så mycket på nätterna längre, har ett uppehåll ca 23-05 lite beroende på när han somnat.

Men ligga själv vägrar han.
 
Sitter och klurar på vart vi ska flytta bebisen. Just nu står hennes säng i vardagsrummet men där kanhon ju inte sova. Så antingen får hon flytta in i storasysters gigantiska rum eller så delar vi det gigantiska rummet i två så hon får ett eget . Rummet i fråga har varit två sovrum, förförra ägarna har bara rivit väggen imellan rummen så det blev ett stort.
 
Fröken hade en katstrofnatt. Hon vaknade fleeeeera gånger och bara gallskrek. Hon var totalt otröstlig. Vid 4 snåret fick hon en flaska välling och då äntligen sov hon sammanhängande fram till åtta. Hon hade fått både mat och välling på kvällen så jag tror inte hon var hungrig men funderar på om kålpuddingen kan ha gett henne magknip.

Nu är hon kass i magen, bara baksar vatten med lite osmält mat i :( vet inte varför. Funderar på om det är starten på en nyomgång tandning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 769
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
1 973
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 246
Senast: Blyger
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 096
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp